W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nabór na stanowisko Głównego Inspektora Farmaceutycznego

OGŁOSZENIE MINISTRA ZDROWIA

w sprawie naboru na stanowisko

Głównego Inspektora Farmaceutycznego

 

Na podstawie art. 111 ust. 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 2301, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, Minister Zdrowia ogłasza nabór na stanowisko Głównego Inspektora Farmaceutycznego.

 

  1. Nazwa i adres:

Główny Inspektorat Farmaceutyczny, 00-082 Warszawa, ul. Senatorska 12.

  1. Miejsce wykonywania pracy:

Główny Inspektorat Farmaceutyczny, 00-082 Warszawa, ul. Senatorska 12.

  1. Wymagania związane ze stanowiskiem wynikające z przepisów prawa:

Kandydat przystępujący do naboru na stanowisko Głównego Inspektora Farmaceutycznego winien spełnić warunki określone w art. 111 ust. 3 ustawy, tj. być osobą, która:

  1. posiada tytuł zawodowy magistra farmacji;
  2. jest obywatelem polskim;
  3. korzysta z pełni praw publicznych;
  4. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  5. posiada kompetencje kierownicze;
  6. posiada co najmniej 6-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym;
  7. posiada wiedzę z zakresu spraw należących do właściwości Głównego Inspektora Farmaceutycznego;
  8. złożyła oświadczenie, o którym mowa w art. 114a ust. 2 ustawy.

 

  1. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku Głównego Inspektora Farmaceutycznego obejmuje w szczególności:

  1. kierowanie Inspekcją Farmaceutyczną;
  2. ustalanie kierunków działania Inspekcji Farmaceutycznej;
  3. koordynację i kontrolę wykonywania zadań przez wojewódzkich inspektorów farmaceutycznych;
  4. możliwość wydawania wojewódzkim inspektorom farmaceutycznym poleceń dotyczących podjęcia konkretnych czynności w zakresie ich merytorycznego działania z zastrzeżeniem spraw objętych wydawaniem decyzji jako organ I instancji, a także możliwość żądania od nich informacji w całym zakresie działania Inspekcji Farmaceutycznej;
  5. pełnienie funkcji organu II instancji w stosunku do decyzji wojewódzkich inspektorów farmaceutycznych;
  6. sprawowanie nadzoru nad warunkami wytwarzania i importu produktów leczniczych;
  7. w ramach państwowych badań jakości produktów leczniczych sprawowanie nadzoru nad jakością produktów leczniczych znajdujących się w obrocie, z wyłączeniem produktów leczniczych weterynaryjnych;
  8. sprawowanie nadzoru nad warunkami obrotu hurtowego produktami leczniczymi
    i pośrednictwa w obrocie produktami leczniczymi;
  9. sprawowanie nadzoru nad warunkami wytwarzania, importu i dystrybucji substancji czynnej;
  10. sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez podmiot odpowiedzialny, wytwórcę lub importera produktów leczniczych oraz przedsiębiorcę prowadzącego działalność polegającą na prowadzeniu hurtowni farmaceutycznej obowiązków w zakresie weryfikacji autentyczności i wycofania niepowtarzalnego identyfikatora, o którym mowa w art. 3 ust. 2 lit. a rozporządzenia nr 2016/161[1], oraz prawidłowością przesyłanych danych i wykonanych operacji w krajowym systemie baz, o którym mowa w art. 32 ust. 1 rozporządzenia nr 2016/161;
  11. zapewnienie stosowania wytycznych Komisji Europejskiej zebranych w unijnych procedurach inspekcji i wymiany informacji, o których mowa w art. 3 ust. 1 dyrektywy Komisji (UE) 2017/1572 z dnia 15 września 2017 r. uzupełniającej dyrektywę 2001/83/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do zasad i wytycznych dobrej praktyki wytwarzania produktów leczniczych stosowanych u ludzi (Dz. Urz. UE L 238 z 16.09.2017, str. 44);
  12. wdrażanie i aktualizowanie systemu jakości, o którym mowa w art. 3 ust. 3 dyrektywy 2017/1572 Komisji (UE) z dnia 15 września 2017 r. uzupełniającej dyrektywę 2001/83/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do zasad i wytycznych dobrej praktyki wytwarzania produktów leczniczych stosowanych u ludzi;
  13. pełnienie funkcji organu I instancji w sprawach określonych w ustawie;
  14. wydawanie decyzji, o których mowa w art. 108 ust. 4 pkt 1-3, pkt 4 lit. b i c, pkt 5,
    pkt 7 lit. a i pkt 8 ustawy;
  15. przedkładanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia tygodniowych raportów dotyczących dostępności produktów, o których mowa w art. 78 ust. 1 pkt 6a ustawy;
  16. dokonywanie analizy skali, przyczyn i skutków braku dostępności do produktu leczniczego, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobu medycznego, o których mowa w art. 95a ust. 1 ustawy, w zakresie sprawowanego nadzoru nad obrotem tych produktów, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobów medycznych;
  17. niezwłocznie przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia analizy skali, przyczyn i skutków braku dostępności do produktu leczniczego, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobu medycznego, o których mowa w art. 95a ust. 1 ustawy, w zakresie sprawowanego nadzoru nad obrotem tych produktów;
  18. współpraca i dokonywanie wymiany informacji z organami, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi (Dz. U. z 2023 r. poz. 104), dalej: „ustawa o systemie monitorowania”, w zakresie wynikającym z tej ustawy;
  19. podejmowanie działań w związku z zatrzymaniem towaru, o którym mowa w art. 16 ust. 1a ustawy o systemie monitorowania;
  20. pełnienie funkcji organu właściwego w zakresie składania wniosków o orzeczenie przepadku towarów zatrzymanych zgodnie z art. 16 ust. 1a ustawy o systemie monitorowania;
  21. realizowanie obowiązków informacyjnych określonych w art. 115 ust. 2 ustawy;
  22. pełnienie funkcji organu, o którym mowa w art. 44 rozporządzenia nr 2016/161, nadzorującym funkcjonowanie krajowego systemu baz, o którym mowa w art. 32 ust. 1 rozporządzenia nr 2016/161, obsługującego terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

1. rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2016/161 z dnia 2 października 2015 r. uzupełniającego dyrektywę 2001/83/WE Parlamentu Europejskiego i Rady przez określenie szczegółowych zasad dotyczących zabezpieczeń umieszczanych na opakowaniach produktów leczniczych stosowanych u ludzi (Dz. Urz. UE L 32 z 09.02.2016, str. 1).

  1. Wymagane dokumenty:

Oferty kandydatów powinny zawierać:

  1. CV lub życiorys;
  2. list motywacyjny;
  3. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
  4. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
  5. kopie dokumentów potwierdzających posiadanie co najmniej 6-letniego stażu pracy,
    w tym co najmniej 3-letniego stażu pracy na stanowisku kierowniczym (np.: świadectwa pracy, zaświadczenia wydane przez pracodawcę o przebiegu pracy zawodowej);
  6. informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za umyślne przestępstwo
    lub umyślne przestępstwo skarbowe, z datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem oferty;
  7. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
    w dokumentach przekazanych przez kandydata w ramach oferty złożonej
    w postępowaniu rekrutacyjnym, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1, z późn. zm.);
  8. oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
  9. oświadczenie o niekaralności zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
  10. oświadczenie lustracyjne lub informację o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.) – dotyczy kandydatów urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.;
  11. kopię poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” albo oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 756, z późn. zm.);
  12. oświadczenie, o którym mowa w art. 114a ust. 2 ustawy.

 

6. Termin i miejsce składania dokumentów (ofert):

Elementy oferty kandydata, o których mowa w pkt 5 ogłoszenia, powinny stanowić odrębne dokumenty. W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym, należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.

W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu.

Dokumenty w postaci CV lub życiorysu i listu motywacyjnego, a także wskazane w pkt 5 ogłoszenia oświadczenia należy własnoręcznie podpisać.

Oświadczenie lustracyjne należy dołączyć w zamkniętej i opisanej kopercie.

 

Dokumenty, o których mowa w pkt 5 ogłoszenia, w oryginale albo kopii uwierzytelnionej notarialnie, należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem:

„NABÓR NA STANOWISKO GŁÓWNEGO INSPEKTORA FARMACEUTYCZNEGO”

pocztą na adres:

Ministerstwo Zdrowia

Departament Nadzoru i Kontroli

ul. Miodowa 15, 00-952 Warszawa

albo osobiście w zamkniętej kopercie w Kancelarii Ministerstwie Zdrowia, ul. Miodowa 15
w pok. nr 13.

 

Termin składania dokumentów określonych w pkt 5 ogłoszenia upływa w dniu
15 grudnia 2023 r.

O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Ministerstwa Zdrowia. Oferty nadesłane albo złożone po terminie nie podlegają rozpatrzeniu.

 

Oferty kandydatów, które nie będą zawierać dokumentów, o których mowa w pkt 5 ogłoszenia, nie podlegają uzupełnieniu. Brak w ofertach kandydatów któregokolwiek z wymaganych dokumentów, o których mowa w pkt 5 ogłoszenia, będzie skutkował tym, iż takie oferty nie będą brane pod uwagę podczas dalszej części postępowania w sprawie naboru.

 

7. Informacja o metodach i technikach naboru:

  1. nabór przeprowadza zespół, o którym mowa w art. 111 ust. 6 ustawy;
  2. technika naboru będzie polegała na:
    1. formalnej weryfikacji dokumentów, o których mowa w pkt 5,
    2. analizie merytorycznej dokumentów, o których mowa w pkt 5,
    3. rozmowie kwalifikacyjnej, w trakcie której odbędzie się sprawdzenie wiedzy niezbędnej do wykonywania zadań na stanowisku Głównego Inspektora Farmaceutycznego oraz sprawdzenie kompetencji kierowniczych.

KLAUZULA INFORMACYJNA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1, z późn. zm.), przedstawiam następujące informacje:

Administratorem danych osobowych osób aplikujących na stanowisko Głównego Inspektora Farmaceutycznego jest Minister Zdrowia, mający siedzibę w Warszawie przy ul. Miodowej 15, kod pocztowy: 00-952, z którym można kontaktować się listownie, za pomocą e-mail: kancelaria@mz.gov.pl lub za pośrednictwem platformy e-PUAP (adres skrytki): /8tk37sxx6h/SkrytkaESP.

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mz.gov.pl,
za pośrednictwem platformy e-PUAP lub listownie na adres siedziby Administratora, we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem.

Celem przetwarzania danych osobowych jest wybór kandydata na stanowisko Głównego Inspektora Farmaceutycznego.

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych związane jest z wymogiem ustawowym wynikającym z przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 2301, z późn. zm.), a także ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465). 

Dane osobowe wskazane w Kodeksie pracy lub w innych ustawach szczegółowych (według wymogów ogłoszenia), przetwarzamy w oparciu o przepisy prawa. Podanie danych wymaganych przepisami prawa jest niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji. Niepodanie tych danych spowoduje brak Pani/Pana udziału w procesie rekrutacji.

Podanie danych osobowych wykraczających poza zakres wskazany w przepisach prawa jest traktowane jako zgoda na ich przetwarzanie i ich podanie nie ma wpływu na możliwość udziału w rekrutacji. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, zaś zgodę można odwołać w dowolnym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Odbiorcami danych będą podmioty uprawnione na mocy przepisów prawa oraz podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych na postawie zawartej umowy.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, ograniczenia przetworzenia, prawo do przenoszenia danych (o ile w danym przypadku przysługuje), prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Dane będą przechowywane przez czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko Głównego Inspektora Farmaceutycznego, a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji oraz zgodnie z obowiązującą w Ministerstwie Zdrowia instrukcją kancelaryjną.

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzanie w sposób zautomatyzowany w systemie Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją (EZD), ale nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

W przypadku uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy prawa, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: ul. Stawki 2, kod pocztowy: 00-193 Warszawa).

 

Ogłoszenie o naborze na stronie KPRM:

 Nabór na wyższe stanowiska państwowe - Kancelaria Prezesa Rady Ministrów - Portal Gov.pl (www.gov.pl)

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.12.2023 14:10 Małgorzata Gajęcka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Główny Inspektorat Farmaceutyczny
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Nabór na stanowisko Głównego Inspektora Farmaceutycznego 1.0 01.12.2023 14:10 Małgorzata Gajęcka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}