W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarowej w Sandomierzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej KP PSP w Sandomierzu.

  • Data publikacji strony internetowej: 2021-01-10
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-01-10

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

  • pochodzą z różnych źródeł. 
  • niektóre materiały zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2021-01-07
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-02-20

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: mł. kpt. mgr Krzysztof Tabaka
  • E-mail: k.tabaka@straz.sandomierz.pl
  • Telefon: 15 832 50 55 wew. 1012

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Komendant KP PSP w Sandomierzu
  • Adres:  ul. Mickiewicza 61,  27-600 Sandomierz
  • E-mail: sandomierz@straz.kielce.pl
  • Telefon: (15) 832-50-55

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Teren Komendy jest ogrodzony i posiada dwie bramy wjazdowe (od ulicy Mickiewicza i od ulicy Polskiej Organizacji Wojskowej). Bramy są pod stałym nadzorem wizyjnym. Wejście i wjazd odbywa się pod nadzorem wyznaczonego funkcjonariusza.

Do budynku Komendy prowadzą dwa wejścia: od ul. Polskiej Organizacji Wojskowej oznaczone literą A i od placu wewnętrznego oznaczone literą B. Dla gości przeznaczone jest wejście A.

Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy. Budynek nie posiada toalety dla osób z niepełnosprawnościami.

Na parterze znajduje się pomieszczenie gdzie, przez wyznaczonego pracownika obsługiwane są osoby ze szczególnymi potrzebami.

Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku Komendy nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille`a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Pracownicy KP PSP w Sandomierzu nie posiadają przeszkolenia ze znajomości polskiego języka migowego (PJM) oraz systemu językowo-migowego (SJM).

Informacje dla osób z niepełnosprawnościami

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności". Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku. Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

1. dane kontaktowe wnioskodawcy;

2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;

3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;

4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy;

5. podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem;

6. jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Wnioski o zapewnienia dostępności dotyczące działalności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sandomierzu można składać w następujący sposób:

  • drogą pocztową na adres:

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Sandomierzu, ul. Mickieiwcza 61, 27-600 Sandomierz

  • drogą elektroniczną na adres:

- sandomierz@straz.kielce.pl

- ePUAP: 6l0wrgs47z

Materiały

Raport o dostepności KP PSP Sandomierz 2021
Raport​_o​_dostepności​_KP​_PSP​_Sandomierz​_2021.pdf 0.06MB
KP PSP Sandomierz Tekst odczytywany maszynowo
KP​_PSP​_Sandomierz​_Tekst​_odczytywany​_maszynowo.doc 0.03MB
Tekst łatwy do czytania
Tekst​_łatwy​_do​_czytania.pdf 0.36MB
Wniosek o dostępność Sandomierz
wniosek​_dostepnosc​_Sandomierz.docx 0.02MB
Wytyczne w zakresie zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej
Wytyczne-dostepnosci-jedn-org-PSP.pdf 0.66MB

Wideo

{"register":{"columns":[]}}