Gender Equality Plans - a new criterion in Horizon Europe – webinar na temat równości szans
Gender Equality Plans - a new criterion in Horizon Europe – webinar na temat równości szans
2021-07-01 10:00
12:30
Platforma ClickMeeting
,
-
KIEDY
01 lipca 2021 (czwartek)
godz 10:00 - 12:30
Platforma ClickMeeting
DODAJ DO KALENDARZA
Dział Krajowego Punktu Kontaktowego oraz Biuro NCBR w Brukseli zapraszają do udziału w webinarium „Gender Equality Plans - a new criterion in Horizon Europe", które odbędzie się 1 lipca (czwartek) 2021 r. w godz. 10.00 – 12.30, w którym opowiemy o nowym obowiązku w projektach w Horyzoncie Europa – Gender Equality Plans – Planach Równości Płci.
W programie Horyzont Europa, Komisja Europejska kładzie szczególny nacisk na równość płci, która jest obecnie podstawowym celem politycznym we wszystkich działaniach Unii Europejskiej oraz kluczowym czynnikiem osiągnięcia zrównoważonego rozwoju i wzrostu gospodarczego. Działania w prowadzonych badaniach naukowych i innowacjach mają być zorientowane na eliminację nierówności między płciami, a aspekt równości płci zostanie odpowiednio włączony w cały program Horyzont Europa - tzw. Gender Equality Plans (Plany Równości Płci).
W webinarium weźmie udział przedstawicielka Komisji Europejskiej, dr Anne Pepin, która wyjaśni nowy obowiązek związany z zapewnieniem równości płci w Horyzoncie Europa. Następnie odbędą się dwa panele z ekspertami: pierwszy panel będzie dotyczył najlepszych polskich praktyk w obszarze równości płci i prelegentkami będą wybitne ekspertki z uniwersytetów i instytutów badawczych z tego obszaru. Drugi panel skupi się na najlepszych europejskich praktykach - przedstawicielki Litwy, Niemiec i Belgii przedstawią swoje dotychczasowe osiągnięcia w zakresie opracowania Planów Równości Płci na swoich uczelniach.
Spotkanie odbędzie się w języku angielskim.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematem równości szans do wzięcia udziału w tym wydarzeniu!
Dział Krajowego Punktu Kontaktowego oraz Biuro NCBR w Brukseli
Materiały
AgendaGEP_agenda_EN_final.pdf 0.29MB