W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Olga Pasiecznik uhonorowana Złotym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis

08.10.2023

„Olga Pasiecznik to jedna z największych współczesnych śpiewaczek w Polsce, ale także jedna z osób, dzięki której kilka lat temu powstała Polska Opera Królewska. (...) Dzisiaj obchodzi 30-lecie pracy artystycznej. Mam nadzieję, że 35-lecie będziemy mogli wspólnie świętować w nowym gmachu Polskiej Opery Królewskiej” – powiedział minister kultury i dziedzictwa narodowego prof. Piotr Gliński po wręczeniu Złotego Medalu Zasłużony Kulturze Gloria Artis Oldze Pasiecznik – wybitnej śpiewaczce operowej. Uroczystość odbyła się w Teatrze Królewskim w Łazienkach Królewskich po spektaklu „Rodelinda” G. F. Haendla wieńczącym III Festiwal Barokowy Polskiej Opery Królewskiej.

Złoty Medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis dla Olgi Pasiecznik fot. REPORTER

Gratulując osobom, dzięki którym powstała Polska Opera Królewska, minister kultury zwrócił uwagę na wielki sukces tej młodej instytucji.

Dzisiejsze owacje podczas spektaklu „Rodelinda” udowadniają, że to wspaniała instytucja, której istnienie w dużej mierze zawdzięczamy m.in. Oldze Pasiecznik, Andrzejowi Klimczakowi, Ryszardowi Perytowi i wszystkim artystom, którzy bardzo pragmatyczne i profesjonalnie podeszli do przekształcenia kryzysu Warszawskiej Opery Kameralnej i przekuli go w sukces nowej instytucji. Bardzo dziękuję artystom, którzy walczyli o Polską Operę Królewską, jednak myślę, że przede wszystkim są im wdzięczni miłośnicy muzyki klasycznej i opery – zakończył prof. Piotr Gliński.

Olga Pasiecznik

Olga Pasiecznik jest solistką Polskiej Opery Królewskiej. Ukończyła studia wokalne w Kijowskim Konserwatorium, następnie kontynuowała naukę na studiach podyplomowych na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

W 1992 r. zadebiutowała na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej. Jako solistka współpracowała z najwybitniejszymi orkiestrami z Polski i całego świata, m.in. Filharmonią Narodową, Sinfonią Varsovią, Boston Symphony Orchestra (USA), Wiener Symphoniker, Orchestre Philharmonique de Radio France i Orchestre National de France. W ciągu swojej kariery nagrała także ponad 50 albumów CD i DVD.

Polska Opera Królewska

W połowie 2017 roku ok. 130 artystów straciło etatowe zatrudnienie w Warszawskiej Operze Kameralnej. 1 sierpnia 2017 r. minister kultury i dziedzictwa narodowego powołał nową instytucję – Polską Operę Królewską, aby zwolnieni artyści mogli kontynuować dzieło założyciela Warszawskiej Opery Kameralnej, Stefana Sutkowskiego. Działalność Polskiej Opery Królewskiej opiera się na trzech filarach. Główny nurt stanowią nowe realizacje oper dawnych – w szczególności doby baroku i klasycyzmu. Niemniej istotnym zadaniem jest przywracanie scenie bogatego, a często zapomnianego, repertuaru muzyki polskiej – dzieł operowych, ale również utworów wokalnych i instrumentalnych. Obok produkcji operowych instytucja prowadzi także aktywną działalność koncertową.

W we wrześniu br. ogłoszono wyniki konkursu architektonicznego na siedzibę Polskiej Opery Królewskiej – zwycięzcą konkursu zostało Biuro Architektoniczne „Stelmach i Partnerzy” z Lublina. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2028 roku.

Zdjęcia (6)

{"register":{"columns":[]}}