W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zapewnienie dostępu alternatywnego

W indywidualnym przypadku, jeżeli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami, jest zobligowany do zapewnienia tej osobie dostępu alternatywnego. Dostęp alternatywny polega w szczególności na:

– zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub

– zapewnieniu wsparcia technicznego osobie ze szczególnymi potrzebami, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, lub

– wprowadzeniu takiej organizacji podmiotu publicznego, która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób.

 

Dostępność architektoniczna - dostęp alternatywny

Przed wejściem do siedziby Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu znajduje się dzwonek, zgłaszający konieczność obsługi osoby ze szczególnymi potrzebami, w szczególności osoby z ograniczeniami ruchowymi. W przypadku użycia dzwonka funkcjonariusz pełniący służbę na stanowisku kierowania niezwłocznie powiadamia stanowisko ds. organizacyjnych lub służbę dyżurną komendy.

Jeżeli charakter sprawy wymaga obecności pracownika merytorycznej komórki organizacyjnej, stanowisko ds. organizacyjnych powiadamia bezpośrednio właściwego do załatwienia danej sprawy pracownika komórki organizacyjnej o takiej potrzebie.

Powiadomiony pracownik udaje się do klienta, i jeżeli jest taka możliwość lub prośba klienta, pomaga mu w dostaniu się do właściwej komórki organizacyjnej lub organizuje spotkanie w pomieszczeniu wyznaczonym do bezpośredniej obsługi klienta na parterze budynku (sala konferencyjna/ sala szkoleniowa).

Do załatwiania spraw w okresie ograniczonej dostępności komendy (np. w okresie epidemii) zastosowanie mają przepisy oraz procedury postępowania wydane przez Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu.
 

Dostępność cyfrowa - dostęp alternatywny

W przypadku braku możliwości zapewnienia osobie ze szczególnymi potrzebami dostępności cyfrowej strony internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu oraz Biuletynu Informacji Publicznej  komendy, zapewnia się alternatywny sposób dostępu, który polega w szczególności na zapewnieniu kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego lub za pomocą komunikacji elektronicznej:

1) strona internetowa komendy https://www.gov.pl/web/kppsp-kolobrzeg

2) Biuletyn Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu

3) adres siedziby komendy:

ul. Żurawia 12 B, 78 – 100 Kołobrzeg

Tel. 94 355 14 44

  • adres poczty elektronicznej komendy:

psk@psp.kolobrzeg.pl

k.azierski@psp.kolobrzeg.pl

Materiały

Procedura zapewnienia dostępu alternatywnego dla osób ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu
Procedura​_zapewnienia​_dostępu​_alternatywnego​_dla​_osób​_ze​_szczególnymi​_potrzebami​_w​_Komendzie​_Powiatowej​_Państwowej​_Straży​_Pożarnej​_w​_Kołobrzegu.pdf 1.83MB
Procedura zapewnienia dostępu alternatywnego dla osób ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kołobrzegu
Zarządzenie​_Nr​_42021​_procedura​_zapewnienia​_dostepności.pdf 0.16MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.09.2021 11:30 Elżbieta Staszak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Elżbieta Staszak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zapewnienie dostępu alternatywnego 1.0 14.09.2021 11:30 Elżbieta Staszak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}