Inteligentny system do budowy i utrzymywania relacji z klientami – DMSales
Tytuł projektu
Inteligentny system do budowy i utrzymywania relacji z klientami – DMSales
Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów
DBMS
Nazwa programu
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
Konkurs
Szybka Ścieżka
Wartość projektu
5411132,50 PLN
Wartość dofinansowania
3 921 901,50 PLN
Okres realizacji projektu
od 01.10.2019 r. do 31.12.2021 r.
Poznaj nasz zespół
Zobacz efekty naszej pracy
Wideo
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
Głównym celem projektu jest przeprowadzenie prac badawczo-rozwojowych, który rezultatem będzie opracowanie inteligentnego systemu klasy CRM (ang. customer relationship management – zarządzanie relacjami z klientami) do budowy i utrzymywania relacji z klientami w oparciu o zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji (AI) oraz mechanizmy uczenia maszynowego (machine learning). Rezultatem projektu będzie znacząco ulepszony produkt pod nazwą DMSALES z zaimplementowanym autorskim systemem sztucznej inteligencji pozwalającym na budowanie relacji w oparciu o dane z wielu źródeł dostępnych za pośrednictwem Internetu, m.in. z social media (np. portale społecznościowe typu Facebook, Instagram, LinkedIn). Rezultat projektu będzie stanowił innowację produktową. Opracowana innowacja będzie mieć charakter międzynarodowy.
Rezultaty projektu będą wykorzystywane do prowadzenia skutecznych relacji z klientami, które mają doprowadzić do lepszej identyfikacji klienta dzięki zastosowanym algorytmom sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, które pozwolą skutecznie określić zainteresowanie danym produktem lub usługą (tzw. leadscore) przez potencjalnego klienta oraz umożliwiają wdrożenie produktów opartych o model subskrypcyjny i wspartych poprzez asystenta sprzedaży uruchomionego w komunikatorze typu messenger.
Kto skorzysta z wyników projektu?
W wyniku realizacji projektu opracowana zostanie innowacja produktowa w postaci inteligentnego systemu do budowy i utrzymywania relacji z klientami. Na rynku nie ma obecnie dostępnych rozwiązań ani narzędzi dedykowanych dla działów marketingowych i sprzedażowych przedsiębiorstw, które umożliwiałyby tak szeroką identyfikację klienta i jego intencji zakupowy dzięki zastosowaniu algorytmów sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. W związku z powyższym należy uznać, że uzyskana innowacja będzie miała charakter międzynarodowy.
Uzyskana innowacja produktowa oparta o sztuczną inteligencję i maszynowe uczenie pomoże zmienić dotychczasowe procesy sprzedaży i marketingu w firmach korzystających z oprogramowania typu CRM (ang. customer relationship management – zarządzanie relacjami z klientami). Obecnie systemy klasy CRM są tak naprawdę notatnikami, zbierające deklaratywne informacje na temat relacji dotyczącej marki ze swoim klientem. Pracownicy działów sprzedażowych przedsiębiorstw mają możliwość umieszczania w tego typu systemach dowolnych danych, które często odstają do stanu faktycznego i nie odzwierciedlają tego czy dany klient faktycznie jest zainteresowany zakupem oferowanego produktu lub usług czy wręcz przeciwnie.
Z uwagi na geometryczny przyrost danych marki coraz trudniej radzą sobie z analizą relacji z klientami a również przesłankami zakupu. Ideą planowanego do opracowania w oparciu na algorytmy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego innowacyjnego systemu DMSALES jest stworzenie systemu CRM, który przejmie i zautomatyzuje w pełni funkcję notowania zdarzeń w obrębie sprzedaży i marketingu w różnych kanałach i przy użyciu inteligentnych funkcji wesprze sprzedawców i marketerów w lepszej obsłudze klienta.
Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?
Największym wyzwaniem było określenie dobrych założeń i wymagań dotyczących UX oraz przygotowanie dobrych danych dla potrzeb realizacji projektu.
Nasza rada dla innych Wnioskodawców
Zachecamy do bardzo dokladnego określenia wymagań dotyczących prac badawczych oraz analizy doświadczenia ostatecznych odbiorców.