W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Telewizor wciąż najpopularniejszym urządzeniem do odbioru mediów

06.07.2022

Z danych Krajowego Instytutu Mediów (KIM), pochodzących z Badania Założycielskiego, wynika, że aż 92% badanych Polaków korzysta z telewizora, w tym 48,1% w opcji smart tv. Z telefonu korzysta 90% osób, w tym 75,2% używa smartfona. Z radia korzysta 80% osób. Badanie przeprowadzono wśród osób w wieku 4+.

Zdjęcie w poziomie. Matka i córka siedzi na kanapie. Oglądając telewizję.

Z pomiaru dokonanego między lipcem 2021 r. a marcem 2022 roku wynika, że najpopularniejszym urządzeniem do odbioru mediów jest telewizor. Korzysta z niego 92% z nas. Ze smart TV umożliwiającego dostęp do internetu, treści VOD, telewizji nielinearnej korzysta 48,1% osób. Przystawki smart tv/tv box używa 1,7% Polaków.

Ze smartfonu z ekranem dotykowym korzysta 75,2% badanych, a z telefonu komórkowego bez ekranu dotykowego 14,2%. Telefon stacjonarny służy wciąż 11,5% respondentów. Łącznie 90% badanych używa telefonu (opisując populację 4+).

Radia (wliczając wszystkie urządzenia) słucha 80,3% Polaków, a z radia w samochodzie – 66,7%. Przenośnego odbiornika radiowego używa 36,7%. Tylko 2% z badanych Polaków posługuje się słuchawkami z wbudowanym radiem.

Z głośnika bezprzewodowego Bluetooth korzysta 7,5% badanych.

7,4% badanych korzysta z kina domowego w zestawie z głośnikami,  z soundbara  6,6%, a z projektorów lub rzutników medialnych 1,4%.

Odtwarzacz CD jest używany przez 11,3% badanych Polaków, a DVD lub Blue-ray przez 9,6%.

6,9% użytkowników korzysta ze Smartwatchów. Smartbandów/opasek FIT używa 5% respondentów, natomiast konsoli do gier 9,7%.

Czytniki elektroniczne do e-booków i e-gazet są używane przez 2,1% badanych Polaków, a z gramofonu do odtwarzania „winyli” korzysta 1,3%.

Mało popularne są także głośniki aktywowane głosem jak np. Amazon Alexa lub Google Home. Korzysta z nich zaledwie 1,4% badanych osób.

1,2 % badanych nie korzysta z żadnego z urządzeń do odbioru mediów.

{"register":{"columns":[]}}