W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Katalog warsztatów

Katalog warsztatów

Warsztaty prowadzone są dla czterech maksymalnie 15-osobowych grup (w sumie 60 uczniów). Edukatorzy spędzają w szkole cztery godziny dydaktyczne, podczas których dwie pierwsze godziny to warsztaty dla 30 uczniów (dwie grupy prowadzone w dwóch salach równocześnie), a dwie kolejne to powtórzenie tych samych warsztatów dla kolejnych 30 uczniów (również dwie grupy równolegle w dwóch salach).

Szkoła wybiera dwa spośród przedstawionych poniżej warsztatów i przed przyjazdem edukatorów informuje o swoim wyborze.

Ponadto szkoła zobowiązuje się zapewnić dwie sale lekcyjne z dostępem do prądu i - JEŻELI posiada taką możliwość - do tablicy interaktywnej lub rzutnika ze złączem HDMI i internetu (podłączenie własnego routera).

Lista warsztatów:

DRUK 3D + DŁUGOPISY 3D

Wprowadzenie w świat druku 3D na przykładzie drukarki filamentowej

Młodzież w ciągu jednej godziny lekcyjnej zapozna się z budową drukarki, własnościami wydruków oraz typami materiałów, z których można drukować. Ponadto w ramach ćwiczenia uczniowie będą mieli okazję poznać podstawowe programy do samodzielnego projektowania modeli trójwymiarowych oraz wykonać swój pierwszy model. Podczas zajęć wykonamy namy także mały wydruk, który pozostanie dla szkoły jako pamiątka.

Poprzez pracę z długopisem 3D uczniowie rozwijają wyobraźnię przestrzenną i umiejętności manualne. Podczas zajęć uczniowie zostaną zapoznani z zasadami działania długopisu 3D, poznają jego zastosowanie oraz samodzielnie będą w stanie stworzyć swój pierwszy prosty model. Każdy z uczniów zatrzyma wykonany przez siebie model.

 

 MODELOWANIE 3D

Zajęcia z modelowania przestrzennego skupiają się na wprowadzeniu uczniów w świat tworzenia trójwymiarowych modeli i projektowania produktu.

Uczestnicy zdobywają praktyczne umiejętności w projektowaniu obiektów i przestrzeni trójwymiarowych, rozwijając kreatywność oraz zdolności konstrukcyjne. Młodzież pracuje przy użyciu darmowych narzędzi oraz dowiaduje się, jak przygotować swój model do druku 3D. 


 

GOGLE VR

Mobilne Laboratoria Przyszłości wyposażone w zestawy okularów VR pozwalają na realizację podstawy programowej z wielu przedmiotów oraz różnych modułów dydaktycznych. Ponad tysiąc wizualizacji i modeli 3D do zastosowania w szerokim zakresie tematycznym. Uczniowie mają możliwość korzystania z gotowych zasobów i tworzenia własnych projektów lekcji. 

System Class VR to nowy wymiar nauczania interdyscyplinarnego. Podczas zajęć zabierzemy uczniów na wycieczkę po różnych zakamarkach naszej planety, ale też i poza nią. 

 

JAK WIDZI KOMPUTER? WPROWADZENIE DO SZTUCZNEJ INTELIGENCJI

Wprowadzenie w świat sztucznej inteligencji

Młodzież zapozna się z zagadnieniami związanymi z SI - gdzie występuje, jak jej używać, jakie stanowi zagrożenie oraz jakie stanowi korzyści? Zajęcia poruszają tematykę dynamicznych zmian, które związane są z robotyzacją, rozwojem sztucznej inteligencji i wirtualną rzeczywistością. Spotkania angażują uczniów, aktywizują ich - zwłaszcza w części eksperymentalnej z użyciem kamery (śledzenie ruchu i wykrywanie gestów), a także pozwalają doświadczyć wirtualnej rzeczywistości. 

Warsztat bogaty w treści i różnorodne formy pracy stanowi pigułkę wiedzy na temat nowych technologii i ich wykorzystania. Pokazuje nieszablonowe rozwiązania, inspiruje do zgłębienia problematyki związanej z SI, a także pozostawia przestrzeń do refleksji.

 

LEGO EDUCATION SPIKE PRIME

Od łatwych lekcji początkowych do nieograniczonych, kreatywnych projektów - LEGO Education SPIKE rozwija umiejętności krytycznego myślenia, analizowania danych i rozwiązywania złożonych, rzeczywistych problemów u wszystkich uczniów, bez względu na ich dotychczasowy poziom wiedzy. Rozwiązanie to składa się z klocków LEGO, programowalnego elementu HUB z kilkoma portami.

 

KLOCKI KORBO

Klocki Korbo to ciekawe narzędzie edukacyjne, dzięki któremu uczniowie rozwiną komunikację w grupie, małą motorykę i zrozumieją rolę lidera zespołu. Uczniowie budują projekty z różnych modułów i zachęca ich to do eksperymentowania. Ponadto na zajęciach stawiamy nacisk na pracę zespołową. Lekcja rozwija kreatywność, wyobraźnię przestrzenną oraz umiejętność logicznego myślenia. Postawione przed uczniami zadania usprawnią ich zdolność do rozwiązywania problemów.

W ŚWIECIE MIKROKONTROLERÓW

Na zajęciach uczniowie będą mieli okazję zapoznać się z pojęciem mikrokontrolera, podstawowymi zastosowaniami w życiu codziennym, podstawami programowania blokowego.

 

MINECRAFT EDUCATION

Podczas zajęć uczniowie poznają podstawy programowania w przyjaznym środowisku gry Minecraft Education. Pracując w grupach, będą uczyć się wzajemnie i rozwijać umiejętność współpracy. Ogromne możliwości narzędzia, jakim jest Minecraft Education, w prosty sposób pomagają w przyswajaniu wiedzy i umiejętności potrzebnych później do realizacji innych zadań.

WARSZTATY MULTIMEDIALNE

Podczas warsztatów uczniowie dowiedzą się, jak kręcić filmy na media społecznościowe w sposób odpowiedzialny i ciekawy, czym jest autoprezentacja oraz jak bezpiecznie korzystać ze współczesnych mediów społecznościowych.

 

OBRÓBKA DREWNA COOL TOOL

Cool Tool to zestaw wszechstronnych narzędzi stworzony z myślą o kreatywnych warsztatach w szkołach podstawowych. W jego skład wchodzą między innymi: tokarka do drewna oraz metalu, frezarka, wyrzynarka do drewna. Łącznie kilkanaście urządzeń, które uczniowie mają możliwość przebudować według potrzeb. Dzięki łatwości montażu, precyzyjności elementów, przebudowa jest niezwykle prosta.

Zestaw narzędzi Cool Tool rozwija u uczniów techniczne myślenie, pomaga zaplanować każdy z etapów. Pozwala na tworzenie unikatowych projektów oraz pogłębia wiedzę uczniów na temat materiałoznawstwa jak i zasad BHP. Dzięki narzędziom Cool Tool uczniowie w ramach zajęć mogą wykonać na tokarkach do drewna własnoręcznie breloki do kluczy czy karmniki dla ptaków.

 

PODŁOGA INTERAKTYWNA SMARTFLOOR

Na zajęciach uczestnicy będą mieli możliwość skorzystania z szerokiego wachlarza aplikacji wspierających procesy uczenia się, rozwoju logicznego myślenia, spostrzegawczości oraz koordynacji ruchowej. Podłoga interaktywna umożliwia uczniom aktywne zaangażowanie i interakcję w procesie nauki. Dzięki wbudowanym czujnikom ruchu i dotyku podłoga reaguje na ich działania, tworząc dynamiczne i angażujące doświadczenie edukacyjne. Smartfloor jest elastyczny i może być dostosowany do różnych grup wiekowych i poziomów edukacyjnych.

ROBOT DASH/PHOTON/FABLE

Zajęcia dla uczniów z robotami to interesująca przygoda w świecie programowania i robotyki. Roboty pozwalają na naukę kodowania w sposób interaktywny i przyjazny dla dzieci. 

Podczas tych zajęć uczestnicy będą mieli okazję nauczyć się podstaw programowania oraz obsługi samego robota. Uczniowie będą mogli kontrolować ruchy robota i wykonać powierzone im zadania. To nie tylko zabawa, ale także cenna nauka, która rozwija umiejętności logicznego myślenia, kreatywności, pracy zespołowej i pracy z technologiami przyszłości. 

Brzmi ciekawie? Zgłoś swoją szkołę na warsztaty.

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}