Polityka prywatności
Klauzula przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną
Nadleśniczy Nadleśnictwa Gryfice, przywiązuje szczególną wagę do poszanowania
Państwa prywatności oraz dokłada wszelkich starań, by zapewnić bezpieczeństwo
danych osobowych, przetwarzanych w związku z realizowanymi przez siebie zadaniami.
Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się zgodnie z obowiązującymi
w tym zakresie przepisami, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4
maja 2016 r., str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23 maja 2018 r., str. 2) nazywanego dalej
RODO.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych przez Nadleśnictwo Gryfice jest
Nadleśniczy Nadleśnictwa Gryfice z siedzibą w Gryficach przy Osada Zdrój 1,
72-300 Gryfice, tel.: +48 91 384 33 21 , fax: +48 91 384 25 16, adres e-mail:
gryfice@szczecin.lasy.gov.pl(dalej jako: Administrator).
Inspektor Danych Osobowych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych panią Martę Dzierzęcką; w
sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za
pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem rodo@gryfice.lasy.gov.pl lub
telefonicznie +48 91 432 87 12 w. 674
Cel w jakim przetwarzamy Państwa dane osobowe i podstawa prawna takiego
Przetwarzania
Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:
a) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze wynikających
z przepisów regulujących działalność Państwowego Gospodarstwa Leśnego
Lasy Państwowe, przede wszystkim ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach,
ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych, ustawy
z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego, ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych; ogólną podstawą
prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
b) realizacji zadań w interesie publicznym, w szczególności polegających na
udzielaniu informacji publicznej ( w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r.
o dostępie do informacji publicznej) oraz informacji o środowisku
(w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o
środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o
ocenach oddziaływania na środowisko); ogólną podstawą prawna takiego
przetwarzania jest art. 6 ust.1 lit. e RODO;
c) podjęcia działań zmierzających do zawarcia umowy oraz realizacji zawartej
umowy; podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
d) dochodzenia roszczeń i obrony przed ewentualnymi roszczeniami związanymi
z zawartą umową lub z uchyleniem się od jej zawarcia oraz dochodzenia
roszczeń i obrony przed ewentualnymi roszczeniami wynikającymi z praw
i obowiązków Administratora; ogólną podstawę prawną takiego przetwarzania
stanowi art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
e) administracji wewnętrznej jednostki organizacyjnej Administratora, w tym
utrzymania infrastruktury, statystyki i raportowania wewnętrznego (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
f) działalności edukacyjnej i promocyjnej (art. 6 ust. 1 lit. f , art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
g) w innych celach realizowanych w oparciu o udzieloną przez Państwa zgodę na
przetwarzanie danych osobowych – art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
W przypadkach, w których przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody
(art. 6 ust. lit. a RODO) osobie, która udzieliła zgody przysługuje prawo do jej cofnięcia
w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania danych, którego dokonano przed jej cofnięciem; by cofnąć zgodę należy
skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem podanych wyżej danych
kontaktowych.
Odbiorcami danych osobowych, mogą być organy publiczne oraz podmioty, z którymi
Administrator zawarł umowę powierzenia w zakresie archiwizacji, usług serwisowych
i innych działań niezbędnych w celu realizacji zadań własnych.
Okres przechowywania danych
Dane osobowe są przechowywane:
a) w sytuacji, w której przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie
przepisów prawa, przez okres wynikający z przepisów szczególnych.
b) przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a następnie przez okres
konieczny dla zabezpieczenia dochodzenia ewentualnych roszczeń oraz
spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z zawartą
umową;
c) w przypadku cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych lub złożenia
sprzeciwu – do momentu odpowiednio wycofania zgody lub złożenia sprzeciwu;
Prawa osób, których dane przetwarzamy
W związku z przetwarzaniem danych osobowych, osobie, której dane dotyczą,
przysługuje prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych (art. 15
RODO), ich sprostowania (art. 16 RODO), usunięcia danych (art. 17 RODO),
ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO), przenoszenia danych (art. 20
RODO), wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO).
Powyższe prawa mogą ulegać ograniczeniu na podstawie przepisów krajowych lub Unii
Europejskiej.
Podanie danych osobowych jest:
a) obowiązkowe w przypadkach, gdy przepis prawa tak stanowi;
b) dobrowolne, jeżeli dotyczy udzielenia zgody na przetwarzanie danych
osobowych;
c) dobrowolne, jeżeli jest ono warunkiem zawarcia umowy i spełnienia wymogów
wynikających z przepisów prawa; niepodanie tych danych osobowych skutkuje
brakiem możliwości zawarcia umowy i realizacji obowiązków, którym podlega
Administrator;
Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu
Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa) będącego organem
nadzorczym w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych.