Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Komendy Powiatowej PSP w Zduńskiej Woli
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Powiatowej PSP https://www.gov.pl/web/kppsp-zdunska-wola
- Data publikacji strony internetowej: 2020-12-10
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-20
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Część materiałów nie posiada napisów dla osób głuchych i słabosłyszących – materiały zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dnia: 2020-12-10.
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-20
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi
- sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Skargi i odwołania.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Zduńskiej Woli
- Adres: 98-220 Zduńska Wola, ul. Długa 4
- E-mail: zdunskawola@lodzkie.straz.gov.pl
- Telefon: (+48) 43 823-41-81
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Łukasz Łudczak
- E-mail: l.ludczak@lodzkie.straz.gov.pl
- Telefon: (+48) 43 823-41-81 wew. 223
- Telefon komórkowy: 73 00 73 998
Dostępność architektoniczna:
Siedziba Komendy Powiatowej PSP w Zduńskiej Woli mieści się przy ulicy: Długiej 4.
- Parking dla interesantów oraz gości znajduje się naprzeciwko /po drugiej stronie ulicy/ budynku. Na parkingu wyznaczono jedno miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku prowadzi jedno wejście bezpośrednio z chodnika, z poziomu terenu /bez zmian wysokości/. Wejście to wyposażone w dzwonek oraz domofon prowadzi bezpośrednio do wiatrołapu/pomieszczenia w którym przyjmowane są osoby ze szczególnymi potrzebami. Wejście również zostaje całodobowo monitorowane przez służbę dyżurną, która zobligowana jest do wspierania osób ze szczególnymi potrzebami w pełnym zakresie.
- Budynek nie jest wyposażony w pochylnie, windy ani dźwigi dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynkach brak toalet dla osób niepełnosprawnych.
- W budynku zastosowano urządzenie do obsługi osób słabosłyszących – pętle indukcyjną.
- Pracownicy Komendy Powiatowej nie posiadają przeszkolenia ze znajomości polskiego języka migowego (PJM) oraz systemu jezykowo-migowego (SJM).
- Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Zduńskiej Woli oferuje usługę Wideotłumacza dla osób głuchych. Zaraz po wejściu do budynku na parterze znajduję się stanowisko służby dyżurnej. Wchodząc tam, należy poinformować strażaka dyżurnego o potrzebie skorzystania z tej formy kontaktu (np. można mieć przy sobie kartkę „Chciałbym skorzystać z Wideotłumacza”).
Koordynator ds. dostępności
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Zduńskiej Woli, w związku realizacją ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) wyznaczył w Komendzie Powiatowej PSP:
Pana Łukasza Łudczaka do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności.
Do zadań koordynatorów ds. dostępności należy:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Komendę,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia przez Komendę planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy,
- monitorowanie działalności Komendy w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dane kontaktowe:
Koordynator do spraw dostępności w KP PSP w Zduńskiej Woli:
mł. kpt. Łukasz Łudczak,
e-mail: l.ludczak@lodzkie.straz.gov.pl
tel. 43 823-41-81 wew. 223
Telefon komórkowy: 73 00 73 998
Materiały
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznegoRaport_o_stanie_zapewnienia_dostępności_podmiotu_publicznego.pdf 0.10MB Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2023
Plan_działania_na_rzecz_poprawy_zapewnienia_dostępności_osobom_ze_szczególnymi_potrzebami_na_lata_2022-2023.pdf 0.11MB Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2024-2025
Plan_działania_na_rzecz_poprawy_zapewnienia_dostępności_osobom_ze_szczególnymi_potrzebami_na_lata_2024-2025.pdf 0.11MB
- Pierwsza publikacja:
- 08.12.2020 22:40 st. kpt. Dawid Krauze
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Łukasz Aleksandrowicz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 10.0 | 02.04.2024 12:54 Łukasz Aleksandrowicz |
Deklaracja dostępności | 9.0 | 20.03.2024 08:42 Łukasz Aleksandrowicz |
Deklaracja dostępności | 8.0 | 31.03.2023 10:47 Łukasz Aleksandrowicz |
Deklaracja dostępności | 7.0 | 21.03.2022 11:26 Łukasz Aleksandrowicz |
Deklaracja dostępności | 6.0 | 12.01.2022 16:01 st. kpt. Dawid Krauze |
Deklaracja dostępności | 5.0 | 07.01.2022 09:29 st. kpt. Dawid Krauze |
Deklaracja dostępności | 4.0 | 31.03.2021 15:22 Łukasz Aleksandrowicz |
Deklaracja dostępności | 3.0 | 29.03.2021 14:24 Łukasz Aleksandrowicz |
Dostępność | 2.0 | 29.03.2021 14:20 Łukasz Aleksandrowicz |
Deklaracja dostępności | 1.0 | 08.12.2020 22:40 st. kpt. Dawid Krauze |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP