W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Badania odbioru programów radiowych i telewizyjnych

Organizowanie badań treści i odbioru programów radia i telewizji jest zadaniem wynikającym z art. 6 ust. 2 pkt 5 ustawy o radiofonii i telewizji. Departament Programowy korzysta z wyników dwóch badań telemetrycznych: TNS OBOP i AGB Nielsen Media Research oraz jedynego dostępnego na rynku badania radiometrycznego firmy SMG/KRC. Wymienione badania pokazują wielkość widowni i audytorium programów poszczególnych stacji i pojedynczych audycji w ich ramach (telewizja) lub poszczególnych pasm programowych w ciągu dnia (radio). Badania te pozwalają także dokonywać analiz przekrojowych dłuższych okresów, umożliwiają śledzenie tendencji i zmian na rynku nadawców, pozwalają formułować prognozy krótko- i długoterminowe dotyczące kierunku rozwoju nadawców.

Departament Monitoringu prowadzi analizy dotyczące wielkości widowni i audytorium nadawców radiowych i telewizyjnych, zarówno publicznych, jak i koncesjonowanych. Analizy dotyczą stacji ogólnokrajowych, ponadregionalnych, regionalnych i lokalnych.

Szczegółowe wnioski z przeprowadzonej przez KRRiT kontroli w ww. zakresie przedstawione zostały w Sprawozdaniu KRRiT w części III Kontrola działalności programowej nadawców.

{"register":{"columns":[]}}