Rusza nabór do Konkursu na Wydarzenie Muzealne Roku Sybilla 2024
06.02.2025
Do 14 marca br. można przesyłać zgłoszenia do 45. edycji Konkursu na Wydarzenie Muzealne Roku Sybilla 2024. Konkurs na najlepsze przedsięwzięcia zrealizowane przez polskie muzea w 2024 roku organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Narodowy Instytut Muzeów.
Tegoroczna edycja Konkursu obejmuje sześć kategorii:
- konserwacja i ochrona dziedzictwa kultury;
- edukacja;
- projekty naukowo-badawcze;
- nowe i zmodernizowane wystawy stałe;
- wystawy czasowe;
- inwestycje.
Warunki udziału w konkursie
Do udziału mogą zgłaszać się muzea, których statut lub regulamin został uzgodniony z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego w rozumieniu ustawy z 21 listopada 1996 r. o muzeach.
Zgłaszać można przedsięwzięcia zakończone w 2024 r. Wyjątkiem są wystawy czasowe, które mogą być udostępniane publiczności do końca lutego 2025 roku.
Muzeum może zgłosić maksymalnie trzy przedsięwzięcia – każde w innej kategorii.
Jak dokonać zgłoszenia?
Kartę zgłoszeniową należy przesłać na adres: sybilla@nim.gov.pl. Po dokonaniu formalnego sprawdzenia karty muzeum otrzyma hasło dostępu do elektronicznego systemu naboru zgłoszeń. Tam należy dokonać pełnego zgłoszenia, czyli zamieścić kartę zgłoszeniową oraz prezentację zgłaszanego przedsięwzięcia w formacie PDF.
Szczegółowe informacje o Konkursie