Sekcja Finansów
Sekcja Finansów
Główny Księgowy kpt. mgr. Katarzyna Szafarczyk
Pok.10
tel.: +47 851 06 21
Sekcja Finansów
Pok.11
tel.: +47 851 06 22
tel.: +47 851 06 23
fax.: +47 851 06 24
Do zadań Sekcji Finansów należy w szczególności:
-
sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
-
prowadzenie rachunkowości komendy;
-
prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
-
wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;
-
zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;
-
przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
-
zapewnieniu terminowego ściągania należności;
-
dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;
-
wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;
-
-
realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;
-
prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
-
prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
-
opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
-
opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;
-
sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
-
przygotowanie wniosków do starosty/prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
-
sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
-
naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
-
realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
-
sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;
-
udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;
-
opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w Komendzie z obszaru kontroli zarządczej;
-
organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;
-
kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;
- Pierwsza publikacja:
- 07.12.2020 15:19 ogn. Patryk Mika
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- ogn. Patryk Mika
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja Finansów | 10.0 | 25.05.2023 21:04 ogn. Patryk Mika |
Sekcja Finansów | 9.0 | 21.03.2023 12:44 ogn. Patryk Mika |
Sekcja Finansów | 8.0 | 21.03.2023 12:36 ogn. Patryk Mika |
Sekcja Finansów | 7.0 | 28.01.2021 09:15 ogn. Patryk Mika |
Sekcja Finansów | 6.0 | 07.01.2021 16:26 ogn. Patryk Mika |
Sekcja ds. Finansowych | 5.0 | 05.01.2021 13:30 ogn. Patryk Mika |
Sekcja DS. Finansowych | 4.0 | 10.12.2020 09:26 ogn. Patryk Mika |
Sekcja DS. Finansowych | 3.0 | 10.12.2020 08:46 ogn. Patryk Mika |
Sekcja DS. Finansowych | 2.0 | 09.12.2020 13:05 ogn. Patryk Mika |
Sekcja DS. Finansowych | 1.0 | 07.12.2020 15:19 ogn. Patryk Mika |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP