Polityka jakości
Misją Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego jako urzędu obługującego Głównego Inspektora Farmaceutycznego, jest zapewnienie bezpieczeństwa zdrowia publicznego poprzez sprawowanie nadzoru nad warunkami wytwarzania, importu produktów leczniczych i substancji czynnych oraz nadzoru i monitorowania obrotu i jakości produktów leczniczych, a także pogłębiania zaufania obywateli do działalności Głównego Inspektora Farmaceutycznego.
Budowanie nowoczesnego i przyjaznego organu administracji publicznej opieramy na Systemie Zarządzania Jakością, według normy PN-EN ISO 9001:2015, a także zgodnym z wytycznymi Procedury Kompilacyjnej EMA oraz Wymaganiami Systemu Jakości dla Inspektoratów Farmaceutycznych PIC/S.
Cel ten realizujemy poprzez:
- budowę, wdrażanie i stały rozwój Systemu Zarządzania Jakością w Urzędzie w zakresie właściwości działania Głównego Inspektora Farmaceutycznego, kierując się zasadą praworządności, tj. zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego;
- profesjonalne, bezstronne i zgodne z prawem załatwianie spraw oraz stosowanie wymaganych, aktualnych wymogów prawnych w poszczególnych obszarach działalności;
- sprawowanie nadzoru nad warunkami wytwarzania, importu produktów leczniczych, warunkami wytwarzania, importu i dystrybucji substancji czynnych, warunkami wytwarzania i importu syrowców farmaceutycznych , warunkami obrotu i jakości produktów leczniczych oraz reklamą produktów leczniczych w oparciu o aktualne normy prawne;
- zapewnienie sprawnego przepływu informacji, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz Urzędu;
- doskonalenie kontroli zarządczej i przeciwdziałanie zjawisku korupcji;
- zatrudnianie wysoko wykwalifikowanej kadry przestrzegającej standardów etycznych;
- zapewnianie systematycznego podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracowników Urzędu;
- zaangażowanie wszystkich pracowników Urzędu, przy czynnym udziale Kierownictwa Urzędu, w proces doskonalenia Systemu Zarządzania Jakością;
- prowadzenie bieżącego przeglądu Systemu Zarządzania Jakością oraz regularną ocenę efektów naszych działań.
Jako narzędzie realizacji postawionych celów deklarujemy stosowanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO 9001:2015.
Postanowienia Polityki Jakości oraz ustalenia w niej zawarte są przestrzegane na wszystkich szczeblach organizacyjnych Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego, a skuteczność i efektywność Systemu Zarządzania Jakością jest przedmiotem stałego zaangażowania i odpowiedzialności Kierownictwa Urzędu.
Materiały
Polityka Jakości Głównego Inspektoratu FarmaceutycznegoPolityka_Jakości_Głównego_Inspektoratu_Farmaceutycznego.pdf 0.08MB
- Pierwsza publikacja:
- 10.03.2020 13:11 Dominika Walczak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Renata Rychter
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Polityka jakości | 9.0 | 12.09.2022 10:08 Małgorzata Gajęcka |
Polityka jakości | 8.0 | 02.03.2021 15:19 Dominika Walczak |
Polityka jakości | 7.0 | 02.03.2021 14:14 Dominika Walczak |
Polityka jakości | 6.0 | 09.09.2020 10:11 Dominika Walczak |
Polityka jakości | 5.0 | 09.09.2020 10:04 Dominika Walczak |
Polityka jakości | 4.0 | 09.09.2020 09:16 Dominika Walczak |
Polityka jakości | 3.0 | 09.06.2020 10:56 Dominika Walczak |
Polityka jakości | 2.0 | 10.03.2020 13:41 Dominika Walczak |
Polityka jakości | 1.0 | 10.03.2020 13:11 Dominika Walczak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP