Innowacyjny elektromagnetyczny napęd do zelektryfikowanej energooszczędnej spedycji
Tytuł projektu
Innowacyjny elektromagnetyczny napęd do zelektryfikowanej energooszczędnej spedycji
Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów
Magneto Sp. z o.o.
Nazwa programu
Programy międzynarodowe
Konkurs
Eurostars-2, Konkurs nr 14
Wartość projektu
1.556.499,00 zł
Wartość dofinansowania
933.899,65 zł
Okres realizacji projektu
od 2021-06-01 do 2023-05-31
Zobacz efekt naszej pracy
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
W projekcie wykonano elektryczny silnik liniowy z przełączaną reluktancją (SRLM) poruszający platformę kontenerową. W układzie testowym wykazano, że takie nowatorskie podejście technologiczne zapewnia doskonałą zdolność do przemieszczania ładunków w operacjach wewnątrz portowych, przy zerowej emisji CO2 i obniżonych kosztach jednostkowych. Projekt przyczynia się do rozwoju bezemisyjnego sposobu transportu ładunków o dużych gabarytach z wykorzystaniem silnika liniowego.
Kto skorzysta z wyników projektu?
Operatorzy portów kontenerowych i terminali przeładunkowych, którzy gotowi są zastosować nowoczesne rozwiązanie i jednocześnie zdekarbonizować, a także usprawnić logistykę transportu oraz przeładunków. Do grona zainteresowanych zaliczyć należy ponadto wszystkie firmy zajmujące się transportem magnetycznym typu HYPERLOOP.
Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?
Magneto było odpowiedzialne za projekt magnetowodów i ich technologiczność. Niezbędnym okazało się wykonanie demonstratora spełniającego wymagania w opisie projektu. Pozwoliło to na dostosowanie jego konstrukcji do w pełni realnych i umożliwiających powtarzalność bardzo precyzyjnych procesów produkcyjnych w skali przemysłowej. Największym wyzwaniem stało się dla nas sprostanie niezwykle wysokim wymaganiom wykonania dużych elementów magnetycznych i bardzo precyzyjnego ich montażu w torze testowym.
Nasza rada dla innych Wnioskodawców
Niezbędna jest niezwykle precyzyjna analiza kosztów, jak również zapewnienie maksymalnie dostępnej elastyczności realizacji projektu na etapie pisania wniosku o projekt. Należy także zwrócić uwagę na właściwy dobór parametrów jakościowych wykorzystywanych podczas realizacji projektu materiałów i komponentów. W naszym przypadku dotyczyło to przede wszystkim taśm elektrotechnicznych i to nie tylko w zakresie start na przemagnesowanie ale także niezwykle małych dopuszczalnych tolerancji ich geometrycznych wymiarów.