Informacja i wniosek o zapewnienie dostępności
Kto może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego może:
- poinformować o braku dostępności.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy po wykazaniu interesu faktycznego może:
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej,
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadku, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest znacznie utrudnione lub niemożliwe, podmiot publiczny zobowiązany jest poinformować wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności
wraz z uzasadnieniem wskazującym okoliczności uniemożliwiające zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku oraz zaproponować dostęp alternatywny.
Złożenie wniosku
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej można:
- wypełnić i wysłać na adres:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu
ul. Żurawia 12 B
78-100 Kołobrzeg
- przynieść wniosek do sekretariatu w godzinach od 7:30 do 15:30,
- wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej na psk@psp.kolobrzeg.pl lub na adres poczty elektronicznej Koordynatora ds. dostępności sekretariat@psp.kolobrzeg.pl
- korzystając z elektronicznej platformy usług publicznych ePUAP: /KPPSPKol/SkrytkaESP wzór: pismo ogólne do podmiotu publicznego
Tryb odwoławczy
Gdy podmiot publiczny nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia, albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,
osoba ze szczególnymi potrzebami ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni od dnia upłynięcia terminu wskazanego w pkt. 1 i 2 oraz 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Materiały
Wzór informacji o braku dostępnościWzór_informacji_o_braku_dostępności.doc 0.02MB Wzór wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Wzór_wniosku_o_zapewnienie_dostępności_architektonicznej_i_informacyjno_-_komunikacyjnej.doc 0.04MB
- Pierwsza publikacja:
- 14.09.2021 11:30 Elżbieta Staszak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Elżbieta Staszak
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Informacja i wniosek o zapewnienie dostępności | 1.0 | 14.09.2021 11:30 Elżbieta Staszak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP