Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Otwockuzobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.gov.pl/web/kppsp-otwock.
- Data publikacji strony internetowej: 26 października 2020 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 24 marca 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, wszystkie nowe filmy dodawane na stronie będą miały napisy.
- Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie www.archiwum.kppspotwock.pl nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 24 marca 2025 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 24 marca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiaturowe
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych,.
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab (dalej) i Shift+TAB (wstecz).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do asp. Bartłomiej Baran- email: b.baran@kppspotwock.pl lub telefonicznie (22) 718 16 28
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- st. bryg. Michał Gigoła - Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Otwocku,
- Adres: ul. Mieszka I 13/15, 05-402 Otwock,
- mail: sekretariat@kppspotwock.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej
Parking
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego.
- Parking jest bezpłatny.
-
Parking znajduje się na placu wewnętrznym. Wjazd na parking przez bramę ze szlabanem od strony ul. Mieszka I.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
- Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników.
- Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
-
Do wejścia głównego budynku Komendy Powiatowej PSP w Otwocku przy ul. Mieszka I 13/15 w Otwocku można się dostać bezpośrednio z chodnika.
- Drzwi są zawsze otwarte.
- Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
- Otwierają się na zewnątrz.
- Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
- Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
- Drzwi są przeźroczyste i nie są kontrastowo oznaczone.
Ciągi poziome
- Pomieszczenia znajdują się na 3 kondygnacjach.
- Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.
Winda
Brak widny
Pomieszczenia
- Około 25% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.
Łazienka
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
-
Na każdej kondygnacji nadziemnej znajduje się jednak łazienka dostępna dla osób z niepełnosprawnością
- Drzwi otwierają się na zewnątrz.
- Na ścianach są zamontowane poręcze.
- Przestrzeń manewrowa wynosi 150 centymetrów.
- Przestrzeń manewrowa przed ustępem wynosi 140 centymetrów.
- Przestrzeń po lewej wynosi 45 centymetrów.
- Przestrzeń manewrowa po prawej stronie ustępu wynosi 70 centymetrów.
- Pochwyty są po obu stronach ustępu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
-
Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. Koordynatorem ds. dostępności informacyjno-komunikacyjnej jest mł. kpt. Dorota Prasuła, e-mail: kadry@kppspotwock.pl lub tel. 22 718 16 25
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Można skorzystać z tłumacza on-line przeznaczonego dla osób niesłyszących dostępnego na stronie internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.
Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu.
Usługa tłumacza migowego bezpośrednio w KP PSP jest dostępna w godzinach pracy urzędu i jest bezpłatna. Należy złożyć wniosek o umówienie spotkania i zapewnienie usługi tłumacza, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się.
- Pierwsza publikacja:
- 14.06.2025 10:23 kpt. Maciej Łodygowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- asp. Bartłomiej Baran
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 5.0 | 20.06.2025 09:17 kpt. Maciej Łodygowski |
Deklaracja dostępności | 4.0 | 20.06.2025 08:59 kpt. Maciej Łodygowski |
Deklaracja dostępności | 3.0 | 18.06.2025 14:42 kpt. Maciej Łodygowski |
Deklaracja dostępności | 2.0 | 14.06.2025 11:30 kpt. Maciej Łodygowski |
Deklaracja dostępności | 1.0 | 14.06.2025 10:23 kpt. Maciej Łodygowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP