W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ponad 94% dzieci w wieku 10-15 lat korzysta z telewizora - kolejne wyniki Badania Założycielskiego

14.07.2022

91,5% posługuje się smartfonem, a laptopem lub notebookiem 74,7%. Tabletu używa zaledwie 27,8% badanych.

Zdjęcie ilustracyjna w poziomie. Wnętrze mieszkanie. Dziewczyna leży na brzuchu na podłodze i ogląda telewizję.

Spośród nastolatków w wieku 10-15 lat 58,6% używa SMART TV. Z konsoli do gier korzysta 25,8% dzieci w tym wieku, a posiadanie smartbandu, opaski FIT, mierzącej aktywność fizyczną deklaruje 6,8%.

Dzieci w wieku 10-15 lat są bardzo aktywne w sieci. Korzystanie z internetu deklaruje 98,7% osób w tej grupie wiekowej. W ciągu 30 dni poprzedzających badanie z VOD korzystało 42,3% dzieci, z YouTube’a  - 76,7%, z muzyki ze streamingu - 21,7%, a z podcastów - 12,2 % dzieci 10-15 lat.

"Jak pokazują wyniki Badania Założycielskiego, bardzo niewielki odsetek wśród 10-15 latków nie ma telefonu komórkowego. Większość spośród posiadaczy tych urządzeń korzysta ze smartfonów. Dzięki nim nastolatkowie coraz więcej czasu poświęcają na aktywność w internecie. Smartfon daje coraz więcej możliwości, staje się niezbędny w utrzymywaniu relacji z rówieśnikami. To zjawisko dotyczy oczywiście także innych grup wiekowych. Powszechność korzystania ze smartfona jest znakiem naszych czasów, budząc zainteresowanie badaczy zjawisk społecznych, a w przypadku dzieci - często troskę psychologów i rodziców."  – komentuje Maja Kurzelewska, Dyrektor Departamentu Badań i Analiz.

Badanie przeprowadzono w okresie od lipca 2021 do marca 2022. Udział dzieci w badaniu został przeprowadzony zgodnie z wymogami prawa, za zgodą opiekunów prawnych. Wszystkie dane zaprezentowane w poniższym materiale dotyczą małoletnich z grupy wiekowej 10-15 lat.

Krajowy Instytut Mediów został powołany w grudniu 2020 r. przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Formalnie zaczął działać w marcu 2021 r. KIM powstał w odpowiedzi na potrzeby szeroko rozumianego rynku mediów w Polsce. Instytut w sposób ciągły prowadzi pomiary korzystania z radia, telewizji i internetu dostosowane do współczesnego modelu konsumpcji mediów. KIM bada zarówno odbiór tradycyjny, jak również poprzez VOD, podcasty, aplikacje i serwisy.

Przedmiotem Badania Założycielskiego są zachowania konsumenckie dotyczące korzystania z radia, telewizji i internetu oraz urządzenia służące do odbioru tych mediów. Badanie obejmuje korzystanie z mediów przez gospodarstwa domowe oraz konsumpcję indywidualną. Ma charakter ciągły, co pozwala na śledzenie zmian w czasie i obserwację trendów. Instytut mierzy i bada zachowania konsumenta w odniesieniu do różnych mediów (radia, telewizji, internetu) jednocześnie i na największą jak dotąd skalę w Polsce.

 

Raport z badania: https://kim.gov.pl/wyniki-badan/

{"register":{"columns":[]}}