W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacje związane z współadministrowaniem

Szanowni Państwo, poniżej znajdują się informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Komendanta Powiatowego PSP w Łosicach jakie powinny być przekazane osobie, której te dane dotyczą, zarówno wynikające z obowiązków informacyjnych Administratora jak i z współadministrowania wskazanymi poniżej procesami przetwarzania. Informacje sporządzone zostały na podstawie wskazań rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Klauzula informacyjna

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w związku z prowadzeniem działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej

Jednostki organizacyjne ochrony przeciwpożarowej, o których mowa w art. 15 ustawy o ochronie przeciwpożarowej, przetwarzają dane osobowe w związku z prowadzonymi działaniami ratowniczymi, w tym dane, które trafiają do systemu teleinformatycznego zwanego Systemem Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej (SWD PSP), o którym mowa w art. 14g ww. ustawy. Niniejszy dokument jest związany z wypełnieniem obowiązków określonych w art. 13 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Współadministratorzy danych

Współadministratorami danych osobowych przetwarzanych w SWD PSP są: Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej, komendanci wojewódzcy Państwowej Straży Pożarnej, komendanci powiatowi (miejscy) Państwowej Straży Pożarnej, Rektor-Komendant Szkoły Głównej Służby Pożarniczej i komendanci szkół Państwowej Straży Pożarnej.
Informacje o siedzibach i danych kontaktowych poszczególnych współadministratorów są dostępne na stronie https://www.gov.pl/web/kgpsp/dane-kontaktowe.

Wspólne uzgodnienia między Współadministratorami

Współadministratorzy uzgodnili zakres odpowiedzialności oraz podział zadań związanych z przetwarzaniem danych osobowych w ramach Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej. Szczegóły uzgodnień są dostępne na stronie www.mazowsze.straz.pl/kontakt-18/dane-osobowe.

Punkt kontaktowy

Współadministratorzy ustali wspólny punkt kontaktowy do którego można zwracać się z wszelkimi sprawami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej. Zapytania należy kierować na adres poczty elektronicznej iod@kgpsp.gov.pl
Niezależnie od powyższego możliwe jest realizowanie wszelkich praw osób związanych z przewarzaniem ich danych osobowych wynikających z RODO wobec każdego ze współadministratorów odrębnie.

Cel, podstawa, sposób i zakres przetwarzania

Dane osobowe są przetwarzane w oparciu art. 6 ust 1 lit c, d i e RODO – w celu w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej, uzyskane w związku z prowadzeniem działań
ratowniczych oraz obsługą zgłoszeń alarmowych, o których mowa w art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego,
W ramach Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej przetwarzane są w szczególności dane osobowe osoby zgłaszającej oraz osób, których zgłoszenie dotyczy oraz osób poszkodowanych, właścicieli lub zarządców obiektów, wobec których prowadzone są działania jednostek ochrony przeciwpożarowej.
Odbiorcami danych są jednostki organizacyjne PSP oraz inne organy na mocy przepisów odrębnych ustaw. Dane osobowe podlegają przeglądowi, nie rzadziej niż co 5 lat od dnia ich uzyskania, a także są przechowywane wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustawy. Nie będą one także przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe. Przetwarzanie podanych danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

Realizacja praw osób, których dane dotyczą

W związku z przetwarzaniem danych osobom, których dane dotyczą w przysługuje prawo do:
1. żądania od administratora dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
2. wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, uodo.gov.pl ), w sytuacji stwierdzenia, że przetwarzanie narusza przepisy RDOD.

Ograniczenia

1. Współadministratorzy na mocy art. 14h ust 2 ustawy o ochronie przeciwpożarowej wykonują obowiązek informacyjny o którym mowa w art. 13 ust 1 i 2 RODO przez udostępnienie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej na swojej stronie podmiotowej lub na swojej stronie internetowej oraz w widocznym miejscu w siedzibie.
2. Osoba występująca z żądaniem na podstawie art. 15 RODO obowiązana jest do podania informacji o okolicznościach zdarzenia, którego to żądanie dotyczy, w tym daty i miejsca zdarzenia oraz numeru telefonu, z którego zostało wykonane połączenie dotyczące powiadomienia o zdarzeniu. 

 

Zakres odpowiedzialności oraz podział zadań współadministratorów Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej

Odpowiedzialność i zadania innych niż PSP jednostek ochrony przeciwpożarowej mających dostęp do SWD PSP

Zasadnicza treść uzgodnień oraz informacje związane z współadministrowaniem danymi osobowymi w wspólnie użytkowanych systemach teleinformatycznych wykorzystywanych w Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie oraz jednostkach nadzorowanych przez Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej

Niniejsza informacja jest związana z wypełnieniem obowiązków określonych w szczególności w art. 26 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej także RODO.

Współadministratorzy danych i ich dane kontaktowe

Współadministratorami danych osobowych przetwarzanych w wspólnie użytkowanych systemach teleinformatycznych wykorzystywanych w Komendzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie oraz jednostkach nadzorowanych przez Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej są Mazowiecki Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej oraz komendanci powiatowi (miejscy) Państwowej Straży Pożarnej województwa mazowieckiego, zwani dalej łącznie „Współadministratorami”, a osobno „Współadministratorem”.

Informacje o siedzibach i danych kontaktowych poszczególnych współadministratorów są dostępne  na stronie https://www.gov.pl/web/kwpsp-warszawa/komendy-powiatowe-psp  .

Dla każdego z Współadministratorów wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych. Można się z nim  skontaktować pisząc na adres poczty elektronicznej ochrona.danych@mazowsze.straz.pl.

Wspólne uzgodnienia między Współadministratorami

Współadministratorzy, w drodze porozumienia, uzgodnili zakres odpowiedzialności oraz podział zadań związanych z przetwarzaniem danych osobowych w ramach wspólnie użytkowanych systemach teleinformatycznych. Zasadnicza treść uzgodnień jest dostępna na stronie internetowej każdego z współadministratorów oraz w jego siedzibie.

Cel, sposób i zakres przetwarzania

W wspólnie użytkowanych systemach informatycznych przetwarzane są dane osobowe pozyskane w związku z realizacją działań Współadministratorów prowadzonych w oparciu o przepisy prawa, w tym wynikające z zapisów art. 6 ust. 1 RODO. Celem działania jest zwiększenie efektywności działań przewidzianych w przepisach prawa realizowanych przez każdego z Współadministratorów, zmniejszenie obciążeń związanych z realizacją uprawnień i obowiązków przewidzianych w przepisach prawa, zapewnienie redukcji kosztów funkcjonowania, a także racjonalnego gospodarowania funduszami publicznymi. Cele zostały określone w oparciu o zapisy ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i aktów wykonawczych do tej ustawy.

W ramach wspólnie użytkowanych systemów teleinformatycznych przetwarzane są dane osobowe pracowników i funkcjonariuszy zatrudnionych lub pełniących służbę u każdego z Współadministratorów, a także uczestników realizowanych przez Współadministratorów zadań z zakresu czynności kontrolno-rozpoznawczych w obiektach i na terenach, oraz z zakresu rozpoznawania zagrożeń innych miejscowych.

Każdy z Współadministratorów jest zobowiązany do wykonywania obowiązku informacyjnego w procesie pozyskiwania danych osobowych i ich dalszego przetwarzania, a także udostępnienia zasadniczej treści uzgodnień związanych z współadministrowaniem, osobom, których dane dotyczą.

Do wspólnie użytkowanych systemów teleinformatycznych zalicza się programy kadrowo-płacowe, programy związane z ewidencją majątku, umundurowania, odzieży specjalnej, środków ochrony  indywidualnej  i  ekwipunku  osobistego, a także programy wspierające realizację zadań z zakresu czynności kontrolno-rozpoznawczych w obiektach i na terenach oraz z zakresu rozpoznawania zagrożeń innych miejscowych wskazane w załączniku do porozumienia zawartego między Współadministratorami w sprawie współadministrowania danymi osobowymi przetwarzanymi w wspólnie użytkowanych systemach teleinformatycznych w jednostkach nadzorowanych przez Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej.

Zasady przetwarzania danych osobowych

  1. Współadministratorzy zobowiązują się do administrowania danymi osobowymi w zgodzie
    z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z postanowieniami RODO.
  2. Współadministratorzy zapewniają bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych oraz wdrażają odpowiednie środki organizacyjne i techniczne służące ochronie danych osobowych, oraz w razie potrzeby, aktualizują te środki. Środki te będą uwzględniać stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania, a także ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych.
  3. Dane osobowe muszą być zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami.
  4. Zbierane dane osobowe muszą być merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane.
  5. Zabronione jest zbieranie wszelkich danych nieistotnych, niemających znaczenia, o większym stopniu szczegółowości niż wynika to z określonego celu.
  6. Zabronione jest przetwarzanie danych osobowych, dla których zakres, cel przetwarzania i sposoby przetwarzania nie zostały ustalone przez administratora, z wyjątkiem danych osobowych wynikających wprost z przepisów prawa.
  7. Dane mogą być przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
  8. Okres przechowywania danych może zostać wydłużony nawet po osiągnięciu celu przetwarzania, jeżeli przepisy ustaw  szczególnych takie postępowanie dopuszczają.
  9. Dane osobowe mogą być przetwarzane po wcześniejszej rejestracji procesów z tym związanych w Rejestrze czynności przetwarzania.

Podział obowiązków współadministratorów oraz zakres ich odpowiedzialności

LP

Zadanie

Szczebel organizacyjny PSP

Mazowiecki Komendant Wojewódzki PSP

Komendanci powiatowi i miejscy PSP

1.

Wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, w tym zapewnienie realizacji procedur bezpieczeństwa opisanych w przyjętej polityce ochrony danych*

X  - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

X - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

2.

Analiza ryzyka w związku z przetwarzaniem danych
w systemie

X - w odniesieniu do całości systemu

- w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

X - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

3.

Ocena skutków dla ochrony danych osobowych

X - w odniesieniu do całości systemu

 

4.

Zapewnienie adekwatności danych do celu

X - na etapie projektowania systemu określa zakres danych przetwarzanych w systemie

   - dokonuje okresowego przeglądu danych w systemie w odniesieniu do celu i usuwa zbędne dane, które uprzednio wprowadził

X - dokonuje okresowego przeglądu danych w systemie w odniesieniu do celu i usuwa zbędne dane, które uprzednio wprowadził

5.

Zapewnienie rozliczalności operacji przetwarzania

X  - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

X  -  w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

6.

Prowadzenie rejestru czynności przetwarzania

X  -  w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

Xw odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

7.

Powierzenie przetwarzania danych w związku ze zlecaniem obsługi technicznej systemu

X  - w odniesieniu do całości systemu

 

8.

Udostępnianie danych, które nie jest powierzeniem danych

X - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

X - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

9.

Zgłaszanie naruszeń
i postępowanie po ich stwierdzeniu

X - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

X - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

10.

Wykonanie obowiązku informacyjnego oraz udostępnienie treści uzgodnień osobom, których dane dotyczą

X - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

X - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

11.

Realizacja praw osób, których dane dotyczą,
w tym zawiadamianie osoby, której dane dotyczą o naruszeniu ochrony danych osobowych

X - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

X - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

12.

Współpraca z wyznaczonym przez administratora inspektorem ochrony danych i zapewnienie współpracy z organem nadzorczym

X - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

X - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

13.

Realizacja zadań punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą

X - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

X - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

14.

Kontrole i audyty

X - wobec bezpośrednio podległych
      i nadzorowanych jednostek

   - wewnętrzne

X -  wewnętrzne

15.

Przestrzeganie obowiązujących przepisów i procedur wewnętrznych

X - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

X - w odniesieniu do przetwarzania we własnej jednostce organizacyjnej

16.

Przekazywanie danych do państw trzecich

X  - w odniesieniu do całości systemu

 

17.

Realizacja polityki prywatności domyślnej
i prywatności w fazie projektowania

X  - w odniesieniu do całości systemu

 

 

* W odniesieniu do zadania pt. „Wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, w tym zapewnienie realizacji procedur bezpieczeństwa opisanych w przyjętej polityce ochrony danych”, każdy ze współadministratorów w swoim zakresie obsługi systemu odpowiedzialny jest za:

  1. wydawanie upoważnień do przetwarzania danych i nadawanie uprawnień do pracy w danym systemie teleinformatycznym;
  2. prowadzenie szkoleń dla użytkowników w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz ochrony danych osobowych;
  3. regularne testowanie, mierzenie i ocenianie skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania. Przeglądy i kontrole bezpieczeństwa w zakresie stosowanych środków technicznych, zarządzanie uprawnieniami i zapewnienie odpowiedniego poziomu wiedzy i świadomości użytkowników;
  4. zapewnienie poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania, w tym tworzenie zabezpieczeń technicznych, ograniczeń dostępu fizycznego i zdalnego, przestrzeganie zasad zarządzania - administrowania, zarządzanie użytkownikami i uprawnieniami
    w odniesieniu do serwera, bazy danych, sieci oraz stacji roboczych i oprogramowania końcowego;

 

{"register":{"columns":[]}}