Tekst łatwy do czytania (ETR)
Informacje o Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Świętochłowicach
Informacje ogólne
Tutaj jest główny budynek Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Świętochłowicach, w skrócie komenda, w którym pracuje komendant miejski Państwowej Straży Pożarnej oraz strażacy i pracownicy cywilni.
Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Świętochłowicach kieruje pracą komendy. Komendantowi w pracy pomaga zastępca komendanta oraz pracownicy sekcji.
Czym zajmuje się komenda?
Dba o bezpieczeństwo pożarowe w na terenie powiatu.
Usuwa skutki pożarów i innych zagrożeń na terenie miasta.
Kontroluje budynki na terenie miasta z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
Prowadzi akcje edukacyjne oraz informacyjne z bezpieczeństwa pożarowego.
Dba o wyszkolenie strażaków.
Utrzymuje samochody i sprzęt w ciągłej gotowości bojowej.
Gdzie znajduje się wejście do budynku?
Wejście główne do budynku znajduje się od strony ulicy Harcerskiej – to wejście jest odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, starszych i rodziców z dziećmi. Przed wejściem znajduje się miejsce parkingowe dla osób ze szczególnymi potrzebami. Z prawej strony chodnika znajduje się wjazd dla osób korzystających z wózków.
Po wejściu przez pierwsze drzwi znajdziesz się w przedsionku budynku.
W przedsionku na lewej ścianie znajduje się czarne urządzenie z przyciskiem podpisanym "Dyżurny SKKM. Dzwonić". Należy nacisnąć ten przycisk. Po chwili będzie można porozmawiać ze strażakiem.
Wszystkie osoby, które przyszły do komendy załatwić sprawę, będą zaprowone przez strażaka z przedsionka do sekretariatu.
W budynku drzwi i korytarze są odpowiednio szerokie. Po budynku możesz jeździć wózkiem inwalidzkim.
Jak załatwić sprawę?
Aby załatwić sprawę, można napisać pismo i wysłać je na adres:
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej
W Świętochłowicach, ulica Harcerska 16
41-600 Świętochłowice.
Przynieść pismo do komendy.
Pisma i inne dokumenty można przynieść prosto do komendy.
Gdy wejdziesz wejściem głównym, spójrz w lewo. Znajdziesz tam urządzenie z przyciskiem ,"Dyżurny SKKM. Dzwonić". Wciśnij ten przycisk. Porozmawiasz ze strażakiem, który pokieruje Cię w dalszym załatwieniu sprawy.
Jeżeli będzie to możliwe, inny strażak zaprowadzi Cię do miejsca gdzie możesz zostawić pismo.
Napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy ePUAP.
ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto
w ePUAP. Adres skrzynki ePUAP: SkrytkaESP
Napisać pismo i wysłać je na adres e-mail:
pspswietochlowice@katowice.kwpsp.gov.pl
Wysłać faks pod numer
Zadzwonić pod numer
Przyjść do komendy i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy komendy.
Komenda czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach
od 7.30 do 15.30.
Strona internetowa
Numery telefonów do sekcji komendy dostępne są na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/kmpsp-swietochlowice/dane-kontaktowe,
Wszystkie informacje o komendzie można znaleźć na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/kmpsp-swietochlowice/.