W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Przyjmowanie i załatwianie spraw

Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem należy:

  • napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Komenda Powiatowa PSP w Otwocku, ul. Mieszka I 13/15, 05-402 Otwock,
  • wysłać e-mail na adres: sekrtariat@kppspotwock.pl ,
  • elektronicznie za pomocą platformy ePUAP- adres strony internetowej http://www.epuap.gov.pl/ , adres skrytki ESP: /kppspotwock/SkrytkaESP
  • zadzwonić przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: (22) 718-16-20,
  • spotkać się osobiście w pomieszczeniu przeznaczonym do obsługi interesantów (sekretariat) w Komendzie Powiatowej PSP w Otwocku przy ul. Mieszka I 13/15, na parterze przy wejściu głównym. Komenda Powiatowa PSP w Otwocku przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.

 

I. W jaki sposób złożyć dokumenty za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej (ESP)?

Platforma ePUAP umożliwia instytucjom publicznym spełnienie tego wymogu poprzez bezpłatne udostępnienie Elektronicznej Skrzynki Podawczej.

Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) - jest środkiem komunikacji elektronicznej, który służy przekazywaniu informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej.

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Otwocku zapewnia możliwość przesyłania pism i podań opatrzonych kwalifikowanym podpisem elektronicznym za pośrednictwem przeglądarki internetowej z wykorzystaniem Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) zainstalowanej na platformie ePUAP. Adres  ESP tutejszej Komendy Powiatowej to: /kppspotwock/SkrytkaESP


Korespondencja przesłana na inne adresy niż wskazane powyżej może zostać potraktowana jako wniesiona nieskutecznie.

 

II. Jaki są inne sposoby doręczania dokumentów elektronicznych do Urzędu?

Dokumenty w formie elektronicznej można również kierować do KP PSP w Otwocku za pośrednictwem poczty elektronicznej (bez potwierdzania UPP), na adres: sekretariat@kppspotwock.pl lub dostarczyć osobiście w godzinach pracy urzędu (8:00-15:00) do sekretariatu KP PSP w Warszawie przy ul. Mieszka I 13/15 na następujących nośnikach danych:

1. pamięć masowa USB.

2. płyta CD/DVD.

W tym przypadku klientowi wystawione zostanie UPP w postaci papierowej.

 

III. Wymogi formalne dla dokumentów elektronicznych

Doręczone do KP PSP w Otwocku dokumenty elektroniczne muszą spełniać poniższe wymogi:

  1. Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie Xades-Bes (poczta elektroniczna i osobiście) lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP (ESP) - zgodnie z art. 20a ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.
  2. Wielkość doręczanego dokumentu wraz z wszystkimi załącznikami dołączanymi do jednego formularza nie może przekroczyć 5 MB – w przypadku doręczania za pośrednictwem poczty elektronicznej lub ESP.
  3. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
  4. Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 roku w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. z 2015 r. poz. 971) oraz rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2016 r. poz. 113 z póź. zm.), akceptowalne formaty załączników to:
  • DOC, DOCX, RTF,
  • ODT, TXT,XML,
  • PDF, XPS,XLS, XLSX,ODS,
  • GIF, TIF, TIFF, JPG, JPEG, PNG, SVG

 

V. Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiej i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Otwocku  informuje, że:

  • Administratorem Pani(a) danych osobowych jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Otwocku, kontakt: Komenda Powiatowa PSP w Otwocku, ul. Mieszka I 13/15, 05-402 Otwock, tel. +48 22 718 16 20.
  • U Administratora wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym można kontaktować się pisząc na adres poczty elektronicznej ochrona.danych@mazowsze.straz.pl 
  • Podane przez Panią(a) dane osobowe przetwarzane są w celu spełnienia obowiązku prawnego związanego z rozpatrzeniem skargi, wniosku lub petycji. Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust.1 lit. c) RODO w związku z postanowieniami Kodeksu postępowania administracyjnego i rozporządzenia Rady Ministrów właściwego w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków oraz ustawy o petycjach.
  • Przetwarzaniem objęte są dane osobowe wskazane w treści skargi, wniosku lub petycji oraz inne niezbędne w procesie ich rozpatrzenia.
  • Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowej, jednakże mogą być przekazane podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
  • Podane przez Panią(a) dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do rozpatrzenia skargi, wniosku lub petycji a następnie archiwizowane i przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  • Ma Pani(-) prawo żądania dostępu do podanych przez siebie danych osobowych, prawo do ich sprostowania (poprawienia), prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Ponadto, ma Pani(-) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ulicy Stawki 2, 00 - 193 Warszawa.
  • Podanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym, a w przypadku ich niepodania złożony wniosek, skarga lub petycja mogą zostać bez rozpatrzenia.
  • Dane osobowe przekazane zostały Administratorowi przez osobę składającą wniosek, skargę lub petycję. Mogą być także pozyskiwane w procesie rozpatrzenia wniosku, skargi lub petycji także od innych stron postępowania, w szczególności od organów państwowych, instytucji publicznych i niepublicznych, ze źródeł publicznie dostępnych oraz od osób, których wniosek, skarga lub petycja dotyczy.
  • Przetwarzanie danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
{"register":{"columns":[]}}