W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Kompetencje doskonalenia procesowego z wykorzystaniem narzędzi ICT

Projekt w swej istocie jest ukierunkowany na zaspokojenie rzeczywistych potrzeb kadrowych potencjalnych pracodawców w sektorze BPO/SSC/IT i wyeliminowanie związanych z tym braków kompetencyjnych studentów

Sukcesy Beneficjentów

kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Kompetencje doskonalenia procesowego z wykorzystaniem narzędzi ICT

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 

ikona gazety  Konkurs

Kompetencje w szkolnictwie wyższym

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

2 477 769,61 zł

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

2 403 436,51 zł

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.09.2018 r. do 31.10.2021 r.

Poznajcie nasz zespół

Dr hab. Waldemar Glabiszewski, prof. UMK – Koordynator Projektu
Dr hab. Waldemar Glabiszewski, prof. UMK – Koordynator Projektu

 

Prof. dr hab. Maciej Zastempowski – Koordynator ds. programu kształcenia w projekcie
Prof. dr hab. Maciej Zastempowski – Koordynator ds. programu kształcenia w projekcie

 

Mgr Justyna Łaskowska – Kierownik ds. planowania i kontroli
Mgr Justyna Łaskowska – Kierownik ds. planowania i kontroli

 

Mgr Angelika Pańka – Kierownik ds. organizacji procesu naukowo-dydaktycznego
Mgr Angelika Pańka – Kierownik ds. organizacji procesu naukowo-dydaktycznego

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Projekt w swej istocie jest ukierunkowany na zaspokojenie rzeczywistych potrzeb kadrowych potencjalnych pracodawców w sektorze BPO/SSC/IT i wyeliminowanie związanych z tym braków kompetencyjnych studentów w zakresie nieosiągalnym w trakcie realizowania uniwersyteckich programów studiów na kierunkach Zarządzanie i Ekonomia. Wypełnienie określonych luk kompetencyjnych związane było przede wszystkim z (1) nabyciem przez studentów wiedzy i umiejętności w obszarze wykorzystywania nowoczesnych metod i narzędzi ICT służących do mapowania, modelowania oraz doskonalenia procesów biznesowych w przedsiębiorstwach sektora BPO/SSC/IT oraz (2) zapewnieniem większego dostępu do zajęć prowadzonych przez przedstawicieli biznesu, w tym także do specjalistycznych staży zawodowych. Udział studentów w projekcie ma na celu zapewnić im szczególne miejsce na rynku pracy poprzez zapewnienie pożądanych kompetencji, potwierdzonych uznanymi certyfikatami i wyspecjalizowaną praktyką w firmie należącej do sektora BPO/SSC/IT. Uniwersytet permanentnie monitoruje losy absolwentów, by jak najlepiej profilować wsparcie, dopasowując je do obu stron rynku pracy, tj. studentów i pracodawców. 

Kto korzysta/skorzysta z wyników projektu?

Działania w projekcie zostały skierowane do grupy 210 studentów studiów stacjonarnych II roku II stopnia na kierunkach Zarządzanie oraz Ekonomia Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. To oni skorzystali z celowo ukierunkowanego wsparcia kompetencyjnego udokumentowanego rozpoznawalnymi certyfikatami potwierdzającymi udział w szkoleniach, takich jak Lean Six Sigma, Zarządzanie procesami z wykorzystaniem narzędzi ICT, Modelowanie, analiza i optymalizacja architektury procesowej w organizacji, które to były  realizowane przez profesjonalne firmy, zwłaszcza szkoleniowo-konslultingowe. 
Pośrednim beneficjentem wyników projektu są przedsiębiorstwa sektora BPO/SSC/IT, jako że mogą korzystać z wyspecjalizowanych kompetencji absolwentów przedmiotowego projektu dydaktycznego zasilających obecnie rynek pracy.

Co było dla nas największym wyzwaniem w projekcie?

Z pewnością ogromnym wyzwaniem w realizacji projektu była pandemia Covid-19, która istotnie wpłynęła na rynek pracy oraz formy prowadzenia działalności i wykonywania bieżących czynności. Miało to bezpośrednie przełożenie na sposób realizowania poszczególnych zadań podejmowanych w ramach projektu. Nowe warunki funkcjonowania wymusiły podjęcie dodatkowych działań, zastosowanie nowych metod i wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań, a także zapewnienie dodatkowego wsparcia dla studentów i ich najbliższych. 

Nasza rada dla innych Wnioskodawców

Zachęcamy do korzystania z oferowanych przez NCBR możliwości realizowania projektów, zwłaszcza wspierających studentów na niezwykle ważnym dla nich etapie życia, jakim jest wejście na rynek pracy i zainicjowanie własnej kariery zawodowej. Bazując na własnych doświadczeniach jesteśmy przekonani, że możliwość nabycia przez studentów dodatkowych kompetencji, zwłaszcza właściwie wyselekcjonowanych przez pryzmat rzeczywistych potrzeb rynkowych, a do tego wyspecjalizowanych i praktycznych znacząco ułatwia im start zawodowy. Dzięki tym kompetencjom nabywają zdolność do aplikowania na bardziej intratne i satysfakcjonujące miejsca pracy i to z dużym sukcesem. 

{"register":{"columns":[]}}