W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wydział Organizacyjno-Kadrowy

Naczelnik Wydziału
bryg. mgr inż. Krzysztof PODGÓRSKI
mail: k.podgorski@straz.rzeszow.pl
tel.: 17 858 41 50

Zastępca Naczelnika
st. kpt. mgr Monika BARCIC
mail: m.barcic@straz.rzeszow.pl
tel.: 17 858 41 51

Specjalista
mł. kpt. Piotr GILARSKI
mail: p.gilarski@straz.rzeszow.pl
tel.: 17 858 32 51


Do zadań Wydziału Organizacyjno-Kadrowego należy w szczególności:

1) w zakresie spraw organizacyjnych i archiwizacji:

  1. realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy miejskiej,
  2. organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta miejskiego,
  3. opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby
    i pracy w komendzie miejskiej, opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, porozumień, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta miejskiego,
  4. prowadzenie archiwum komendy miejskiej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów, tj. prowadzenie ewidencji archiwalnej, przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania,
  5. prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej
    w komendzie miejskiej,
  6. organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej,
  7. przygotowywanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy miejskiej,
  8. opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy miejskiej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów,
  9. organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy miejskiej, w tym jednostek ratowniczo-gaśniczych, realizowanie zaleceń pokontrolnych,
  10. koordynowanie zadań z zakresu skarg i wniosków,
  11. prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta miejskiego,
  12. dokumentowanie historii i działalności komendy miejskiej,
  13. prowadzenie spraw związanych z ewidencją i sprawozdawczością statystyczną,
  14. organizowanie współpracy zewnętrznej kierownictwa komendy miejskiej
    w zakresie zadań realizowanych przez Państwową Straż Pożarną, udziału w uroczystościach
    i spotkaniach zewnętrznych, prowadzenie korespondencji okolicznościowej,
  15. organizowanie uroczystości wynikających z toku służby,
  16. przygotowywanie informacji, listów gratulacyjnych, zaproszeń oraz dokumentów związanych z działalnością komendy miejskiej,
  17. zlecanie właściwym podmiotom obsługi prawnej komendy miejskiej.
     

2)  w zakresie spraw kadrowych:

  1. realizowanie założeń polityki kadrowo-płacowej komendanta miejskiego,
  2. przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie miejskiej, w tym dowódców jednostek ratowniczo-gaśniczych,
  3. ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie miejskiej,
  4. prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy miejskiej,
  5. sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej strażaków
    i pracowników cywilnych komendy miejskiej,
  6. realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy miejskiej,
  7. analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego,
  8. opracowywanie półrocznych harmonogramów służby w przyjętych okresach rozliczeniowych od 1 stycznia do 30 czerwca i od 1 lipca do 31 grudnia każdego roku oraz rozliczanie ewidencji czasu służby strażaków,
  9. prowadzenie i rozliczanie ewidencji czasu pracy pracowników cywilnych,
  10. rozliczanie urlopów strażaków i pracowników cywilnych,
  11. prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem strażaków i pracowników cywilnych,
  12. prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt Państwowej Straży Pożarnej, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz zakresu korzystania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
  13. prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i zwalnianiem strażakówi pracowników cywilnych,
  14. prowadzenie spraw z zakresu wydawania zgody na podjęcie dodatkowego zajęcia zarobkowego przez strażaków i pracowników cywilnych,
  15. realizowanie zadań z zakresu oświadczeń o stanie majątkowym strażaków
    i pracowników cywilnych,
  16. ewidencjonowanie i rozliczanie zastępstw za strażaków przebywających na zwolnieniach lekarskich,
  17. przygotowywanie wniosków awansowych dla strażaków i pracowników cywilnych,
  18. realizacja zadań dotyczących ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych
    w zakresie kadrowym,
  19. prowadzenie spraw dotyczących dyscypliny służby i pracy w komendzie miejskiej,
  20. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem staży pracy i praktyk zawodowych,
  21. prowadzenie spraw obronnych w zakresie reklamowania z urzędu,
  22. weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów służbowych,
  23. wprowadzanie danych, aktualizowanie oraz weryfikowanie danych już zawartych w programie „Ft-Kadry” i „SWD_ST” w zakresie kadrowym.
     

     3) w zakresie ochrony informacji niejawnych - realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych, a w szczególności:

  1. zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego,
  2. zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne,
  3. zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka,
  4. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów
    o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
  5. opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji,
  6. prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych,
  7. prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających,
  8. prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto,
  9. przekazywanie odpowiednio Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Służbie Kontrwywiadu Wojskowego do ewidencji danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
25.11.2020 10:52 Paweł Krzyśko
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Organizacyjno-Kadrowy
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział Organizacyjno-Kadrowy 14.0 14.08.2024 11:32 Jan Czerwonka
Wydział Organizacyjno-Kadrowy 13.0 01.07.2024 13:04 Jan Czerwonka
Wydział Organizacyjno-Kadrowy 12.0 06.05.2024 09:18 Jan Czerwonka
Wydział Organizacyjno-Kadrowy 11.0 27.02.2024 11:30 Jan Czerwonka
Wydział Organizacyjno-Kadrowy 10.0 26.02.2024 08:10 Jan Czerwonka
Wydział Organizacyjno-Kadrowy 9.0 09.03.2023 15:17 Jan Czerwonka
Wydział Organizacyjno-Kadrowy 8.0 10.08.2022 11:01 Paweł Krzyśko
Wydział Organizacyjno-Kadrowy 7.0 15.07.2021 08:46 Kinga Styrczula
Wydział Organizacyjno-Kadrowy 6.0 02.04.2021 08:48 Paweł Krzyśko
Wydział Organizacyjno-Kadrowy 5.0 02.04.2021 08:44 Paweł Krzyśko
Wydział Organizacyjno-Kadrowy 4.0 02.04.2021 08:42 Paweł Krzyśko
Wydział Organizacyjno-Kadrowy 3.0 02.04.2021 08:41 Paweł Krzyśko
Wydział Organizacyjno-Kadrowy 2.0 23.03.2021 13:31 Paweł Krzyśko
Wydział Organizacyjno-Kadrowy 1.0 25.11.2020 10:52 Paweł Krzyśko

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}