Rejestry, ewidencje oraz archiwa
W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Gostyninie prowadzone są następujące rejestry:
- skarg, wniosków i petycji,
- kontroli zewnętrznych (pod nazwą „Książka kontroli zewnętrznych" ),
- kontroli sanitarnej (pod nazwą „Książka kontroli sanitarnej" ).
Powyższe rejestry udostępniane są w sekretariacie Komendy Powiatowej PSP dla interesantów lub zewnętrznych organów kontrolnych.
Ponadto ewidencjonowane są akty wewnętrzne Komendanta Powiatowego PSP oddzielnie dla decyzji i rozkazów w układzie rocznym. Rejestr aktów wewnętrznych prowadzi stanowisko d/s organizacyjno-kadrowych Komendy Powiatowej.
Oprócz powyższych prowadzone są następujące ewidencje:
- zdarzeń ( pożarów, miejscowych zagrożeń, alarmów fałszywych). Ewidencję prowadzi Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego.
- upoważnień do przeprowadzania czynności kontrolno-rozpoznawczych z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Ewidencję prowadzi stanowisko d/s organizacyjno-kadrowych.
- upoważnień do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego. Ewidencję prowadzi stanowisko d/s organizacyjno-kadrowych.
- pieczęci i stempli. Ewidencję prowadzi stanowisko d/s organizacyjno-kadrowych.
- wyjść w godzinach służbowych. Ewidencję prowadzi stanowisko ds. organizacyjno-kadrowych.
- zadań wykonywanych poza rozkładem czasu służby i pracy. Ewidencję prowadzi stanowisko d/s organizacyjno-kadrowych.
- wydanych legitymacji służbowych, książeczek zdrowia, książek świadczeń lekarskich. Ewidencję prowadzi stanowisko d/s organizacyjno-kadrowych.
- wydanych zezwoleń na prowadzenie pojazdów służbowych oraz zaświadczeń potwierdzających uprawnienie do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi. Ewidencję prowadzi stanowisko d/s kwatermistrzowskich.
- druków ścisłego zarachowania. Ewidencję prowadzi stanowisko d/s finansowych.
- archiwalną. Ewidencję prowadzi stanowisko d/s organizacyjno-kadrowych.
- kart mundurowych. Ewidencję prowadzi stanowisko d/s kwatermistrzowskich.
- odzieży specjalnej i ekwipunku osobistego. Ewidencję prowadzi stanowisko d/s kwatermistrzowskich.
- Środków trwałych i pozostałych środków trwałych (niskocennych). Ewidencję prowadzi stanowisko d/s kwatermistrzowskich.
- Zapasów magazynowych. Ewidencję prowadzi stanowisko d/s kwatermistrzowskich.
Komenda Powiatowa PSP w Gostyninie dysponuje archiwum, które przejmuje, przechowuje, opracowuje i udostępnia dokumentację archiwalną i niearchiwalną do czasu przekazania jej do jednostki nadrzędnej lub właściwego archiwum państwowego. W archiwum prowadzona jest ewidencja zasobu archiwalnego Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Gostyninie. Zasady działania archiwum określone są Decyzją nr 17 Komendanta Głównego PSP z dnia 22 kwietnia 2009r., w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz zasad postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w jednostkach organizacyjnych PSP.
Do zakresu działania archiwum akt należy:
- przejmowanie akt z komórek organizacyjnych,
- opracowanie (ewidencjonowanie i porządkowanie) akt zgodnie z zasadami archiwistyki,
- udostępnianie akt upoważnionym osobom i komórkom organizacyjnym,
- udzielanie informacji na podstawie posiadanych akt, wykonywanie kserokopii dokumentów, wydawanie zaświadczeń oraz uwierzytelnianie odpisów z posiadanej dokumentacji,
- brakowanie dokumentacji niearchiwalnej,
- zabezpieczanie przed zniszczeniem i konserwacja posiadanych akt.
Podstawową ewidencję archiwalną stanowią:
- spisy zdawczo-odbiorcze,
- rejestry (wykazy) spisów zdawczo-odbiorczych,
- karty udostępniania akt,
- ewidencja akt wybrakowanych - spisy akt wybrakowanych i protokoły brakowania akt.
Akta znajdujące się w archiwum Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Gostyninie mogą być udostępnione do celów służbowych, naukowo-badawczych, publicznych i innych, jeżeli nie narusza to prawnie chronionych interesów Rzeczpospolitej Polskiej i obywateli. Zgodę na udostępnianie akt osobom prawnym i fizycznym spoza resortu spraw wewnętrznych i administracji wydaje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, lub osoba przez niego upoważniona. Za prawidłowe funkcjonowanie archiwum odpowiedzialne jest stanowisko d/s organizacyjno-kadrowych.
Zasób stanu archiwalnego KP PSP w Gostyninie według stanu na dzień 31 grudnia 2019r. przedstawia się następująco:
- akta kategorii „A” - 483 teczki,
- akta kategorii „B” - 1 206 teczek, w tym akta osobowe w ilości 231 teczek, obejmujące lata 1958-2019.
- Pierwsza publikacja:
- 28.11.2020 20:16 bryg. Andrzej Ledzion
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Samodzielne stanowisko pracy ds. organizacji i archiwizacji
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Rejestry, ewidencje oraz archiwa | 1.0 | 28.11.2020 20:16 bryg. Andrzej Ledzion |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP