W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Otwockuzobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.gov.pl/web/kppsp-otwock.

  • Data publikacji strony internetowej: 26 października 2020 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 24 marca 2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, wszystkie nowe filmy dodawane na stronie będą miały napisy.
  • Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie www.archiwum.kppspotwock.pl nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 24 marca 2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 24 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiaturowe

  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych,.
  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab (dalej) i Shift+TAB (wstecz).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do asp. Bartłomiej Baran- email: b.baran@kppspotwock.pl lub telefonicznie (22) 718 16 28

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • st. bryg. Michał Gigoła  -  Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Otwocku,
  • Adres: ul. Mieszka I 13/15, 05-402 Otwock,
  • mail: sekretariat@kppspotwock.pl 

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej

ul. Mieszka I 13/15
05-402 Otwock
Parking
  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Parking znajduje się na placu wewnętrznym. Wjazd na parking przez bramę ze szlabanem od strony ul. Mieszka I.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
  • Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników.
  • Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
  • Do wejścia głównego budynku Komendy Powiatowej PSP w Otwocku przy ul. Mieszka I 13/15 w Otwocku można się dostać bezpośrednio z chodnika. 
  • Drzwi są zawsze otwarte.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otwierają się na zewnątrz.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
  • Drzwi są przeźroczyste i nie są kontrastowo oznaczone.
Ciągi poziome
  • Pomieszczenia znajdują się na 3 kondygnacjach.
  • Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.
Winda

Brak widny

Pomieszczenia
  • Około 25% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.
Łazienka
  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Na każdej kondygnacji nadziemnej znajduje się jednak łazienka dostępna dla osób z niepełnosprawnością
  • Drzwi otwierają się na zewnątrz.
  • Na ścianach są zamontowane poręcze.
  • Przestrzeń manewrowa wynosi 150 centymetrów.
  • Przestrzeń manewrowa przed ustępem wynosi 140 centymetrów.
  • Przestrzeń po lewej wynosi 45 centymetrów.
  • Przestrzeń manewrowa po prawej stronie ustępu wynosi 70 centymetrów.
  • Pochwyty są po obu stronach ustępu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. Koordynatorem ds. dostępności informacyjno-komunikacyjnej jest mł. kpt. Dorota Prasuła, e-mail: kadry@kppspotwock.pl lub tel. 22 718 16 25

    Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
    W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
    Można skorzystać z tłumacza on-line przeznaczonego dla osób niesłyszących dostępnego na stronie internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.
    Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu.
    Usługa tłumacza migowego bezpośrednio w KP PSP jest dostępna w godzinach pracy urzędu i jest bezpłatna. Należy złożyć wniosek o umówienie spotkania i zapewnienie usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.06.2025 10:23 kpt. Maciej Łodygowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
asp. Bartłomiej Baran
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 5.0 20.06.2025 09:17 kpt. Maciej Łodygowski
Deklaracja dostępności 4.0 20.06.2025 08:59 kpt. Maciej Łodygowski
Deklaracja dostępności 3.0 18.06.2025 14:42 kpt. Maciej Łodygowski
Deklaracja dostępności 2.0 14.06.2025 11:30 kpt. Maciej Łodygowski
Deklaracja dostępności 1.0 14.06.2025 10:23 kpt. Maciej Łodygowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP