W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Kadra jako kluczowy element rozwoju branży motoryzacyjnej

Od ponad 20 lat w Legnicy działa Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, na terenie której funkcjonuje kilka zakładów pracy związanych z branżą motoryzacyjną

Sukcesy Beneficjentów

kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Kadra jako kluczowy element rozwoju branży motoryzacyjnej

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy 

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Kompetencje w szkolnictwie wyższym projekt wspierający rozwój kadr dla przemysłu motoryzacyjnego

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

411 390,36 zł

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

397 936,86 zł

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01-02-2018 r. do 30-07-2021 r.

Poznajcie nasz zespół

W skład Zespołu Projektowego wchodzili: Kierownik Projektu, Asystent Kierownika Projektu oraz obsługa prawna i kadrowo-finansowa. 

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Od ponad 20 lat  w Legnicy działa Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, na terenie której funkcjonuje kilka zakładów pracy związanych z branżą motoryzacyjną. Powyższe firmy miały bezpośredni wpływ na wkład merytoryczny w projekcie (planując zakres tematyczny staży, czy też szkolenia specjalistyczne dla studentów, brały pod uwagę swoje potrzeby i trendy na rynkach ). Taka współpraca rozwiązała problem zasadności kształcenia przyszłych kadr dla branży MOTO w stosunkowo krótkim czasie, ponieważ projekt był odpowiedzią na ich zapotrzebowanie. Przy współpracy PWSZ im. Witelona w Legnicy z pracodawcami z branży MOTO oraz DKM (Dolnośląski Klaster Motoryzacyjny ) zrealizowano projekt, który w krótkim czasie dostosował umiejętności, kwalifikacje i kompetencje studentów do potrzeb potencjalnych pracodawców z branży MOTO. 

Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?

Z wyników projektu skorzystało przede wszystkim 34 studentów Uczelni ( z Wydziału Nauk Technicznych i Ekonomicznych, z kierunku Zarządzanie i inżynieria produkcji,
studia stacjonarne pierwszego stopnia, którzy  w okresie od 01.02.2018 r. do 30.07.2021 skorzystali z wysokiej jakości programów stażowych i programów 
kształcenia (szkolenia specjalistyczne, warsztaty z kompetencji zawodowych , kompetencji miękkich, wizyty studyjne) a także Zakłady Pracy działające w branży motoryzacyjnej mając szansę na zatrudnienie wykształconych w tym kierunku pracowników (absolwentów Collegium Witelona Uczelnia Państwowa  - od 1 stycznia 2022 roku wcześniej Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy), którzy w krótkim cyklu kształcenia zdobyli dodatkowe kompetencje i kwalifikacje: zawodowe, komunikacyjne oraz analityczne dostosowane do potrzeb potencjalnych pracodawców z branży MOTO. 

Co było dla nas największym wyzwaniem w projekcie?

Ze względu na pandemię (przerwane łańcuchy dostaw, mniejsza produkcja, redukcja zatrudnienia wśród stałych pracowników w firmach z branży MOTO)  problemem było zatrudnienie absolwentów (uczestników projektu) na poziomie 30 %  w branży motoryzacyjnej - wskaźnik obowiązkowy. Powyższy wskaźnik został zrealizowany na poziomie 25 %. Poza tym realizacja  projektu przebiegła bez problemów. 

Nasza rada dla innych Wnioskodawców

Wsłuchiwanie się w potrzeby lokalnego rynku, otoczenia biznesowego, administracji publicznej etc. Ścisła współpraca Uczelni z tymi podmiotami. Odpowiadanie na ich potrzeby. Zapraszanie do współpracy w momencie aplikowania o środki w ramach ogłaszanych konkursów. 

{"register":{"columns":[]}}