W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nabór na stanowisko Zastępcy Głównego Inspektora Farmaceutycznego

Główny Inspektor Farmaceutyczny ogłasza nabór na stanowisko: Zastępcy Głównego Inspektora Farmaceutycznego

  1. Nazwa i adres urzędu:                
    Główny Inspektorat Farmaceutyczny
    ul. Senatorska 12, 00-082 Warszawa
                
  2. Wymagania związane ze stanowiskiem wynikające z przepisów prawa:
    Kandydatem przystępującym do naboru na stanowisko Zastępcy Głównego Inspektora Farmaceutycznego może być osoba, która spełnia łącznie warunki określone w art. 111 ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 2301), dalej zwanej: „ustawą”, tj. następujące warunki:
    1. posiada tytuł zawodowy magistra farmacji;
    2. jest obywatelem polskim;
    3. korzysta z pełni praw publicznych;
    4. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    5. posiada kompetencje kierownicze;
    6. posiada co najmniej 6-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym;
    7. posiada wiedzę z zakresu spraw należących do właściwości Głównego Inspektora Farmaceutycznego;
    8. złożyła oświadczenie, o którym mowa w art. 114a ust. 2 ustawy.
  3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku Zastępcy Głównego Inspektora Farmaceutycznego określany jest na podstawie art. 115 ustawy, indywidualnych upoważnień i regulacji wewnętrznych, w szczególności dotyczy wsparcia Głównego Inspektora Farmaceutycznego w zakresie:
    1. ustalania kierunków działania Inspekcji Farmaceutycznej;
    2. koordynacji i kontroli wykonywania zadań przez wojewódzkich inspektorów farmaceutycznych;
    3. możliwości wydawania wojewódzkim inspektorom farmaceutycznym poleceń dotyczących podjęcia konkretnych czynności w zakresie ich merytorycznego działania z zastrzeżeniem spraw objętych wydawaniem decyzji jako organ I instancji, a także możliwości żądania od nich informacji w całym zakresie działania Inspekcji Farmaceutycznej;
    4. pełnienia funkcji organu II instancji w stosunku do decyzji wojewódzkich inspektorów farmaceutycznych;
    5. sprawowania nadzoru nad warunkami wytwarzania i importu produktów leczniczych;
    6. w ramach państwowych badań jakości produktów leczniczych sprawowania nadzoru nad jakością produktów leczniczych znajdujących się w obrocie, z wyłączeniem produktów leczniczych weterynaryjnych;
    7. sprawowania nadzoru nad warunkami obrotu hurtowego produktami leczniczymi i pośrednictwa w obrocie produktami leczniczymi;
    8. sprawowania nadzoru nad warunkami wytwarzania, importu i dystrybucji substancji czynnej;
    9. sprawowania nadzoru nad przestrzeganiem przez podmiot odpowiedzialny, wytwórcę lub importera produktów leczniczych oraz przedsiębiorcę prowadzącego działalność polegającą na prowadzeniu hurtowni farmaceutycznej obowiązków w zakresie weryfikacji autentyczności i wycofania niepowtarzalnego identyfikatora, o którym mowa w art. 3 ust. 2 lit. a rozporządzenia nr 2016/161, oraz prawidłowością przesyłanych danych i wykonanych operacji w krajowym systemie baz, o którym mowa w art. 32 ust. 1 rozporządzenia nr 2016/161;
    10. współpracy z właściwymi inspekcjami farmaceutycznymi państw członkowskich Unii Europejskiej i państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zgodnie z wytycznymi zawartymi w zbiorze procedur dotyczących inspekcji i wymiany informacji, o którym mowa w art. 3 ust. 1 dyrektywy 2003/94/WE;
    11. pełnienia funkcji organu I instancji w sprawach określonych w ustawie;
    12. wydawania decyzji, o których mowa w art. 108 ust. 4 pkt 1-3, pkt 4 lit. b i c, pkt 5, pkt 7 lit. a i pkt 8 ustawy;
    13. przedkładania ministrowi właściwemu do spraw zdrowia tygodniowych raportów dotyczących dostępności produktów, o których mowa w art. 78 ust. 1 pkt 6a ustawy;
    14. dokonywania analizy skali, przyczyn i skutków braku dostępności do produktu leczniczego, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobu medycznego, o których mowa w art. 95a ust. 1 ustawy, w zakresie sprawowanego nadzoru nad obrotem tych produktów, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobów medycznych;
    15. przekazywania ministrowi właściwemu do spraw zdrowia analizy skali, przyczyn i skutków braku dostępności do produktu leczniczego, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobu medycznego, o których mowa w art. 95a ust. 1 ustawy, w zakresie sprawowanego nadzoru nad obrotem tych produktów;
    16. współpracy i dokonywania wymiany informacji z organami, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o systemie monitorowania, w zakresie wynikającym z tej ustawy;
    17. podejmowania działań w związku z zatrzymaniem towaru, o którym mowa w art. 16 ust. 1a ustawy o systemie monitorowania;
    18. pełnienia funkcji organu właściwego w zakresie składania wniosków o orzeczenie przepadku towarów zatrzymanych zgodnie z art. 16 ust. 1a ustawy o systemie monitorowania;
    19. realizowania obowiązków informacyjnych określonych w art. 115 ust. 2 ustawy.
       
  4. Wymagane dokumenty:
    1. CV lub życiorys;
    2. list motywacyjny;
    3. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
    4. kopie dokumentów potwierdzających wymagane w ogłoszeniu wykształcenie;
    5. kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających posiadanie co najmniej 6-letniego stażu pracy, w tym co najmniej 3-letniego stażu pracy na stanowisku kierowniczym (np.: świadectwa pracy, zaświadczenia wydane przez pracodawcę o przebiegu pracy zawodowej);
    6. oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe (przed powołaniem na stanowisko ZGIF kandydat będzie zobligowany do złożenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności);
    7. oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
    8. oświadczenie kandydata o niekaralności zakazem zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
    9. oświadczenie lustracyjne lub informację o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 1633, z późn. zm.) – dotyczy kandydatów urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.;
    10. kopię poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” albo oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742, z późn. zm.);
    11. oświadczenie, o którym mowa w art. 114a ust. 2 ustawy;
    12. oświadczenie kandydata o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych w związku z kandydowaniem na stanowisko Zastępcy Głównego Inspektora Farmaceutycznego;
    13. przygotowane przez kandydata pisemne opracowanie na temat: „Jak Inspekcja Farmaceutyczna może odpowiedzieć na wyzwania stawiane przez rynek farmaceutyczny”. Praca pisemna,  max. 15 stron, rozmiar czcionki 12, odstęp pomiędzy wierszami 1,5.
    14. prezentacja do pracy pisemnej, o której mowa w pkt 13, w formacie kompatybilnym z MS Power Point.

      Uwaga:
    • życiorys, list motywacyjny oraz wszystkie wymagane oświadczenia należy własnoręcznie podpisać, a w przypadku oświadczeń opatrzyć dodatkowo aktualną datą;
    • w przypadku złożenia dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie w języku polskim, dokonane przez tłumacza przysięgłego;
    • kopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata lub notarialnie, a oryginały na wezwanie okazane do wglądu;
    • oświadczenie lustracyjne należy dołączyć w dodatkowej zamkniętej i opisanej kopercie;
    • pracę pisemną pt. „Jak Inspekcja Farmaceutyczna może odpowiedzieć na wyzwania stawiane przez rynek farmaceutyczny” oraz prezentację do niej, należy składać wraz z dokumentami.
      Ponadto wersję elektroniczną pracy pisemnej o treści identycznej z wersją papierową, jak i prezentacji do niej prosimy przesłać na adres mailowy: rekrutacja@gif.gov.pl
  5. Termin i miejsce składania dokumentów:
    Termin składania dokumentów upływa w dniu: 16 grudnia 2022 r.

    Dokumenty, o których mowa w punkcie 4 (Wymagane dokumenty), należy przesyłać w zamkniętej kopercie na adres:
    Główny Inspektorat Farmaceutyczny
    ul. Senatorska 12, 00-082 Warszawa
    z dopiskiem:
    „Nabór na stanowisko Zastępcy Głównego Inspektora Farmaceutycznego ZGIF/1/2022” 

    lub składać bezpośrednio w siedzibie Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego, ul. Senatorska 12, Warszawa (poniedziałki-piątki godz. 8.15-16.15)

    O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego.
    Oferty nadesłane albo złożone po terminie nie podlegają rozpatrzeniu.
     
  6. Informacja o metodach i technikach naboru.
    • Nabór jest przeprowadzany na podstawie ustawy i obejmuje:
      weryfikację formalną ofert;
    • pracę pisemną na temat: „Jak Inspekcja Farmaceutyczna może odpowiedzieć na wyzwania stawiane przez rynek farmaceutyczny” (składaną wraz z dokumentami aplikacyjnymi);
    • rozmowę kwalifikacyjną, w trakcie której odbędzie się sprawdzenie wiedzy niezbędnej do wykonywania zadań na stanowisku Zastępcy Głównego Inspektora Farmaceutycznego, ocena doświadczenia zawodowego oraz sprawdzenie kompetencji kierowniczych. Podczas rozmowy kandydat zostanie poproszony o prezentację opracowania przygotowanego na potrzeby naboru (czas trwania prezentacji max. 10 minut).
  7. Inne informacje.
  • kandydaci proszeni są o podanie nr telefonu i adresu poczty elektronicznej;
  • kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne, zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru i powiadomieni o terminie jego przeprowadzenia telefonicznie i/lub za pomocą poczty elektronicznej;
  • oferty kandydatów, które nie będą zawierać dokumentów, o których mowa w pkt 4 (Wymagane dokumenty), nie podlegają uzupełnieniu. Brak w ofertach kandydatów któregokolwiek z dokumentów, o których mowa w pkt 4 (Wymagane dokumenty), będzie skutkował tym, że takie oferty nie będą brane pod uwagę podczas dalszej części naboru.
  • zastrzega się możliwość anulowania naboru bez podania przyczyn.


KLAUZULA INFORMACYJNA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) przedstawiam następujące informacje:
Administratorem danych osobowych osób aplikujących na stanowisko Zastępcy Głównego Inspektora Farmaceutycznego jest Główny Inspektor Farmaceutyczny, mający siedzibę w Warszawie przy ul. Senatorskiej 12, kod pocztowy: 00-082, z którym można kontaktować się listownie lub za pomocą e-mail: gif@gif.gov.pl.

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@gif.gov.pl lub listownie na adres siedziby administratora, we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem.

Celem przetwarzania danych osobowych jest wybór kandydata na stanowisko Zastępcy Głównego Inspektora Farmaceutycznego.

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych związane jest z wymogiem ustawowym wynikającym z przepisów  ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 2301) a także ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1510, z późn. zm.).

Dane osobowe wskazane w Kodeksie pracy lub w innych ustawach szczegółowych (według wymogów ogłoszenia), przetwarzamy w oparciu o przepisy prawa. Podanie danych wymaganych przepisami prawa jest niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji. Niepodanie tych danych spowoduje brak Pani/Pana udziału w procesie rekrutacji. Pozostałe dane osobowe (np. wizerunek) przetwarzamy na podstawie Pani/Pana dobrowolnej zgody, którą Pani/Pan wyraziła/wyraził wysyłając nam swoje zgłoszenie rekrutacyjne i ich podanie nie ma wpływu na możliwość udziału w rekrutacji.  

Odbiorcami danych będą podmioty uprawnione na mocy przepisów prawa oraz podmioty działające na zlecenie administratora.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, ograniczenia przetworzenia, prawo do przenoszenia danych (o ile w danym przypadku przysługuje), prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), której dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Dane będą przechowywane przez czas niezbędny do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Zastępcy Głównego Inspektora Farmaceutycznego, a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.

Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych mającego siedzibę w Warszawie przy ul. Stawki 2, kod pocztowy: 00-193.

Materiały

Ogłosznie o naborze na stronie KPRM
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
02.12.2022 07:43 Jacek Piliszczuk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Główny Inspektorat Farmaceutyczny
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Nabór na stanowisko Zastępcy Głównego Inspektora Farmaceutycznego 1.0 02.12.2022 07:43 Jacek Piliszczuk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}