W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Lekki opancerzony transporter rozpoznawczy

LOTR_4

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Lekki opancerzony transporter rozpoznawczy

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

AMZ-KUTNO S.A.

Wojskowy Instytut Łączności

Wojskowy Instytut Techniczny Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Chemii i Radiometrii

ikona teczki  Nazwa programu

Projekty na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa

ikona gazety  Konkurs

Konkurs 4/2013

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

według umowy 36 450 970,98 PLN  (według wykonania 41 144 762,55 PLN)

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

33 420 454,78 PLN   

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 23.12.2013 r. do 22.11.2022 r.

Poznaj nasz zespół

1

Zespół realizacyjny LOTR (od lewej):

Dominik Dębiński – Dyrektor Biura Wdrożeń i Rozwoju AMZ-KUTNO S.A.

Jarosław Gasik – Specjalista ds. elektryki i elektroniki, Biuro Wdrożeń i Rozwoju AMZ-KUTNO S.A.

Bartłomiej Modrzejewski – Kierownik Biura Wdrożeń i Rozwoju AMZ-KUTNO S.A.

Zygmunt Fabisiak – Kierownik Projektu LOTR

Kacper Pawłowski – Koordynator Biura Wdrożeń i Rozwoju AMZ-KUTNO S.A.

Dominik Błaszczyk – Kontruktor-Technolog, Biuro Wdrożeń i Rozwoju AMZ-KUTNO S.A.

Konrad Tomczak – Kierownik ds. technicznych, Biuro Wdrożeń i Rozwoju AMZ-KUTNO S.A.

Zobacz efekt naszej pracy

2

3

4

5

Wideo

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Opracowany w ramach projektu pojazd LOTR ma za zadanie zastąpić w jednostkach wojskowych pojazdy BRDM-2 obecnie używane przez pododdziały rozpoznawcze, których konstrukcja sięga początku lat sześćdziesiątych i nie przystaje już do wymogów współczesnego pola walki. Zdolności LOTR wykazują znaczący postęp w technologii i bezpieczeństwie załogi. Obejmują pozyskiwanie i gromadzenie danych o przeciwniku i środowisku walki, a także przekazywanie ich w formie zaszyfrowanych danych rozpoznawczych. Pojazd pozwala na generacyjną zmianę w ramach sił zbrojnych, oferując funkcje takie jak transport załogi z wyposażeniem, wsparcie ogniowe przy użyciu broni pokładowej, a także zwalczanie lekko opancerzonych pojazdów, nisko lecących celów powietrznych oraz siły żywej. Opiera się na platformie kołowej 4×4 Bóbr-3, która zapewnia wysoki poziom ochrony załogi i jest przystosowana do realizacji zadań rozpoznawczych. Pojazd wyposażony jest w 6-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 7200 cm³ i mocy 240 kW, spełniający normy emisji spalin EURO 3. Ma automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na wszystkie koła z niezależnym zawieszeniem.

LOTR osiąga prędkość maksymalną 90 km/h na drogach utwardzonych i ma zasięg 600 km, natomiast prędkość pływania wynosi 7 km/h. Pojazd może transportować drużynę rozpoznawczą składającą się z pięciu żołnierzy, a także ich wyposażenie osobiste i sprzęt rozpoznawczy. Wyposażono go w zaawansowane systemy, takie jak taktyczny radar rozpoznania pola walki, głowica optoelektroniczna, system łączności umożliwiający komunikację z innymi pojazdami, śmigłowcami oraz przełożonymi do szczebla batalionu. LOTR dysponuje również zdalnie sterowanym systemem uzbrojenia, wyposażonym w karabiny maszynowe WKM-B kal. 12,7 mm i UKM kal. 7,62 mm. Dodatkowo posiada system ochrony przed bronią masowego rażenia oraz system ochrony przed opromieniowaniem wiązką lasera.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Projekt LOTR realizowany był na potrzeby Sił Zbrojnych RP. Wpisywał się w program  „Operacyjne rozpoznanie patrolowe" będący elementem Programu Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych na lata 2013-2022 i kontynuowany w ramach PMT 2021-2035, a konkretnie podprogram pozyskania lekkiego opancerzonego transportera rozpoznawczego Kleszcz, mającego zastąpić w jednostkach pojazdy BRDM-2 odmian rozpoznawczych.

{"register":{"columns":[]}}