W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Chorwacja - działania organu regulacyjnego

18.05.2020

Chorwacka Agencja Mediów Elektronicznych (AEM) podjęła działania skupiające się na dwóch obszarach: regulacji i umiejętności świadomego korzystania z mediów.

Działania odnosiły się do zaleceń dotyczących znaczenia i stosowania profesjonalnego, odpowiedzialnego i dokładnego raportowania  w czasach pandemii. Rozumiejąc, że w wyjątkowych okolicznościach produkcja treści audiowizualnych i radiowych będzie znacznie utrudniona oraz, że pewne prawne limity programowe będą trudne do spełnienia, Agencja Mediów Elektronicznych postanowiła złagodzić podejście do wypełniania przez media określonych obowiązków związanych z  produkcją własną.

Na początku kwietnia, AEM rozpoczęła też produkcję pięciu spotów radiowych i dwudziestu programów telewizyjnych zawierających ważne komunikaty i wskazówki dotyczące zachowania w czasie epidemii oraz umożliwiła darmowy dostęp do nich nadawcom lokalnym i regionalnym. Agencja ogłosiła również specjalne zaproszenie do składania ofert o środki w ramach funduszu na rzecz promowania wysokiej jakości dziennikarstwa śledczego na portalach internetowych. Łączna kwota do wykorzystania w ramach  tego funduszu to 130 000 euro, przeznaczone dla dziennikarzy, którzy zgłoszą  swoje pomysły do końca 2020 r.

Pandemia koronawirusa to również problem związany z „infodemią”, co  jeszcze bardziej zwraca uwagę na potrzebę kształcenia umiejętności świadomego korzystania z mediów. Dni edukacji  medialnej, planowane wcześniej jako wydarzenie o charakterze konferencyjnym, zostały „przeniesione” do Internetu, podczas gdy wszystkie inne działania związane z kompetencjami medialnym zostały przeprowadzone za pośrednictwem portalu internetowego www.medijskapismenost.hr., którego działania redakcyjne  zostały dostosowane do sytuacji i skoncentrowane na problemie fałszywych wiadomości, analizie kampanii dezinformacyjnych i zaleceniach dotyczących życia w środowisku cyfrowym. Liczba  jego unikalnych użytkowników wzrosła o 300% w porównaniu z kwietniem ubiegłego roku.

 

{"register":{"columns":[]}}