W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja ds. Organizacyjno-Kadrowych

Kierownik Sekcji:

asp. Joanna Różycka

e-mail: sekretariat@straz.olesnica.pl

telefon: 71 314 20 91 wew 00

 

Do zadań sekcji organizacyjno – kadrowej należy realizacja zadań polegających w szczególności na:
1)    realizowaniu zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
2)    organizowaniu odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
3)    opracowywaniu i ewidencjonowaniu zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
4)    prowadzeniu spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej;
5)    organizowaniu współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
6)    przygotowaniu zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
7)    opracowywaniu propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej;
8)    realizowaniu zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzeniu ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej;
9)    prowadzeniu kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego;
10)    realizowaniu założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta powiatowego;
11)    przygotowywaniu zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie powiatowej;
12)    opracowywaniu regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
13)    opracowywaniu propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej oraz analizowaniu stanu przyznanych etatów;
14)    ewidencjonowaniu pieczęci i stempli w komendzie powiatowej;
15)    prowadzeniu spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy powiatowej;
16)    sporządzaniu i kompletowaniu dokumentacji emerytalno - rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
17)    realizowaniu zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
18)    analizowaniu stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowaniu zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
19)    prowadzeniu dokumentacji i ewidencji dotyczącej posiadanych i wydanych uprawnień do kierowania pojazdami służbowymi i uprzywilejowanymi;
20)    zlecaniu właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy;
21)    nadzór nad realizacją doskonalenia zawodowego strażaków niewykonujących zadań związanych z udziałem w działaniach ratowniczych oraz pracowników cywilnych;
22)    systematycznym archiwizowaniu danych elektronicznych swojej komórki organizacyjnej, przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy powiatowej.

 

Do zadań sekcji organizacyjno – kadrowej z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy należy:
1)    realizacja zadań wynikających z przepisów BHP;
2)    prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
3)    bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
4)    sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
5)    prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
6)    udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji;
7)    udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy oraz innych urządzeń, mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo strażaków oraz pracowników KP PSP  w Oleśnicy;
8)    przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
9)    udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
10)    ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
11)    doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
12)    udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się wykonywaną służbą i pracą;
13)    opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy;
14)    współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku służby i pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony strażaków oraz pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami;
15)    współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników;
16)    doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej;
17)    współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników;
18)    współdziałanie z zakładowymi organizacjami związkowymi przy:
a) podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w trybie i w zakresie ustalonym w odrębnych przepisach;
b)  podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy;
19)    uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta powiatowego, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy;
20)    inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu pracy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii.

 

{"register":{"columns":[]}}