Dlaczego warto?
Edukatorzy tworzą na miejscu przestrzeń do zabawy i eksperymentów, do kreatywnego myślenia i szukania konstruktywnych rozwiązań. Uczą pracy zespołowej i odkrywania szkolnych supermocy, czyli naturalnych predyspozycji i talentów uczniów. Dla jednych będą to pomysły na automatyzację, dla innych zbudowanie robota, dla innych jeszcze nauka podstaw programowania. Podczas lekcji edukatorzy będą rozwijać zainteresowania umiejętnościami, które pozwolą uczniom wykorzystać technologię w sposób zgodny z predyspozycjami uczniów. Przeniesienie się w wirtualną rzeczywistość czy kręcenie filmu za pomocą najnowocześniejszej kamery to marzenia wielu młodych ludzi. Teraz – aby je spełnić – wystarczy chodzić do szkoły.
Tworzą także przestrzeń do rozwoju dla nauczycieli, ponieważ edukatorzy pracują na sprzęcie (takim jak drukarki 3D, roboty, czy mikrokontrolery), które szkoły niedawno zakupiły w ramach dotacji z projektu Laboratoria Przyszłości. Udział w warsztatach to okazja do eksperymentowania z technologią i rozwoju zawodowego. Edukatorzy Mobilnych Laboratoriów Przyszłości zaproponują koncepcję modułów edukacyjnych do powtarzania z uczniami podczas lekcji lub dalszego ich rozwijania.
Po zakończeniu warsztatów z edukatorami dzieci mogą kontynuować rozpoczęte projekty, tworzyć nowe, a nauczyciele wykorzystywać poznane techniki na sprzęcie, którym już teraz w szkole dysponują.