W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zaświadczenia ze zdarzeń

        Informacje na temat wydawania „Zaświadczenia o interwencji Państwowej Straży Pożarnej” ze zdarzeń, w których brały udział jednostki Państwowej Straży Pożarnej w Gostyninie.

 

        Zaświadczenie o pożarze lub innym miejscowym zagrożeniu (np. wypadek) mającym miejsce na terenie powiatu gostynińskiego może uzyskać każda pełnoletnia osoba (będąca właścicielem / uczestnikiem zdarzenia), która zgłosi się ze stosownym wnioskiem do Komendy Powiatowej PSP w Gostyninie. W tym celu należy:

1. Dokonać uiszczenia OPŁATY SKARBOWEJ w kasie Urzędu Miasta Gostynina, przy ul. Rynek 26 w Gostyninie lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Gostynina  w    PKO BP SA II ROK WARSZAWA 89 1020 3974 0000 5302 0006 6258 ,   tytułem „OPŁATA SKARBOWA ZA WYDANIE ZAŚWIADCZENIA Z INTERWENCJI PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ”

2. Zaświadczenie podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł (siedemnaście złotych).

3. Zwalnia się od opłaty skarbowej m.in.:

–  jednostki budżetowe;

–  jednostki samorządu terytorialnego;

–  organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

–  osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa;

–  osoby fizyczne prowadzące czynną ochronę gatunkową oraz osoby fizyczne, których gospodarstwo rolne, leśne lub rybackie narażone jest na szkody wyrządzane przez gatunki zwierząt chronionych nieobjęte odszkodowaniem Skarbu Państwa – wyłącznie w zakresie przedmiotów opłaty skarbowej związanych z ochroną przyrody;

–  zakłady ubezpieczeń.

4.  Wypełniony wniosek o wydanie zaświadczenia z interwencji Państwowej Straży Pożarnej wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej można złożyć:

–  osobiście w Komendzie Powiatowej PSP w Gostyninie,

–  listownie na adres: Komenda Powiatowa PSP w Gostyninie, ul. Przemysłowa 1, 09-500 Gostynin,

–  na elektroniczną skrzynkę podawczą KP PSP Gostynin – ePUAP.

Podstawa prawna.

1. Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego, z dnia 14 czerwca 1960r. (Dz.U. z 2020r., poz. 256 j.t.).

2. Ustawa o opłacie skarbowej, z dnia 16 listopada 2006r. (Dz.U. z 2020r. poz. 1546 j.t.).

3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007r., Nr 187, poz.1330).

Materiały

1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o interwencji
Wniosek​_o​_wydanie​_zaświadczena​_o​_interwencji.pdf 0.15MB
2. Klauzula informacyjna​_zaświadczenie o interwencji
Klauzula​_informacyjna​_zaświadczenie​_o​_interwencji.pdf 0.09MB
{"register":{"columns":[]}}