Sekcja kadrowo-organizacyjna (PK)
W Sekcji kadrowo - organizacyjnej realizowane są zarówno wszelkiego rodzaju zadania kadrowe, jak i obsługa sekretariatu Komendanta Powiatowego oraz archiwum zakładowego.
Starszy technik:
st. sekc. mgr inż. Kamila Kozłowska
tel. 47 771 72 28
Specjalista:
mgr Natalia Klich
tel. 47 771 72 13
Do zadań tej komórki należy m.in:
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
- organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
- opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
- prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej;
- organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
- organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno-promocyjnej komendy powiatowej;
- przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
- organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i jednostek ratowniczo–gaśniczych;
- realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej;
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego;
- obsługa strony internetowej BIP;
- nadzór nad stroną internetową komendy powiatowej;
- prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
- zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy powiatowej;
- realizowanie założeń polityki kadrowo-płacowej komendanta powiatowego;
- przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie powiatowej w tym dowódców jednostek ratowniczo–gaśniczych;
- opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
- ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej;
- prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy powiatowej;
- sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej, strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
- prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
- prowadzenie obsługi socjalnej emerytów;