Enerfund sp. z o.o.
Podstawowym celem Funduszu jest udzielanie finansowania polskim innowacyjnym projektom B+R znajdującym się na najwcześniejszym etapie rozwoju (etap PoP względnie PoC), obarczonym największym czynnikiem ryzyka o największym potencjale wzrostu. Specjalizacją sektorową Funduszu są innowacje możliwe do wdrożenia w ramach gałęzi przemysłu związanych przede wszystkim z (1) energetyką, (2) poprawą komfortu życia w miastach, (3) wykorzystaniem inteligentnych materiałów, czy (4) ochroną środowiska. Planowana komercjalizacja na dalszych etapach tj. po pozytywnej weryfikacji PoP i PoC, zakłada między innymi dalsze prace B+R przy nieodpłatnym udostępnieniu spółkom portfelowym Funduszu infrastruktury badawczo-rozwojowej, którą dysponuje współpracujący z Funduszem inkubator Fundusz Innowacji (centra badawczo-rozwojowe obejmujące w pełni wyposażone nowoczesne laboratoria i wyspecjalizowane urządzenia o łącznej wartości prawie 40 milionów złotych). Specjalizacja Funduszu będzie skupiała się na trzech kluczowych obszarach, w których Zespół Funduszu dysponuje bogatym doświadczeniem naukowym i inwestycyjnym:
1. Energia
2. Smart City
3. Materiały
Wiodącą Krajową Inteligentną Specjalizacją Funduszu jest KIS 4 Wysokosprawne, niskoemisyjne i zintegrowane układy wytwarzania, magazynowania, przesyłu i dystrybucji energii.
-
Rozwiń tekst
Wysokość otrzymanego wsparcia
Budżet ogółem: 37 500 000 zł
Dofinansowanie NCBR: 30 000 000 zł
Wkład własny: 7 500 000 zł -
Rozwiń tekst
Dane kontaktowe
Enerfund sp. z o. o.
Ul. Franciszka Stefczyka 5
20-151 LublinAdres korespondencyjny:
Ul. Puławska 457
02-844 Warszawa
E-mail: info@enerfund.plKRS: 0000697756
NIP: 9462673778
Portfel spółek B+R funduszu
Big Little Power sp. z o. o
Opis projektu:
Opracowanie mobilnego zestawu do produkcji energii elektrycznej składającej się z: zestawu modułów fotowoltaicznych połączony ze sobą i tworzących "wstęgi" o łącznej mocy 10kw, układu magazynowania i dystrybucji energii elektrycznej razem z systemem zarządzania, magazynu transportowego oraz podwozia. Zestaw ma posiadać funkcjonalności pozwalające na dowiezienie, rozłożenie i produkcję energii elektrycznej oraz magazynowania powstających nadwyżek w dowolnym miejscu, w którym operuje słońce.
-
Rozwiń tekst
Więcej szczegółów
Wysokość otrzymanego wsparcia:
Dofinansowanie NCBR: 799 360 zł
Wkład własny: 199 840 złData udzielonego wsparcia:
10 października 2018 r.Dane kontaktowe:
Big Little Power sp. z o. o
Ul. Suchowola 287
22-442 Adamów
Breeze Energies sp. z o. o
Opis projektu:
Głównym celem projektu jest opracowanie rozwiązania hybrydowego zasobnika energii poprawiającego parametry lekkich pojazdów elektrycznych niskiej prędkości, wyposażonych w akumulatory kwasowo-ołowiowe. Umożliwi to podniesienie efektywności źródła energii w pojeździe elektrycznym z akumulatorami kwasowo-ołowianymi poprzez odpowiednie sterowanie rozpływem energii w zasobniku hybrydowym. Wymaga to opracowania modeli symulacyjnych zasobników energii, doboru odpowiedniej kombinacji zasobników litowo-jonowego i kwasowo-ołowianego oraz opracowania strategii zarządzania energią.
-
Rozwiń tekst
Więcej szczegółów
Wysokość otrzymanego wsparcia:
Dofinansowanie NCBR: 800 000 zł
Wkład własny: 200 000 złData udzielonego wsparcia:
31 grudnia 2018 r.Dane kontaktowe:
Breeze Energies sp. z o. o
Ul. Wielkanocna 6/39
19-300 Ełk
FrioSolar sp. z o.o.
Opis projektu:
Opracowanie konstrukcji klimatyzatora zasilanego energią elektryczną układem hybrydowym z odnawianych źródeł energii - paneli fotowoltaicznych i ogniw Peltiera. Została zidentyfikowana potrzeba generowania chłodu za pomocą odnawialnych źródeł energii. Opracowana technologia polega na wykorzystaniu do zasilania klimatyzatora energii z paneli fotowoltaicznych zaintegrowanych z dodatkowymi termogeneratorami opartymi a ogniwach Peltiera. Ogniwa te będą służyć w generowaniu chłodu oraz w trybie ogrzewania (tryb pracy rewersowej) jako źródło chłodu.
-
Rozwiń tekst
Więcej szczegółów
Wysokość otrzymanego wsparcia:
Dofinansowanie NCBR: 864 855,67 zł
Wkład własny: 216 210,68 złData udzielonego wsparcia:
15 lutego 2019 r.Dane kontaktowe:
FrioSolar sp. z o.o.
Ul. Lubelska 23
08-500 Ryki
Energola sp. z o.o.
Opis projektu:
Opracowanie komponentu wielofunkcyjnego dedykowanego do konstrukcji pergoli, altan czy wiat z zadaszeniem. Idea komponentu polega na opracowaniu ścianki zbudowanej z ruchomych lameli dającej możliwość ustawienia dowolnego pochylenia tychże lameli z dodatkową funkcją pozyskania energii elektrycznej ze światła (fotowoltaika). Możliwość sterowania lameli pozwala w pergoli tudzież altanie stworzyć wg. preferencji użytkownika strefę wolną od słońca - zaciemnienie, strefę wolną od wiatru, strefę wolną od wody.
-
Rozwiń tekst
Więcej szczegółów
Wysokość otrzymanego wsparcia:
Dofinansowanie NCBR: 864 855,67 zł
Wkład własny: 216 210,68 złData udzielonego wsparcia:
15 lutego 2019 r.Dane kontaktowe:
Energola sp. z o.o.
Ul. Lubelska 23
08-500 Ryki
TiNCoat sp. z o. o.
Opis projektu:
Opracowanie technologii wytwarzania międzywarstw technicznych azotku tytanu w procesie niskotemperaturowego napylania reaktywnego. Powłoki TIN są doskonałą podstawą pod powłoki galwanicznie nakładanego złota, umożliwiając znaczne wydłużenie ich żywotności. Są one obecnie stosowane na materiałach wysokotopliwych jak stal czy miedź. Opracowanie procesu niskotemperaturowego pozwoli na wykorzystanie tej techniki do obróbki dowolnych materiałów,
w tym stopy cyny, które stanowią doskonałe rdzenie dla pozłacanej biżuterii, elementów ozdobnych czy baterii łazienkowych.
-
Rozwiń tekst
Więcej szczegółów
Wysokość otrzymanego wsparcia:
Dofinansowanie NCBR: 857 275,71 zł
Wkład własny: 214 315,71 złData udzielonego wsparcia:
8 stycznia 2019 r.Dane kontaktowe:
TiNCoat sp. z o. o.
Ul. Hetmańska 40/010
15-727 Białystok
Arastradero sp. z o. o
Opis projektu:
Opracowanie technologii szybkiego transferu informacji o cenach giełdowych i wydarzeniach gospodarczych i jej wdrożenie do zastosowania komercyjnego. Technologia FTL służy do takiego przygotowania danych giełdowych, by możliwe było ich przesłanie na falach krótkich z prędkością większą, niż osiągana przez łącze światłowodowe. Jednocześnie protokoły opracowane na potrzeby FTL umożliwią ominięcie głównych problemów z falami krótkimi: wysokiej ilości zakłóceń, niskiej przepustowości, jednoczesnego docierania tego samego sygnału różnymi drogami i zmiennej w czasie propagacji.
-
Rozwiń tekst
Więcej szczegółów
Wysokość otrzymanego wsparcia:
Dofinansowanie NCBR: 861 695,69 zł
Wkład własny: 215 420,69 złData udzielonego wsparcia:
15 maja 2019 r.Dane kontaktowe:
Arastradero sp. z o. o
Ul. Franciszka Stefczyka 5/2
20-151 Lublin
ConviCar sp. z o. o
Opis projektu:
Spółka opracuje nowy produkt, jakim jest dedykowana instalacja PV umożliwiająca pozyskiwanie energii niezbędnej do zasilania samochodu elektrycznego poza dostępem do sieci elektroenergetycznej. Dodatkowo opracowywany będzie system konwersji samochodów z silnikiem spalinowym na napęd elektryczny. Opracowanie możliwie najbardziej wydajnego sposobu konwersji samochodu spalinowego na zero-emisyjny samochód elektryczny o maksymalnie możliwym zasięgu oraz zoptymalizowanego systemu wytwarzania energii zintegrowanego z poszyciem zewnętrznym pojazdu. Opracowana technologia umożliwi transformację pojazdów nie ekologicznych (niespełniających normy EURO 6) na samochody przyjazne środowisku co wydatnie zmniejszy emisję CO2 w zakresie spalania paliw kopalnych oraz produkcji i utylizacji pojazdów. Zastosowanie dedykowanej instalacji PV pozwoli na zwiększenie zasięgu pojazdu dzięki odnawialnemu źródłu energii w postaci słońca.
-
Rozwiń tekst
Więcej szczegółów
Wysokość otrzymanego wsparcia:
Dofinansowanie NCBR: 800 000 zł
Wkład własny: 200 000 złData udzielonego wsparcia:
31 grudnia 2018 r.Dane kontaktowe:
ConviCar sp. z o. o
Ul. Piłsudskiego 33/1U
48-304 Nysa
Enerboat.com sp. z o. o
Opis projektu:
Opracowanie konstrukcji jachtu spacerowego w kategorii CE: C wraz z autonomiczną instalacją elektryczną z napędem elektrycznym. Głównym źródłem energii elektrycznej będzie panel fotowoltaiczny zintegrowany z poszyciem jachtu. Jako pomocnicze źródła energii rozpatrywane będą turbiny wodne, turbiny powietrzne oraz turbiny powietrzno-wodne. Dla efektywnego zarzadzania pozyskaną energią będzie opracowany system energetyczno-elektroniczny, który sterować będzie przesyłem energii pomiędzy poszczególne odbiorniki oraz zasilał w energię elektryczną turbinę napędową. Innowacyjność jachtu polegać będzie na tym, iż jednostka pozbawiona będzie spalinowego silnika napędowego oraz zbiornika na paliwo.
-
Rozwiń tekst
Więcej szczegółów
Wysokość otrzymanego wsparcia:
Dofinansowanie NCBR: 720 000 zł
Wkład własny: 180 000 złData udzielonego wsparcia:
31 grudnia 2018 r.Dane kontaktowe:
Enerboat.com sp. z o. o
Al. Wojska Polskiego 39
11-500 Giżycko
- Ostatnia modyfikacja:
- 13.01.2023 09:18 Szymon Iwańczuk
- Pierwsza publikacja:
- 24.02.2021 11:45 Paweł Kęska