W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Inteligentny Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Innowacyjna technologia produkcji, logistyki, zabudowy i utrzymania prefabrykowanych rozjazdów tramwajowych w blokach

default

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Innowacyjna technologia produkcji, logistyki, zabudowy i utrzymania prefabrykowanych rozjazdów tramwajowych w blokach

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

KZN Rail Sp. z o.o. , Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” Sp. z o.o.

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Inteligentny Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Szybka Ścieżka

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

8 607 518,35 PLN

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

3 443 007,34 PLN

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.01.2022 r. do 31.12.2023 r.

Poznaj nasz zespół

11

Dorota Błaszkiewicz-Juszczęć

 

12

Małgorzata Urbanek

 

13

Agata Misiaszek-Uchańska

 

14

Tomasz Bis

 

15

Mateusz Kozak

 

17

Grzegorz Leszczyński

Zobacz efekt naszej pracy

1

Poznań

 

2

Kraków

 

3

Mysłowice

 

Materiały

Bytom – pierwsza realizacja, wykonana jako prototypowa zabudowa pierwszych prefabrykowanych płyt rozjazdowych, 2023
Nagroda Nowkuńskiego na Targach TRAKO 2023
Układ rozjazdowy w technologii CONTRACK w Poznaniu z wykorzystaniem zbrojenia hybrydowego
CONTRACK w Rudzie Śląskiej – Pętla Chebzie
Pierwszy przejazd CONTRACK na ul. Telimeny w Krakowie
Przejazd rozjazdowy CONTRACK w mniej niż 100 godzin! – przyspieszamy zabudowę kluczowych elementów infrastruktury tramwajowej – zabudowa w Mysłowicach

Wideo

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Contrack przyspiesza powstawanie i remonty kluczowej infrastruktury tramwajowej. Zabudowa, która dotychczas trwała tygodniami (warstwy betonu wiążą się w miejscu budowy min. 28 dni) docelowo będzie wykonywana nawet w trybie weekendowym (72h). Gotowe prefabrykaty rozjazdów, nietypowych przejazdów (np.  łuku czy przechyłce) trafiają na miejsce zabudowy i są instalowane w technologii plug-in. Tym samym technologia odciąża miasta, zmniejszając koszt społeczny modernizacji najważniejszych elementów nawierzchni tramwajowej. To szczególnie ważnie w punktach łączenia się transportu tramwajowego i kołowego. Zarządcy dróg nie muszą organizować długotrwałych objazdów i zastępczej komunikacji, a mieszkańcy nie są skazani na niekończące się korki spowodowane wiecznymi remontami. Co więcej, przeniesienie etapu produkcyjnego do hali producenta podnosi jakość początkową produktu i wydłuża jego trwałość, zmniejszając jednocześnie koszt utrzymania w całym cyklu życia.

Naszą przewagą jest też możliwość deinstalacji nawierzchni torowej bez uszkadzania betonowego prefabrykatu (z wykorzystaniem technologii cięcia wodą pod wysokim ciśnieniem). Ma to olbrzymie znaczenie w sytuacji, gdy żywotność intensywnie eksploatowanego układu torowego wynosi ok 10-12 lat a warstwy betonowej ponad 30 lat. Obecna technologia wymaga skuwania i odtwarzania wierzchnich warstw betonu. Dzięki Contrackowi remont torowiska np. wyeksplotowanego węzła rozjazdowego nie będzie powodował wielotygodniowych utrudnień dla mieszkańców.   

Kto skorzysta z wyników projektu?

Z wyników projektu korzystają dwie grupy docelowe:

  1. Mieszkańcy miast, z uwzględnieniem nie tylko osób poruszających się komunikacją miejską, ale też kierowców. Dotychczasowo dostępne technologie powodowały wielotygodniowe blokady ruchu w miejscu remontu/budowy, często blokując płynność ruchu w całym mieście, wymuszając objazdy i powodując korki. To szczególnie uciążliwe w węzłach łączących ruch tramwajowy i kołowy.
  2. Zarządcy miast – szybka zabudowa to odciążenie miast od konieczności ciągłej reorganizacji ruchu i obniżonych nastrojów społecznych. Prefabrykacja zapewnia też wyższą jakość początkową i wydłuża trwałość produktu, zmniejszając też koszt jego utrzymania w całym cyklu życia.
{"register":{"columns":[]}}