W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Dostosowanie oferty edukacyjnej Wyższej Szkoły Finansów i Prawa w Bielsku-Białej do potrzeb gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa

Strzelnica multimedialna zajęcia studentów

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Dostosowanie oferty edukacyjnej Wyższej Szkoły Finansów i Prawa w Bielsku-Białej do potrzeb gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Akademia Nauk Stosowanych w Bielsku-Białej (dawna Wyższa Szkoła Finansów i Prawa w Bielsku-Białej)

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Zintegrowane Programy Uczelni

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

4 282 533,28 PLN

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

2 252 269,98 PLN

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.09.2018 r. do 31.12.2023 r.

Poznaj nasz zespół

1

Kierownik Projektu: dr hab. inż. Jacek Binda, prof. ANSBB

 

2

Koordynator Projektu: mgr Ewa Grygierczyk-Ciupak

Obsługa finansowa Projektu: mgr Ewa Drewniak

Obsługa kadrowa Projektu: mgr Grażyna Binda-Piecka

Zobacz efekt naszej pracy

3

Laboratorium kryminalistyczne, zajęcia studentów

 

4

Pracownia VR, zajęcia studentów

 

5

Strzelnica multimedialna, zajęcia studentów

 

6

Warsztaty z zakresu pierwszej pomocy dla studentów

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Celem Projektu było zdobycie uzupełniających kwalifikacji lub umiejętności zawodowych przez studentów, kadrę dydaktyczną oraz kadrę kierowniczą i administracyjną Uczelni, dostosowanych do potrzeb otoczenia społeczno- gospodarczego oraz wsparcie zmian organizacyjnych poprzez wdrożenie nowoczesnych systemów informatycznych. Projekt pozwolił na poprawę jakości obsługi procesu dydaktycznego poprzez wdrożenie nowoczesnych rozwiązań IT do zarządzania Uczelnią i obsługi studentów, przyczyniając się pośrednio do większego zadowolenia społeczności akademickiej. Projekt rozwiązał problem dostępu do nowoczesnych laboratoriów upraktyczniających proces dydaktyczny.

Stworzono i włączono do procesu dydaktycznego:

  • nowoczesny trenażer strzelecki „profesjonalną strzelnicę multimedialną” wyposażony w repliki broni palnej,
  • nowoczesną i profesjonalną „wirtualną salę zbrodni - VR” wykorzystywana do nauki procedur kryminalistycznych,
  • laboratorium kryminalistyczne wyposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne (m.in. skaner linii papilarnych 3D, mikroskop) oraz odczynniki chemiczne, niezbędne do przeprowadzania oględzin miejsca zdarzenia,
  • część zajęć na strzelnicy bojowej z użyciem amunicji ostrej.

 

Ponadto Projekt rozwiązał problem dostępu do profesjonalnego sprzętu wykorzystywanego przy nauce pierwszej pomocy przedmedycznej, tj. fantomów, imitacji ran, defibrylatorów. Umożliwiło to Uczelni realizowanie warsztatów/zajęć dodatkowych dla studentów i pracowników z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej.

Projekt przyczynił się tym samym do upraktycznienia procesu kształcenia na kierunku Bezpieczeństwo wewnętrzne, a Studenci uzyskali możliwość studiowania kryminalistyki w warunkach zbliżonych do przyszłej pracy zawodowej. Działania Uczelni uzyskały pozytywne opinie służb porządku prawnego.

Reasumując, Projekt miał bezpośredni wpływ na unowocześnienie procesu kształcenia i poprawę jego efektów. Przyczynił się również do lepszego dostosowania kompetencji studentów do potrzebnych rynku pracy.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Z wyników Projektu skorzystają: studenci (poprzez dostęp do nowoczesnych laboratoriów, m.in.: strzelnicy laserowej, pracowni Virtualnej Rzeczywistości, laboratorium kryminalistycznego, pomocy do ratownictwa), kadra dydaktyczna, kierownicza, administracyjna, kadra zarządzająca Uczelnią w zakresie lepszej obsługi procesu dydaktycznego oraz młodzież szkół średnich z regionu współpracująca z Uczelnią. Dzięki Projektowi Uczelnia staje się bardziej nowoczesna i atrakcyjna dla przyszłych studentów, zapewniając upraktycznienie procesu dydaktycznego z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych.

Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?

Największym wyzwaniem w realizacji Projektu było wdrożenie nowoczesnego systemu IT do zarządzania Uczelnią w związku z koniecznością migracji milionów rekordów danych przy jednoczesnym utrzymaniu ciągłości funkcjonowania Uczelni.

Wyzwaniem również było zbudowanie i wdrożenie do procesu kształcenia wirtualnego trenażera strzeleckiego oraz wirtualnej sali zbrodni, tak aby spełnione były zarówno standardy bezpieczeństwa, oczekiwania instruktorów strzelectwa i techników kryminalistycznych jak i wymogi Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Nasza rada dla innych Wnioskodawców

Kluczem do sukcesu przy realizacji różnych przedsięwzięć, w tym projektów, jest profesjonalizm, rzetelność, dokładność, sumienność i terminowość. Nie oznacza to, że projekt zawsze przebiega bezproblemowo, jednak kontakt Wykonawcy z NCBR pozwala na rozwiązywanie bieżących, nawet najtrudniejszych problemów. Podejście komunikatywne stron połączone z odpowiedzialnością i wzajemnym szacunkiem daje szanse na efektywne prowadzenie projektu oraz osiągnięcie zakładanych rezultatów. Uczelnia życzy przyszłym wnioskodawcom wielu sukcesów w realizacji projektów i tak profesjonalnego podejścia Opiekuna Projektu z jakim miała możliwość współpracować Akademia Nauk Stosowanych w Bielsku-Białej.

{"register":{"columns":[]}}