Petycje
Osoby i podmioty zainteresowane złożeniem petycji do Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach, na zasadach określonych w ustawie z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. 2014, poz.1195), prosimy o zapoznanie się z informacją umieszczoną poniżej:
Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r., stanowi:
Art. 63. Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
Tryb rozpatrywania petycji, wniosków i skarg określa stawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego.
Od dnia 6 września 2015 r. sposób składania i rozpatrywania petycji określa ustawa z 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. 2014, poz.1195).
Petycje są formą bezpośredniego uczestnictwa obywateli w procesie sprawowania władzy. Petycje to indywidualne lub zbiorowe propozycje odnoszące się do wszelkich spraw związanych z życiem publicznym.
Zgodnie z Art. 2 ust. 3 przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności:
- Zmiany przepisów prawa.
- Podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję.
- Życia zbiorowego.
- Wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego.
Przedmiot petycji musi dotyczyć spraw będących w zakresie zadań i kompetencji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach. W przypadku braku właściwości, Komenda Miejska PSP będąca adresatem petycji przesyła ją w terminie 30 dni od dnia złożenia, do podmiotu właściwego do jej rozpatrzenia, zawiadamiając o tym równocześnie podmiot wnoszący petycję (Art. 6 ust. 1).
Elementy składowe petycji reguluje Art. 4
Petycja powinna zawierać:
- Oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję: imię i nazwisko (petycja indywidualna), nazwa podmiotu (petycja zbiorowa w imieniu organizacji, stowarzyszenia lub grupy osób).
- Dokładny adres do korespondencji: miejscowość, ulica, numer domu i lokalu, e-mail.
- Tytuł petycji.
- Wskazanie adresata petycji.
- Wskazanie przedmiotu petycji.
- Uzasadnienie (ewentualnie załączniki w postaci dokumentów).
- Pod petycją musi być złożony podpis przez podmiot wnoszący petycję albo przez osobę reprezentująca podmiot oraz pod informacja o udostępnianiu danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Podpis pod petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej Art. 4 ust. 5 ustawy.
Jeśli petycja nie spełnia wymogów, o których mowa w Art. 4 ust. 2 pkt. 1 lub 2 pozostawia się ja bez rozpatrzenia, co reguluje Art. 7. W zależności od charakteru braków formalnych petycji (np. pisemnego upoważnienia lub zgody), Komenda Miejska PSP zobowiązana jest do wezwania wnoszącego petycję do uzupełnienia braków w terminie 30 dni od złożenia petycji.
Termin rozpatrzenia petycji: bez zbędnej zwłoki, jednak nie później, niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.
Petycje można składać:
- listownie na adres: Komenda Miejska PSP w Mysłowicach,
ul. Mikołowska 50M,
41-400 Mysłowice
- osobiście: w sekretariacie przy ul. Mikołowskiej 50M, 41-400 Mysłowice,
codziennie w godz. 7.30-15.30
- za pośrednictwem ePUAP: adres strony internetowej www.epuap.gov.pl;
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: na adres sekretariat@myslowice.kmpsp.gov.pl
z zaznaczeniem w tytule „Petycja”
Sposób załatwienia petycji nie może być powodem skargi.
W zakresie nieuregulowanym przez ustawę o petycjach z 11 lipca 2014 r. stosowane są przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
W 2017 roku w Komendzie Miejskiej PSP w Mysłowicach nie wpłynęła żadna petycja.
- Pierwsza publikacja:
- 29.11.2020 11:13 asp. Przemysław Dudkiewicz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- asp. Przemysław Dudkiewicz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Petycje | 1.0 | 29.11.2020 11:13 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP