Kompetencje doskonalenia procesowego z wykorzystaniem narzędzi ICT
Projekt w swej istocie jest ukierunkowany na zaspokojenie rzeczywistych potrzeb kadrowych potencjalnych pracodawców w sektorze BPO/SSC/IT i wyeliminowanie związanych z tym braków kompetencyjnych studentów
Tytuł projektu
Kompetencje doskonalenia procesowego z wykorzystaniem narzędzi ICT
Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Nazwa programu
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Konkurs
Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Wartość projektu
2 477 769,61 zł
Wartość dofinansowania
2 403 436,51 zł
Okres realizacji projektu
od 01.09.2018 r. do 31.10.2021 r.
Poznajcie nasz zespół
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
Projekt w swej istocie jest ukierunkowany na zaspokojenie rzeczywistych potrzeb kadrowych potencjalnych pracodawców w sektorze BPO/SSC/IT i wyeliminowanie związanych z tym braków kompetencyjnych studentów w zakresie nieosiągalnym w trakcie realizowania uniwersyteckich programów studiów na kierunkach Zarządzanie i Ekonomia. Wypełnienie określonych luk kompetencyjnych związane było przede wszystkim z (1) nabyciem przez studentów wiedzy i umiejętności w obszarze wykorzystywania nowoczesnych metod i narzędzi ICT służących do mapowania, modelowania oraz doskonalenia procesów biznesowych w przedsiębiorstwach sektora BPO/SSC/IT oraz (2) zapewnieniem większego dostępu do zajęć prowadzonych przez przedstawicieli biznesu, w tym także do specjalistycznych staży zawodowych. Udział studentów w projekcie ma na celu zapewnić im szczególne miejsce na rynku pracy poprzez zapewnienie pożądanych kompetencji, potwierdzonych uznanymi certyfikatami i wyspecjalizowaną praktyką w firmie należącej do sektora BPO/SSC/IT. Uniwersytet permanentnie monitoruje losy absolwentów, by jak najlepiej profilować wsparcie, dopasowując je do obu stron rynku pracy, tj. studentów i pracodawców.
Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?
Działania w projekcie zostały skierowane do grupy 210 studentów studiów stacjonarnych II roku II stopnia na kierunkach Zarządzanie oraz Ekonomia Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. To oni skorzystali z celowo ukierunkowanego wsparcia kompetencyjnego udokumentowanego rozpoznawalnymi certyfikatami potwierdzającymi udział w szkoleniach, takich jak Lean Six Sigma, Zarządzanie procesami z wykorzystaniem narzędzi ICT, Modelowanie, analiza i optymalizacja architektury procesowej w organizacji, które to były realizowane przez profesjonalne firmy, zwłaszcza szkoleniowo-konslultingowe.
Pośrednim beneficjentem wyników projektu są przedsiębiorstwa sektora BPO/SSC/IT, jako że mogą korzystać z wyspecjalizowanych kompetencji absolwentów przedmiotowego projektu dydaktycznego zasilających obecnie rynek pracy.
Co było dla nas największym wyzwaniem w projekcie?
Z pewnością ogromnym wyzwaniem w realizacji projektu była pandemia Covid-19, która istotnie wpłynęła na rynek pracy oraz formy prowadzenia działalności i wykonywania bieżących czynności. Miało to bezpośrednie przełożenie na sposób realizowania poszczególnych zadań podejmowanych w ramach projektu. Nowe warunki funkcjonowania wymusiły podjęcie dodatkowych działań, zastosowanie nowych metod i wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań, a także zapewnienie dodatkowego wsparcia dla studentów i ich najbliższych.
Nasza rada dla innych Wnioskodawców
Zachęcamy do korzystania z oferowanych przez NCBR możliwości realizowania projektów, zwłaszcza wspierających studentów na niezwykle ważnym dla nich etapie życia, jakim jest wejście na rynek pracy i zainicjowanie własnej kariery zawodowej. Bazując na własnych doświadczeniach jesteśmy przekonani, że możliwość nabycia przez studentów dodatkowych kompetencji, zwłaszcza właściwie wyselekcjonowanych przez pryzmat rzeczywistych potrzeb rynkowych, a do tego wyspecjalizowanych i praktycznych znacząco ułatwia im start zawodowy. Dzięki tym kompetencjom nabywają zdolność do aplikowania na bardziej intratne i satysfakcjonujące miejsca pracy i to z dużym sukcesem.