W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Finansów

Główny księgowy
mł. bryg. mgr Dorota Waltar

tel: 478510724

 

Do zadań Sekcji Finansów należy w szczególności:

  1. sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
  2. prowadzenie rachunkowości komendy;
  3. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
  4. wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;
  5. zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;
  6. przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
  7. zapewnieniu terminowego ściągania należności;
  8. dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;
  9. wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;
  10. realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;
  11. prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
  12. prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
  13. opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
  14. opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;
  15. sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
  16. przygotowanie wniosków do starosty/prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
  17. sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
  18. naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
  19. realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
  20. sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;
  21. udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;
  22. opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w Komendzie z obszaru kontroli zarządczej;
  23. organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;
  24. kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne.

 

 
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
09.12.2020 13:39 kpt. Łukasz Cepiel
Wytwarzający/ Odpowiadający:
st. kpt. Łukasz Cepiel
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Finansów 6.0 26.01.2024 13:25 st. kpt. Łukasz Cepiel
Sekcja Finansów 5.0 07.03.2022 14:57 st. kpt. Łukasz Cepiel
Sekcja Finansów 4.0 16.02.2021 15:31 st. kpt. Łukasz Cepiel
Sekcja Finansów 3.0 09.12.2020 14:08 asp. Tomasz Piechaczek
Sekcja Finansów 2.0 09.12.2020 14:07 asp. Tomasz Piechaczek
Sekcja Finansów 1.0 09.12.2020 13:39 kpt. Łukasz Cepiel

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}