Zmiany w służbie ludziom – nie odwrotnie!
28.02.2023
W drugim dniu nieformalnego Szczytu Rady UE ds. Transportu i Energii ministrowie omawiali wyzwania, jakie stoją przed instytucjami unijnymi oraz państwami członkowskimi w związku z postulowanymi celami klimatycznymi. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w rozmowach panelowych i dwustronnych podkreślał, że działania na szczeblu unijnym po pierwsze muszą być konsekwentne, po drugie powinny uwzględniać możliwości europejskich gospodarek, a po trzecie nie mogą ograniczać mobilności obywateli.
Właśnie tematu propozycji nowej normy emisji w transporcie „EURO 7” dotyczyła rozmowa dwustronna ministra A. Adamczyka z ministrem transportu Czech Martinem Kupką. Strona czeska wyraziła obawę, że forsowane przez KE rozwiązania będą bezpośrednio uderzały nie tylko w sektor przedsiębiorstw transportowych, ale i w zwykłych obywateli. Te obawy podziela strona polska.
Podczas sesji dyskusyjnej rozmowy toczyły się w ramach tzw. podstolików. Polska prowadziła dyskusję z przedstawicielami Bułgarii, Finlandii, Łotwy i Malty.