2024 rok
Raporty z monitoringu KRRiT:
1. Nadawcy stosują się do zapisów aktu samoregulacyjnego o wyeliminowaniu reklamy słodyczy, napojów i słonych przekąsek z programów dla dzieci.
KRRiT systematycznie bada stopień przestrzegania przez rynek zapisów ww. aktu samoregulacyjnego, a efektem ostatniego przeprowadzonego w tym zakresie monitoringu jest raport pt. „Programy telewizyjne i audycje dla dzieci bez reklam słodyczy i słonych przekąsek”. Zawiera on wyniki z analizy reklam, emitowanych przy audycjach dla dzieci, za okres ostatnich trzech lat: od lipca 2020 r. do końca czerwca 2023 r.
W ramach monitoringu skontrolowane zostały wszystkie obecne na polskim rynku telewizyjnym programy skierowane do dzieci (16 programów), a także audycje dla dzieci rozpowszechnione w 8 najbardziej popularnych programach uniwersalnych i filmowych należących do sygnatariuszy porozumienia.
Analiza KRRiT została wykonana na podstawie danych z badania telemetrycznego AGB Nielsen Media Research.
2. Ogromny spadek oglądalności serwisu informacyjnego TVP: 19.30.
W grudniu 2023 roku, styczniu, lutym i marcu 2024 roku serwis 19:30 zanotował dramatyczny spadek oglądalności. Kolejne miesiące nie przyniosły odwrócenia tendencji spadkowych i audycja nie odzyskała widzów.
KRRiT prezentuje Raport z monitoringu serwisu informacyjnego TVP: 19.30 oraz kontekstowo Faktów TVN, Wydarzeń Telewizji Polsat i Dzisiaj TV Republiki, przeprowadzony w okresie od 21 grudnia 2023 r. do 31 marca 2024 r.
Materiały
1. Programy telewizyjne i audycje dla dzieci bez reklam słodyczy i słonych przekąsek. Raport_KRRiTReklamy_żywności_w_programach_telewizyjnych_i_audycjach_dla_dzieci_raport_KRRiT.pdf 0.79MB 2. Monitoring serwisu informacyjnego 19.30 na antenie TVP - Raport KRRiT
Monitoring_serwisu_informacyjnego_1930_na_antenie_TVP_-_Raport_KRRiT.pdf 0.71MB