W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Łużycka Szkoła Wyższa – Uczelnia Równych Szans

Obraz5

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Łużycka Szkoła Wyższa – Uczelnia Równych Szans

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Łużycka Szkoła Wyższa im. Jana Benedykta Solfy

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Uczelnia dostępna II

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

5 038 909,56 PLN

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

4 873 009,56 PLN

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.01.2020 r. do 30.09.2023 r.

Poznaj nasz zespół

Agnieszka Maj – Kanclerz Łużyckiej Szkoły Wyższej - Specjalista ds. Rozliczeń Projektu,

Jadwiga Borowiec – Asystent Kierownika Projektu,

Magdalena Biazik – Pracownik ds. Dostępności Uczelni.

Zobacz efekt naszej pracy

3

Tabliczka z alfabetem Braille'a

 

4

Parking z miejscami parkingowymi dla OzN łącznie z oświetleniem parkingu i kontrastowym oznaczeniem nawierzchni

 

5

Drukarka 3D

6

Drukarka alfabetu Braille’a

 

7

Winda dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

 

8

Wydzielona przestrzeń Uczelni do funkcji kawiarni umożliwiającej jednocześnie wypoczynek  w trakcie przerw pomiędzy zajęciami edukacyjnymi

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Realizacja projektu przyczyniła się do poprawy dostępności Uczelni dla osób z niepełnosprawnościami oraz ze specjalnymi potrzebami do kształcenia na poziomie wyższym, poprzez likwidację barier w obszarach takich jak: struktura organizacyjna, architektura, technologie wspierające, procedury, rodzaje wsparcia edukacyjnego, szkolenia podnoszące świadomość o niepełnosprawności. Powyższy cel ten został osiągnięty dzięki zrealizowaniu następujących działań projektowych:

- dostosowano strukturę organizacyjną Uczelni do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, poprzez zmiany ułatwiające  osobom z niepełnosprawnościami proces rekrutacji oraz kształcenia, powołany został pełnomocnik rektora ds. osób z niepełnosprawnościami oraz stanowisko osoby ds. dostępności Uczelni w ramach powołanej jednostki organizacyjnej BON;

- oznaczenia budynku zapewniające lepszy dostęp dla osób niewidzących i niedowidzących, poprzez zamontowanie tabliczek z napisami w alfabecie Braille'a oraz zainstalowanie pętli indukcyjnej dla osób niedosłyszących,

- przystosowano stronę internetową Uczelni  do standardów WCAG 2.0, oraz  dostosowano platformę edukacyjną i materiały dydaktyczne dla 4 kierunków studiów według standardów WCAG 2.0 poziom AA,

- przeprowadzono szkolenia wśród pracowników Uczelni, których celem było otwarcie społeczności Uczelni  na potrzeby osób z niepełnosprawnościami, 

- zlikwidowano bariery architektoniczne: uruchomiono wózek transportowy do wejścia głównego Uczelni oraz wyposażono windę w sygnalizację optyczną i dźwiękową, poręcze i panel przycisków Braille'a, dostosowano i wytyczono miejsca parkingowych dla OzN łącznie z oświetleniem  parkingu i kontrastowym oznaczeniem nawierzchni.

W fazie ścieżki midi projektu wykonano roboty budowlane związane z przystosowaniem pomieszczeń położonych w części wschodniej budynku Uczelni do możliwości korzystania z nich przez osoby z niepełnosprawnościami. W wyniku dostosowania pomieszczeń do  standardu WCAG 2.0 powstały następujące pracownie: terapeutyczno - metodyczna do zajęć o szczególnym charakterze, nauki języków obcych, multimedialna na potrzeby prowadzenia wykładów i seminariów w warunkach dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Ponadto wydzielono przestrzeń Uczelni do funkcji kawiarni umożliwiającej jednocześnie wypoczynek w trakcie przerw pomiędzy zajęciami edukacyjnymi oraz dostosowano toalety do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Kto skorzysta z wyników projektu?

Z wyników projektu korzystają:

 -  studenci ze szczególnymi potrzebami, którzy  otrzymują wsparcie  w procesie rekrutacji i kształcenia dzięki powołaniu Biura ds. Osób z Niepełnosprawnością z Pełnomocnikiem ds. Osób z Niepełnosprawnością, przeszkoloną kadrą kierowniczą, dydaktyczną oraz administracyjną. Wdrożono szereg rozwiązań architektonicznych i doposażono pomieszczenia, tak by umożliwić osobom z niepełnosprawnościami studiowanie na równych prawach z osobami zdrowymi. Udostępnienie przez Uczelnię edukacji na poziomie wyższym poprzez opracowanie i wdrożenie alternatywnych metod kształcenia, zapewnia osobom z niepełnosprawnościami pełny udział w procesie studiowania.

- kadra Uczelni, której udział w organizowanych w  ramach projektu  szkoleniach, dotyczących tematyki niepełnosprawności, podniósł świadomość oraz kompetencje kadry dydaktycznej i administracyjnej.

Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?

Największym wyzwaniem w realizacji projektu były inwestycje związane z likwidacją barier architektonicznych w zakresie robót budowlanych, z uwagi na: wzrost cen materiałów budowlanych i inflację, znalezienie odpowiednich dostawców dóbr i usług oraz krótki okres realizacji.

Nasza rada dla innych Wnioskodawców

Realizacja  działań  projektu, nawet przy harmonogramie minimalizującym  możliwość pojawienia się nieprzewidzianych problemów ( np. zmiany cen i kosztów materiałów budowlanych i kosztów pracy wynikające z inflacji, pandemia) niesie pewne ryzyka odchyleń w stosunku do harmonogramu. W przypadku naszej Uczelni bardzo pomocny był  kontakt z NCBR, który  pozwalał na rozwiązywanie bieżących, nawet najtrudniejszych problemów. Podejście komunikatywne stron połączone z odpowiedzialnością i wzajemnym szacunkiem daje szanse na efektywne prowadzenie projektu oraz osiągnięcie zakładanych rezultatów.

{"register":{"columns":[]}}