Skargi i wnioski
Skargi i wnioski można składać w kancelarii Komendy Wojewódzkiej PSP w Gdańsku w dniach: od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 - 15:30.
Pomorski Komendant Wojewódzki PSP w Gdańsku lub upoważniony przez Niego Zastępca Pomorskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP w Gdańsku przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń i odwołań raz w tygodniu, w poniedziałki w godzinach od 15.00 do 16.00, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z sekretariatem Pomorskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP, tel. 58 347 78 00.
Skargi i wnioski można składać osobiście jak również listownie przesyłając na adres:
Komenda Wojewódzka
Państwowej Straży Pożarnej
w Gdańsku
ul. Sosnowa 2
80 – 251 Gdańsk
lub też wysyłając drogą elektroniczną na adres: sekretariat@straz.gda.pl
Dodatkowo skargi przyjmują Komendanci Powiatowi/Miejscy PSP woj. pomorskiego w godzinach urzędowania. Ponadto przez całą dobę w imieniu Komendantów Powiatowych/Miejskich PSP funkcjonują grupy dyżurujące.
Tryb rozpatrywania:
- Skargi i wnioski rozpatrywane są na podstawie ustawy z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity - Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zmianami). Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 08.01.2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
- Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Odpowiednio stosuje się termin załatwienia wniosku.
UWAGA: Skargi i wnioski o charakterze anonimowym, nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (art. 64 kpa).
- Pierwsza publikacja:
- 10.09.2020 10:14 Bartosz Bieliński
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Bartosz Bieliński
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 4.0 | 21.06.2022 14:54 Aneta Gorzka |
Skargi i wnioski | 3.0 | 17.09.2020 15:20 Bartosz Bieliński |
Skargi i wnioski | 2.0 | 10.09.2020 14:30 Bartosz Bieliński |
Skargi i wnioski | 1.0 | 10.09.2020 10:14 Bartosz Bieliński |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP