W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

KIM publikuje wyniki badań dotyczących korzystania z platform streamingowych w Polsce

05.08.2022

Więcej niż co dziesiąty Polak, w wieku powyżej 4 lat , korzystał w ciągu ostatnich 30 dni z treści udostępnianych na platformach streamingowych.

Grafika w poziomie. W lewym, dolnym rogu rysunek ręki trzymającej smartfon. Obok słuchawki i książki. Wokół tego okienka z danymi procentowymi.

Według publikacji Krajowego Instytutu Mediów (https://kim.gov.pl/wyniki-badan/), aktywność na platformach streamingowych deklaruje 12,9% Polaków. Z tego typu usług korzystają także dzieci. W grupie 4-9 lat odsetek użytkowników wynosi 7,4%, dla 10-12 lat  wzrasta do 18,3%. 32,9% osób między 16-24 rokiem życia , korzystanie z platform streamingowych deklaruje , a  wśród 25-45 latków – 18,3%. W grupie 46-65 lat ten odsetek spada do 6,9%.

Streaming jest zatem domeną ludzi młodych – wśród użytkowników 70,4% stanowi grupa 16-45-latków. Obok wieku, korzystanie z tego typu platform wyróżnia także wykształcenie i miejsce zamieszkania użytkowników. Wśród nich, co trzeci (32,2%) ma wyższe wykształcenie, zaś 65,5% to mieszkańcy miast.

Współkorzystanie z innych treści dostępnych w Internecie w grupie korzystających z platform streamingowych jest znacząco większe niż w grupie ogółu internautów. Użytkownicy streamingu częściej korzystają z VOD (69,6%; wśród ogółu internautów w wieku powyżej 4 lat, odsetek korzystających z VOD wynosi 41,0%), częściej także sięgają po podcasty (33,8%; wśród ogółu Internautów w badanym przedziale wiekowym - 13,2%)

Co więcej, ta grupa także częściej sięga po książki. Czytanie książek w wersji papierowej w ciągu ostatnich 30 dni zadeklarowało 47,7% użytkowników streamingu (wśród ogółu Polaków w wieku powyżej 4 roku życia - 31%). W grupie korzystających z platform streamingowych znacząco wyższy jest także odsetek słuchających audiobooków (14,8%; wśród ogółu Polaków w badanej grupie wiekowej - 3,9%).

- Jednoźródłowe dane pozwalają na przyglądanie się wszystkim mediom w ujęciu holistycznym. Badanie Założycielskie dostarcza insightów, które pozwalają zbudować wielowymiarowy obraz użytkownika mediów. Objęte są nim osoby od 4 roku życia, bez górnej granicy wieku, dzięki czemu dane na jakich pracujemy mówią o pełnym przekroju społeczeństwa – komentuje Maja Kurzelewska, Dyrektor Departamentu Badań i Analiz.

Krajowy Instytut Mediów został powołany w grudniu 2020 r. przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. KIM powstał w odpowiedzi na potrzeby szeroko rozumianego rynku mediów w Polsce.  Przedmiotem Badania Założycielskiego są zachowania konsumenckie dotyczące korzystania z telewizji, radia i internetu oraz urządzenia służące do odbioru tych mediów. Badanie ma charakter ciągły, co pozwala na śledzenie zmian w czasie i obserwację trendów w odniesieniu do różnych mediów jednocześnie i na największą jak dotąd skalę w Polsce.

 

{"register":{"columns":[]}}