W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Działania organu regulacyjnego Bośni i Hercegowiny w związku z COVID-19

18.05.2020

Agencja Regulacji Łączności (CRA), organ regulacyjny rynku medialnego Bośni i Hercegowiny podjęła działania służące lepszemu zrozumieniu przez obywateli komunikatów i informacji dotyczących pandemii.

We współpracy z innymi właściwymi instytucjami i organizacjami działającymi  na rzecz kształcenia umiejętności korzystania z mediów, CRA utworzyła stronę na Facebooku, która między innymi zawiera wiadomości  na temat lepszego rozumienia przez obywateli przekazów medialnych, uczula odbiorców na mogącą pojawić  się w nich dezinformację dotyczącą  wirusa COVID-19 i wskazuje, jak odróżnić ją od rzetelnych wiadomości.

https://www.facebook.com/mipismenostbih/

CRA wydała kilka komunikatów prasowych wzywających media do odpowiedzialnego, dokładnego i ostrożnego informowania o pandemii oraz przypominających o obowiązku bezpłatnego nadawania, przygotowanych przez administrację publiczną, ogłoszeń dotyczących obowiązku przestrzegania standardów zawodowych i etycznych w relacjach dotyczących obecnego kryzysu zdrowotnego https://www.rak.ba/en/news/1663

Wezwała wszystkie stacje telewizyjne do nadawania informacji w formacie dostępnym dla osób z dysfunkcją słuchu poprzez tłumaczenie ich na język migowy, a także do odczytywania wszystkich ważnych, wyświetlanych na ekranach liczb, dzięki czemu mogą być one dostępne dla osób niewidomych i niedowidzących https://www.rak.ba/en/news/1652

Regulator wystosował do wszystkich licencjobiorców pismo, w którym  przypomina im o obowiązku przestrzegania odpowiednich przepisów i zaleca zachowanie ostrożności w informowaniu o pandemii.

Do trzech nadawców publicznych skierowano też zalecenia, dotyczące wypełniania obowiązków wskazanych w ustawie o mediach publicznych, związanych z niezwłocznym i bezpłatnym nadawaniem przez nich pilnych, wydawanych przez władze publiczne,  powiadomień, takich jak np. zawiadomienia o zagrożeniu dla życia i zdrowia, zagrożonego mienia, bezpieczeństwa oraz porządku publicznego i pokoju. Nadawcom publicznym zalecono również udostępnienie wszystkich informacji dotyczących COVID-19 z tłumaczeniem na język migowy.

CRA wysłała zalecenie do wszystkich central zarządzania kryzysowego, aby podjęły dodatkowe starania, by informacje, które codziennie przekazują społeczeństwu na konferencjach prasowych były dostępne dla osób z dysfunkcjami tj. z tłumaczeniem na język migowy i czytaniem pisemnych ogłoszeń, w celu zapewnienia informacji wszystkim obywatelom.

{"register":{"columns":[]}}