Akademia Młodego Studenta
Głównym celem wynikającym z realizacji zajęć w ramach projektu Akademia Młodego Studenta była aktywizacja dzieci i młodzieży z jeleniogórskich szkół polegająca na kształtowaniu motywacji do nauki i prowadzenia zdrowego trybu życia poprzez ciekawe, nietuzinkowe formy zajęć
Tytuł projektu
Akademia Młodego Studenta
Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów
Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze
Nazwa programu
PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ
Konkurs
Trzecia Misja Uczelni
Wartość projektu
419 291,84 zł
Wartość dofinansowania
395 111,36 zł
Okres realizacji projektu
15.10.2018 r. - 31.07.2021 r.
Poznajcie nasz zespół
dr Magdalena Baczyńska – kierownik projektu,
mgr Anna Martysiewicz – asystent kierownika projektu
Zobacz efekt naszej pracy
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
Głównym celem wynikającym z realizacji zajęć w ramach projektu Akademia Młodego Studenta była aktywizacja dzieci i młodzieży z jeleniogórskich szkół polegająca na kształtowaniu motywacji do nauki i prowadzenia zdrowego trybu życia poprzez ciekawe, nietuzinkowe formy zajęć. Projekt niewątpliwie pomógł rozwiązać problem tradycyjnych, często monotonnych form proponowanych w środowisku szkolnym i pozwolił nabyć nowe umiejętności i wiedzę uwzględniające fizyczność, emocjonalność, kompetencje poznawcze i społeczne. Stworzono, w trakcie trwania projektu, sytuacje edukacyjne umożliwiające eksperymentowanie i nabywanie doświadczeń oraz poznawanie polisensoryczne. Zajęcia miały na celu rozwijanie aktywności dzieci i młodzieży, kształtowanie ich umiejętności korzystania z rozwijających się umysłowych procesów poznawczych, wspieranie ich indywidualności, oryginalności i budowanie poczucia własnej wartości.
Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?
Z wyników projektu skorzystają przede wszystkim nauczyciele, rodzice oraz dzieci i młodzież biorąca udział w projekcie. Udział w zajęciach oraz poziom podniesienia kompetencji po zakończeniu projektu jest istotną, wielowymiarową informacją zwrotną, która pozwala na kształtowanie procesu dydaktycznego i wychowawczego w sposób uwzględniający osiągnięte w projekcie cele. To także ważna informacja dla całego środowiska akademickiego, którego misją jest współpraca ze środowiskiem lokalnym i wspieranie jego potrzeb i oczekiwań.
Co było dla nas największym wyzwaniem w projekcie?
Największym wyzwaniem była realizacja wybranych zadań projektowych w formie zdalnej ze względu na COVID-19 oraz konieczność modyfikacji harmonogramów realizacji zajęć. Istotnym problemem (w pierwszych dwóch latach realizacji projektu) była również komunikacja z przedstawicielami NCBiR, którzy odpowiadali na korespondencję z dużym opóźnieniem.
Nasza rada dla innych Wnioskodawców
Bardzo istotna jest kwestia organizacji poszczególnych zadań i planowania ich z odpowiednim wyprzedzeniem. Równie ważna jest komunikacja ze wszystkimi osobami odpowiedzialnymi za koordynację projektu, która ułatwia proces planowania, realizacji oraz podsumowania zadań projektowych.