Wydział Organizacyjno-Kadrowy
Naczelnik Wydziału
bryg. mgr inż. Krzysztof PODGÓRSKI
mail: k.podgorski@straz.rzeszow.pl
tel.: 17 858 41 50
Zastępca Naczelnika
st. kpt. mgr Monika BARCIC
mail: m.barcic@straz.rzeszow.pl
tel.: 17 858 41 51
Specjalista
mł. kpt. Piotr GILARSKI
mail: p.gilarski@straz.rzeszow.pl
tel.: 17 858 32 51
Do zadań Wydziału Organizacyjno-Kadrowego należy w szczególności:
1) w zakresie spraw organizacyjnych i archiwizacji:
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy miejskiej,
- organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta miejskiego,
- opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby
i pracy w komendzie miejskiej, opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, porozumień, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta miejskiego, - prowadzenie archiwum komendy miejskiej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów, tj. prowadzenie ewidencji archiwalnej, przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania,
- prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej
w komendzie miejskiej, - organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej,
- przygotowywanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy miejskiej,
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy miejskiej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów,
- organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy miejskiej, w tym jednostek ratowniczo-gaśniczych, realizowanie zaleceń pokontrolnych,
- koordynowanie zadań z zakresu skarg i wniosków,
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta miejskiego,
- dokumentowanie historii i działalności komendy miejskiej,
- prowadzenie spraw związanych z ewidencją i sprawozdawczością statystyczną,
- organizowanie współpracy zewnętrznej kierownictwa komendy miejskiej
w zakresie zadań realizowanych przez Państwową Straż Pożarną, udziału w uroczystościach
i spotkaniach zewnętrznych, prowadzenie korespondencji okolicznościowej, - organizowanie uroczystości wynikających z toku służby,
- przygotowywanie informacji, listów gratulacyjnych, zaproszeń oraz dokumentów związanych z działalnością komendy miejskiej,
- zlecanie właściwym podmiotom obsługi prawnej komendy miejskiej.
2) w zakresie spraw kadrowych:
- realizowanie założeń polityki kadrowo-płacowej komendanta miejskiego,
- przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie miejskiej, w tym dowódców jednostek ratowniczo-gaśniczych,
- ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie miejskiej,
- prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy miejskiej,
- sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej strażaków
i pracowników cywilnych komendy miejskiej, - realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy miejskiej,
- analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego,
- opracowywanie półrocznych harmonogramów służby w przyjętych okresach rozliczeniowych od 1 stycznia do 30 czerwca i od 1 lipca do 31 grudnia każdego roku oraz rozliczanie ewidencji czasu służby strażaków,
- prowadzenie i rozliczanie ewidencji czasu pracy pracowników cywilnych,
- rozliczanie urlopów strażaków i pracowników cywilnych,
- prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem strażaków i pracowników cywilnych,
- prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt Państwowej Straży Pożarnej, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz zakresu korzystania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i zwalnianiem strażakówi pracowników cywilnych,
- prowadzenie spraw z zakresu wydawania zgody na podjęcie dodatkowego zajęcia zarobkowego przez strażaków i pracowników cywilnych,
- realizowanie zadań z zakresu oświadczeń o stanie majątkowym strażaków
i pracowników cywilnych, - ewidencjonowanie i rozliczanie zastępstw za strażaków przebywających na zwolnieniach lekarskich,
- przygotowywanie wniosków awansowych dla strażaków i pracowników cywilnych,
- realizacja zadań dotyczących ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych
w zakresie kadrowym, - prowadzenie spraw dotyczących dyscypliny służby i pracy w komendzie miejskiej,
- prowadzenie spraw związanych z organizowaniem staży pracy i praktyk zawodowych,
- prowadzenie spraw obronnych w zakresie reklamowania z urzędu,
- weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów służbowych,
- wprowadzanie danych, aktualizowanie oraz weryfikowanie danych już zawartych w programie „Ft-Kadry” i „SWD_ST” w zakresie kadrowym.
3) w zakresie ochrony informacji niejawnych - realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych, a w szczególności:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego,
- zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne,
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka,
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów
o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów, - opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji,
- prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych,
- prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających,
- prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto,
- przekazywanie odpowiednio Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Służbie Kontrwywiadu Wojskowego do ewidencji danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 25.11.2020 10:52 Paweł Krzyśko
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wydział Organizacyjno-Kadrowy
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wydział Organizacyjno-Kadrowy | 14.0 | 14.08.2024 11:32 Jan Czerwonka |
Wydział Organizacyjno-Kadrowy | 13.0 | 01.07.2024 13:04 Jan Czerwonka |
Wydział Organizacyjno-Kadrowy | 12.0 | 06.05.2024 09:18 Jan Czerwonka |
Wydział Organizacyjno-Kadrowy | 11.0 | 27.02.2024 11:30 Jan Czerwonka |
Wydział Organizacyjno-Kadrowy | 10.0 | 26.02.2024 08:10 Jan Czerwonka |
Wydział Organizacyjno-Kadrowy | 9.0 | 09.03.2023 15:17 Jan Czerwonka |
Wydział Organizacyjno-Kadrowy | 8.0 | 10.08.2022 11:01 Paweł Krzyśko |
Wydział Organizacyjno-Kadrowy | 7.0 | 15.07.2021 08:46 Kinga Styrczula |
Wydział Organizacyjno-Kadrowy | 6.0 | 02.04.2021 08:48 Paweł Krzyśko |
Wydział Organizacyjno-Kadrowy | 5.0 | 02.04.2021 08:44 Paweł Krzyśko |
Wydział Organizacyjno-Kadrowy | 4.0 | 02.04.2021 08:42 Paweł Krzyśko |
Wydział Organizacyjno-Kadrowy | 3.0 | 02.04.2021 08:41 Paweł Krzyśko |
Wydział Organizacyjno-Kadrowy | 2.0 | 23.03.2021 13:31 Paweł Krzyśko |
Wydział Organizacyjno-Kadrowy | 1.0 | 25.11.2020 10:52 Paweł Krzyśko |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP