W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót
Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp Z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej

Młody Projektant

Kadra Młody Projektant

 kwadrat z odchodzącymi mackami  Tytuł projektu

Młody Projektant

zarys górnej sylwetki człowieka  Nazwa Beneficjenta/Beneficjentów

Uniwersytet Warszawski

ikona teczki  Nazwa programu

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

ikona gazety  Konkurs

Trzecia Misja Uczelni

ikona dwóch kupek monet  Wartość projektu

280 186,77 PLN

ikona ręki, a nad nią dwa kółka  Wartość dofinansowania

271 601,34 PLN

ikona zegara  Okres realizacji projektu

od 01.06.2020 r. do 31.12.2023 r.

Poznaj nasz zespół

1

 

prof. Małgorzata Żytko

Rola: Kierownik projektu

Bio: Pedagog, pracownik naukowy Wydziału Pedagogicznego UW, członek ATEE (Association for Teacher Education in Europe) oraz PTP (Polskie Towarzystwo Pedagogiczne).

Zainteresowania naukowe: psychologiczne, pedagogiczne oraz społeczne  aspekty rozwoju i edukacji dzieci, wspieranie profesjonalnego rozwoju nauczycieli, projektowanie i wprowadzanie do praktyki innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych dla szkoły podstawowej. Autorka licznych publikacji, koordynatorka badań w ramach grantów krajowych i zagranicznych.

 

dr Maciej Słomczyński

Rola: Główny metodyk, projektant i wykonawca gry hybrydowej.

Bio: Metodyk i trener z ponad 20-letnim doświadczeniem, posiadający interdyscyplinarne wykształcenie. Od 15 lat jest wykładowcą Uniwersytetu Otwartego Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie zajmuje się popularyzacją nauki, zdobywając wyróżnienia m.in. w latach 2021, 2022 i 2023. Obecnie prowadzi badania nad zastosowaniem modeli generatywnych AI w toku problemowym.

 

mgr Karolina Prus-Wirzbicka

Rola: metodyczka, współautorka koncepcji projektu, prowadząca zajęcia

Bio: trenerka, nauczycielka edukacji początkowej, od sześciu lat współpracuje z Wydziałem Matematyki Informatyki i Mechaniki, Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, prowadząc zajęcia metodyczne i praktyczne dla przyszłych nauczycieli i nauczycielek. Autorka materiałów edukacyjnych, podręczników (CEO, Szkoła z Klasa, PWN Wydawnictwo Szkolne, Mac Edukacja).

 

mgr Ewelina Gorczyca

Rola: metodyczka, prowadząca zajęcia

Bio: pedagog, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, edukatorka, trenerka, od 2019 roku prowadzi zajęcia metodyczne i praktyczne na Wydziale Pedagogicznym UW. Autorka materiałów edukacyjnych(podręczniki, scenariusze zajęć, kursy online) z zakresu edukacji matematycznej i cognitive science. Metodyczka nauczania w międzynarodowej szkole podstawowej. Koordynatorka i ekspertka ds e-learningu w Centrum Edukacji Obywatelskiej.

 

mgr Joanna Rezmer

Rola: prowadząca zajęcia

Zobacz efekt naszej pracy

Materiały

Profil na Facebooku

Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?

Głównym celem projektu było skuteczne wdrożenie metod i środków dydaktycznych, które angażują uczniów w trakcie procesu uczenia się, osiągając planowane efekty w ramach hybrydowych zajęć projektowych. Dzięki temu wdrożono rozwiązanie w ramach trzeciej misji uczelni wspierając społeczności lokalne. Projekt przyczynił się do rozwoju kompetencji dostosowanych do potrzeb rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa. Opracowane programy kształcenia zostały wdrożone w szkołach podstawowych jako zajęcia dodatkowe, mając na celu pobudzenie aktywności edukacyjnej i kulturalnej, rozwijanie kluczowych kompetencji uczniów oraz zaznajomienie z nowymi technologiami (druk 3D, technologia NFC, laser grawerujący).

Kto skorzysta z wyników projektu?

Wyniki projektu mają wartość dla różnych grup odbiorców:

nauczyciele: projektowanie i wdrożenie własnych zajęć hybrydowych, które umożliwiają uzyskanie wysokiego poziomu zaangażowania uczniów oraz skuteczne osiąganie celów edukacyjnych;

uczniowie: testowanie gier i materiałów opracowanych w ramach projektu – wdrażanie opracowanej (gry zawierającej komponenty rzeczywiste i elektroniczne), co pozwala im na interaktywną i angażującą zabawę.

akademicy: możliwość badania skuteczności nowych rozwiązań metodycznych, co przyczyni się do rozwoju wiedzy na temat efektywnych metod dydaktycznych w edukacji zdalnej.

Co było dla nas największym wyzwaniem w realizacji projektu?

Największym wyzwaniem w realizacji projektu okazały się kwestie związane z rekrutacją uczestników oraz organizacją pracy. Koordynowanie harmonogramów i zapewnienie odpowiedniego dopasowania grafików okazało się skomplikowane, zwłaszcza w kontekście różnych dostępności uczestników. Ponadto, gromadzenie niezbędnych dokumentów i skuteczne nadzorowanie rodziców uczniów w tym zakresie wymagało dużej precyzji i zaangażowania. Wszystkie te elementy musiały być zsynchronizowane, aby zapewnić sprawną realizację projektu i osiągnąć zamierzone cele.

Nasza rada dla innych Wnioskodawców

Zajęcia zdalne dla młodych odbiorców wymagają starannego przygotowania oraz realizacji w małych grupach, aby były efektywne, angażujące i atrakcyjne dla młodego pokolenia. Optymalne jest wdrożenie hybrydowego schematu odwróconej klasy (ostatnie zajęcia realizowane stacjonarne). Metodyka zajęć zdalnych realizowanych rotacyjnie z dwoma prowadzącymi, okazała się skuteczna, odporna na potencjalne trudności techniczne oraz zapewniła odpowiednią dynamikę zajęć utrzymując uwagę młodych uczestników. Taki format pozwala na przeprowadzenie zajęć o łącznym czasie od godziny zegarowej (60 minut: 4x15 minut) lub dwóch jednostek lekcyjnych (90  minut: 4x22,5 minuty). Personalizacja, którą można osiągnąć w zdalnym kształceniu synchronicznym w małych grupach, jest kluczowa dla spełnienia oczekiwań młodych odbiorców, umożliwiając dostosowanie treści do indywidualnych potrzeb i zainteresowań dzieci.

{"register":{"columns":[]}}