Prawie 92% dzieci w wieku 4-9 lat korzysta z telewizora, niemal 45% z telefonu komórkowego
20.07.2022
Z danych Badania Założycielskiego wynika, że tylko 2,1% dzieci w wieku 4-9 lat nie korzysta z żadnego urządzenia do odbioru mediów.
91.9% dzieci w wieku 4-9 lat korzysta głównie z telewizora. Z tej grupy 55,4% ma dostęp do telewizorów w technologii smart zapewniającej dużo szerszy dostęp do rozrywki. Drugim w kolejności urządzeniem będącym w użytkowaniu dzieci, jest laptop lub notebook, z których korzysta 46,1% dzieci. Na trzecim miejscu jest telefon komórkowy wykorzystywany przez 44,7% tej grupy odbiorców. Wśród nich udział dzieci ze smartfonem wynosi aż 96%.
Konsole do gier wykorzystywane są przez 16,9% dzieci z badanej grupy wiekowej.
Dzieci, w tej grupie badawczej, dosyć powszechnie korzystają z YouTube’a - 60,5% w ciągu ostatnich 30 dni, a także (choć już rzadziej) z VOD - 34,6 %.
7,4% najmłodszych słuchała w ciągu ostatnich 30 dni muzyki ze streamingu, a 3,6 % z podcastów.
"W świecie wszechobecnych mediów również najmłodsze dzieci mają z nimi częsty kontakt. Nowoczesne urządzenia i technologie są dla nich niezwykle atrakcyjne, gdyż oferują szeroki dostęp nie tylko do rozrywki, ale także do wiedzy. Treści edukacyjne, rozrywka, film, muzyka jest w nich na wyciągnięcie ręki." – komentuje Maja Kurzelewska, Dyrektor Departamentu Badań i Analiz.
Badanie przeprowadzono w okresie od lipca 2021 do marca 2022. Udział w badaniu dzieci został przeprowadzony zgodnie z wymogami prawa, za zgodą opiekunów prawnych. Wszystkie dane zaprezentowane w poniższym materiale dotyczą dzieci z grupy wiekowej 4-9 lat.