W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Finansów

Główny Księgowy - st. str. Katarzyna Socha

Starszy Technik - mgr Tatiana Musielak

tel. +48 32 434 54 38 wew. 4

faks: +48 32 434 51 15

Do zadań sekcji finansów należy w szczególności:

  1. sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
  2. prowadzenie rachunkowości komendy;

  3. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:

    • wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;

    • zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;

    • przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;

    • zapewnieniu terminowego ściągania należności;

    • dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;

    • wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;

  4. realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;

  5. prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);

  6. prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;

  7. opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;

  8. opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;

  9. sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;

  10. przygotowanie wniosków do starosty/prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;

  11. sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;

  12. naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;

  13. realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;

  14. sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;

  15. udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;

  16. opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w Komendzie z obszaru kontroli zarządczej;

  17. organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;

  18. kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
09.12.2020 15:41 st. kpt. Krzysztof Kuś
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Krzysztof Kuś
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Finansów 7.0 05.06.2024 14:53 mł. bryg. Krzysztof Kuś
Sekcja Finansów 6.0 02.05.2024 13:28 mł. bryg. Krzysztof Kuś
Sekcja Finansów 5.0 02.05.2024 13:26 mł. bryg. Krzysztof Kuś
Sekcja Finansów 4.0 12.12.2023 12:18 mł. bryg. Krzysztof Kuś
Sekcja Finansów 3.0 15.02.2021 00:08 st. kpt. Krzysztof Kuś
Sekcja Finansów 2.0 05.01.2021 12:23 st. kpt. Krzysztof Kuś
Sekcja Finansów 1.0 09.12.2020 15:41 st. kpt. Krzysztof Kuś

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}