W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zgłaszanie naruszeń prawa

Na podstawie Ustawy z dnia  14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów,  Instytut Łączności-Państwowy Instytut Badawczy zapewnia następujące kanały dokonywania przez sygnalistów zgłoszeń naruszeń prawa:

  1. za pośrednictwem strony https://sygnalisci.itl.waw.pl/;
  2. listownie, za pośrednictwem operatora pocztowego, na adres : Instytut Łączności-Państwowy Instytut Badawczy, ul. Szachowa 1, 04-894 Warszawa z dopiskiem „Kierownik Działu Kadr i Płac (do rąk własnych - zgłoszenie naruszenia)”;
  3. ustnie podczas bezpośredniego spotkania w siedzibie Instytutu przy ulicy Szachowej 1 w Warszawie, wniosek o taką formę zgłoszenia należy złożyć do koordynatora tj. kierownika Działu Kadr i Płac.

Instytut Łączności- PIB nie rozpatruje zgłoszeń anonimowych.

Zgłoszenie może dotyczyć naruszeń wskazanych w art. 3 ust. 1 Ustawy z dnia  14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.

Ustawa z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów

Zgłoszenie powinno zawierać  pełne wyjaśnienie przedmiotu zgłoszenia, w tym:

  1. imię i nazwisko sygnalisty;
  2. status wobec Instytutu;
  3. informacje o preferowanym sposobie komunikacji, w tym adres do kontaktu, tj. adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej;
  4. datę oraz miejsce zaistnienia naruszenia prawa lub datę i miejsce pozyskania informacji o naruszeniu prawa;
  5. opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia naruszenia prawa;
  6. wskazanie osoby, której dotyczy zgłoszenie;
  7. wskazanie ewentualnej osoby pokrzywdzonej;
  8. wskazanie ewentualnych świadków naruszenia prawa;
  9. wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje sygnalista, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania zgłoszenia.

Sygnalista otrzymuje w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia naruszenia potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, chyba że nie przekazał adresu do kontaktu, na który należy wysłać takie potwierdzenie.

Zgłoszenie jest rozpatrywane zgodnie z Ustawą z dnia  14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów  oraz Procedurą zgłoszeń wewnętrznych w Instytucie Łączności – Państwowym Instytucie Badawczym.

Materiały

Wzór formularza zgłoszenia naruszenia prawa w Instytucie Łączności - PIB
Formularz​_zgłoszenia​_naruszeń​_prawa​_w​_IŁ-PIB.pdf 0.13MB
Klauzula informacyjna dla sygnalisty
Klauzula​_Informacyjna​_dla​_sygnalisty.pdf 0.13MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
06.11.2024 10:09 Paweł Woźniak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Paweł Woźniak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zgłaszanie naruszeń prawa 2.0 06.11.2024 11:28 Paweł Woźniak
Zgłaszanie naruszeń prawa 1.0 06.11.2024 10:09 Paweł Woźniak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}