Skargi i wnioski
Skargi lub wnioski kierowane do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego można:
- przesłać pocztą tradycyjną na adres: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, ul. Krakowskie Przedmieście 15,00-071 Warszawa
- przesłać e-mailem na adres: esp@kultura(dot)gov(dot)pl;
- wysłać za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP;
- przynieść bezpośrednio do punktu podawczego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, ul. Krakowskie Przedmieście 17 (Szklana Brama) od 8.15 do 16.15;
- złożyć ustnie do protokołu – Departamenty i Biura Ministerstwa przyjmują zainteresowanych w poniedziałki od 10.00 do 14.00, a Biuro Audytu Wewnętrznego i Kontroli dodatkowo w środy 14.00 do 17.00.
Ważne!
- Skargi lub wniosku nie składa się telefonicznie;
- Na skardze/wniosku wpisujemy imię i nazwisko (nazwę) oraz adres (np. Jan Nowak, ul. Kwiatowa 1, 00-001 Warszawa);
- Gdy składa się skargę/wniosek w imieniu innej osoby, musi ona wyrazić na to pisemnie zgodę. Zgodę dołączamy do skargi/wniosku;
- W skardze lub wniosku, w miarę możliwości, trzeba opisać jak najwięcej szczegółów sprawy. Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego zajmie się tylko sprawami, które będą dotyczyły jego kompetencji. O ile pismo będzie dotyczyło innego tematu, wyślemy je do właściwego urzędu;
- Jeżeli skarga/wniosek będą anonimowe nie będziemy ich rozpatrywać;
Jeżeli pisma:
- zostały zaadresowane do właściwego urzędu, a Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego dostało je tylko do wiadomości,
- mają wielu adresatów i nie zostało w nich napisane czego klient oczekuje od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, przeczytamy je i zostawimy bez dodatkowych działań.
Informacja dotycząca przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków przez członków kierownictwa Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
W Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego osobą wyznaczoną przez Ministra do przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków jest Dyrektor Generalny.
Osoby zainteresowane spotkaniem z członkiem Kierownictwa Ministerstwa KiDN zgłaszają temat rozmowy pisemnie.
W jaki sposób zgłosić taką prośbę do Ministerstwa? Zapoznaj się z informacją: Skargi lub wnioski kierowane do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Odpowiedź w sprawie spotkania z Dyrektorem Generalnym jest udzielana także pisemnie.
Podstawa prawna
Dział VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024, poz. 572) https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20240000572
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. 2002, Nr 5, poz. 46) https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20020050046
Zarządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie postępowania ze skargami, wnioskami i petycjami w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. Urz. MKiDN, poz.81) https://bip.mkidn.gov.pl/modules/dziennik_urzedowy/dlc.php?file=336&id=1611039822