W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Krajowy Instytut Mediów podsumowuje półtora roku działalności

30.08.2022

Ponad 125 tysięcy wywiadów trwających łącznie 27 tysięcy godzin, kilkanaście raportów eksperckich i kilkudziesięciu pozyskanych z rynku ekspertów – to bilans półtora roku (styczeń 2021- lipiec 2022) działalności Krajowego Instytutu Mediów.

obraz w poziomie. na białym tle zielone, koliście ułożone kreski. obok zielony napis "Krajowy Instytut Mediów"

W trakcie 20 miesięcy funkcjonowania, KIM zrealizował i realizuje w trybie ciągłym szereg projektów, które stały się dla szerokiego grona odbiorców ważnym źródłem informacji o zjawiskach dotyczących szerokorozumianej konsumpcji mediów w Polsce.

Badanie Założycielskie – największe i najbardziej kompleksowe badanie konsumpcji mediów w Polsce. Obejmuje 30 tysięcy gospodarstw domowych i prowadzone jest zgodnie z tzw. "Złotym Standardem Pomiaru Mediów Elektronicznych".  Jest jednoźródłowym pomiarem populacyjnym, w którym dane są zbierane w sposób ciągły. Do lipca 2022 – badanie objęło łącznie prawie 50 tysięcy wywiadów. Ankieterzy odwiedzili blisko 13 tysięcy gospodarstw domowych, rozmawiając z mieszkańcami Polski ponad 16 tysięcy godzin o tym, z jakich mediów i w jaki sposób korzystają.

Badanie jest w pełni reprezentatywne, obejmuje cały obszar Polski i pozwala wnioskować o całej populacji gospodarstw domowych w Polsce oraz równolegle o populacji mieszkańców Polski w wieku 4 lata i więcej.

Tracking Treści Audio -  jest uzupełnieniem wiedzy na temat radia, dostępnej w ramach ilościowego pomiaru w Badaniu Założycielskim. Poza pomiarem rozgłośni ogólnopolskich, prowadzony jest także pomiar rozgłośni lokalnych, a także słuchalności radia w Internecie. Tracking Audio jest badaniem ilościowym, realizowanym wśród mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej, metodą wywiadów telefonicznych, wspomaganych komputerowo.

Badanie realizowane jest w sposób ciągły na w pełni reprezentatywnej próbie 15 000 osób miesięcznie. W skali roku KIM zrealizuje łącznie nieomal 180 000 wywiadów. Każdego dnia (z wyjątkiem okresów świątecznych oraz długich weekendów) realizowanych jest średnio 500 wywiadów telefonicznych.

Między lutym a lipcem 2022 zostało zrealizowanych prawie 75 tysięcy wywiadów, trwających łącznie około 11 tysięcy godzin.

Monitoring gotowości gospodarstw domowych na nowy standard DVB- 2/HEVC – opisano jaka jest świadomość społeczna zmiany, a także to, czy gospodarstwa domowe posiadają odpowiedni sprzęt kompatybilny z DVB-T2/HEVC. Wskaźniki świadomości i poziomu gotowości sprzętowej były przez KIM monitorowane do zakończenia przełączeń sygnału we wszystkich województwach Polski. Miesięcznie monitoringiem objęto około 2500 gospodarstw domowych.

Jednoźródłowy Panel Pasywny - będzie docelowym, referencyjnym, kluczowym i jednoczesnym pomiarem konsumpcji wszystkich mediów w Polsce radia, telewizji i internetu. Reprezentatywność panelu zapewniają losowo wybrani uczestnicy odzwierciedlający badaną populację. Dzięki zaangażowaniu Panelistów, KIM może otrzymać dane z najbardziej wiarygodnego źródła – wprost od odbiorców Internetu, telewizji czy radia.

Pomiar odbywa się za pomocą miernika badawczego – smartfonu z zainstalowanym oprogramowaniem badawczym. Aplikacja badawcza gromadzi informacje o korzystaniu z radia, telewizji i Internetu.

Obecnie panel liczy blisko 3 tysiące Panelistów. Docelowo do końca 2022 Panel obejmie 6 tysięcy Panelistów.

Krajowy Instytut Mediów został powołany w grudniu 2020 r. przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Formalnie zaczął działać w marcu 2021 r. KIM powstał w odpowiedzi na potrzeby szeroko rozumianego rynku mediów w Polsce.

Nad  jakością prowadzonych badań i pomiarów czuwa zespół składający się między innymi z ponad 20 ekspertów rynku mediowego w Polsce, z których każdy posiada ponad 20. letnie  doświadczenie zawodowe.

W ramach działalności Instytutu odbyło się kilkadziesiąt spotkań z Interesariuszami rynkowymi,

Eksperci KIM brali udział w kilku posiedzeniach Komisji Sejmowych i Senackich, a także branżowych konferencjach nadawców i operatorów.

Dotychczasowe efekty badań zostały zaprezentowane opinii publicznej w formie kilkunastu raportów, publikowanych na stronie kim.gov.pl. a także w postaci ponad 30 komunikatów prasowych.

{"register":{"columns":[]}}